• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Grattis till lillkillen :)

Jag har oxå beställt en donkey duo från bp är supernöjd :).

Annars så visade sig vårt rul att Lea skall få en liten lillebror beräknad till den 15/2. Vi längtar :)

• CattanB

Oj va längesen man av här inne nu! Har missat massor! Men grattis till er som väntar och fått bäbis :D

Othiliia fick sin lillasyster för 2 veckor sen och dagarna rullar på bra. Hade en grymt dramatiskt FL. Krysta i bilen påväg till FL och de tog 20 min efter att vi kommit in tills Holley var född.

4000g och 52,5 cm

Hann inte med nån bedövning alls.

De va en upplevelse! :/

Men nu hoppas jag bara på att Holley ska börja sova lika bra som Othiliia gjorde hehe men de tar sin lilla tid.

Men grattis igen till er som väntar och har fått :D

• Lovisblomman

Hur sover era på dagarna? Min tjej kan sova från 40 min till Max 1,30. Men det sistnämnda är väldigt sällan. Snarare 40-50 min per dag. Känns så otroligt lite?? Spelar ingen roll om vi väntar ut hon så hon e så trött så hon kan somna stående. Samma minuter endå.

• enilorac81

Tack tack - känns lite overkligt med 2 st småttingar här hemma- men Elias är så gullig mot Theo!

Den här förlossningen gick väldigt snabbt- var inne på BB i 1h30 min sen var han ute, ingen Eda hanns med för under förberedelserna av den så kände jag krystvärkar och plupp- 10 min senare var han ute, sprack inget och mår oförskämt bra faktiskt!

CattanB- vilken förlossning!!! Imponerande och grattis till dig också!

Nilepile89- grattis till kommande lillebror!

Tack för de fina orden FruSandra- snart dags för dig med

• FruSandra

Oj vilka snabba förlossningar ni hade båda två :O ja snart.. Gick in i V 27 idag., galet så snabbt de går,.
    Mikrofilm vad kul med en av varje :) o nästan exakt 1 månads bf efter mej :)

• FruSandra

Lovisblomman
    Vilgot sover 1 gång på förmiddagen. Då kan han sova upp till 2 timmar- dock inte alltför vanligt. Sen sover han 1 gång på em o då ca 40 min. Sover han mindre på dagarna då blir nätterna ett helvete. Då sover han jätte dåligt..
    Han sover ute i sin vagn..

• AnnaKaffekanna

Grattis till bebisen enilorac!!! Har själv en liten bebis i magen som kommer i December!Glad

Min lille Dante sover så fruuuktansvärt dåligt.. Han vaknar hela tiden med säkert tio min mellanrum.. Känner mig helt färdig.. Höggravid och inte få sova ett smack är ingen hit.. Han sov ju hela nätter tills han var ca 5- 6 månader.. sen började eländet. Rynkar på näsan Har nu fått tid till allergitester o ska se om det är det som spökar.. Dom ska testa mot mjölk, ägg, hund osv..

Hoppas i övrigt att det går bra för er alla här!Glad

• skuttare

Min lilla sover ca 2 timmar direkt efter lunch vid 11.30. Somnar för kvällen vid 19.45 ca och sover bara till ca 6. Vaknar och är trött men sommar inte om. Tycker hon sover så lite på natten och totalt över dagen. Hon fick lägga sig vid 19 bra länge men då vaknade hon strax efter 5 så vi flyttade fram läggningen för att få sova iallafall till 6 om man har tur. Sover era så här lite? Ca 11.5 -12 timmar per dygn? Prövat att dra ner middagsvilan vilket resulterar i trött tjej som ca var 3 dag sover länge på morgonen. Jag är inte orolig mer tycker att hon sover lite bara. Kanske ändrar sig när hon börjar dagis?