• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Har inte skrivit på ett tag för min mobil har varit på lagning!! Men grattis till bebisarna själv är man i vecka 20 o känner sig som en klump... Sjukskriven för foglossningar. Väntar en liten kille som ska titta ut 4/3 så roligt med en av varje!!

Tyra har börjar förskolan så jag passar på att vila upp mig dem dagarna hon är där! Hon tycker de är jätte skoj verkligen! Äter all mat där men ingen mat hemma!

Sömn.. Hon sover ca 1-1,5 timma runt lunch och lägger sig för natten vid 18.30 sover till 06 sen dricker välling och sover vidAre till 08 :) men vissa nätter är de omöjligt att låta henne sova i sin säng för då är hon ledsen :/

• enilorac81

Elias sover mellan 19-6 (vaknar ibland kl 5 ibland 7-8) sover 1h på förmiddag och en timme eftermiddag, tror inte han behöver mer sömn..

Juliaannaeva- kul med en av varje! Jag var ju så orolig för hur man ska kunna älska två barn, samt att jag inte tyckte jag umgåtts klart med Elias själv. Men så fort Theo kom ut så förstod jag att så inte är fallet. Elias är go som bara den mot Theo och han är med m

• enilorac81

Sorry inlägget skickades iväg utan att jag var klar...

Elias och jag får vår tid tillsammans ändå eftersom Theo sover mycket så umgås jag med Elias då och min sambo är ju pappaledig med Elias medan jag är ledig med Theo så vi har det lyxigt ihop tills slutet på januari, så härligt!

• grahnkotten

Vad roligt med aktivitet här igen!
    Grattis till alla bebisar, man blir allt lite sugen!
    Jag jobbar sedan 1 sept, mannen är hemma på heltid t januari och Sedan blir det inskolning! Det är roligt att jobba men tråkigt att man inte ser melvin så mycket!

Melvin är en bestämd kille som blir helt tokig om han inte får som han vill, vi försöker att var så bestämda som möjligt men det är svårt! Han vet när han gör saker han inte får eller för att busa..men vill gärna test, busungen!
    Han sover oftast 1 gång på dagen på fm, allt ifrån 40 min till 2,5 h! Men oftast runt 1 h. Somnar för natten runt 19, vaknar ofta vid 6 tiden! Sover i egen säng men brukar vilja komma till oss någongång under natten! Har strular ett tag, varit mycket sjuk å då har sömnen fått stryk! Men vi hoppas på en vändning nu!

• nilepile89

Tack :) ja det skall bli så roligt med en av varje :).

Grattis till Lillebror juliaannaeva.

V. 23 nu börjar känna mig klumpig som tusan, ändå är jag mkt mindre denna gång.

Lea sover mellan 40 till 1 1/2 timme om dagen det längsta är om jag sover bredvid henne. Vilket händer nu vissa dagar så jag själv är så trött. Sen somnar hon oftast runt 18:30 snåret sover hyfsat bra vaknar lite ibland. Kommer över till våran säng någon gång på natten, då hon är jätteledsen. Sen vaknar hon 6 på morgonen och kör fullt ös medvetslös :)

• enilorac81

Annakaffekanna - snart är december här, känner du dig redo?! Jag tycker faktiskt det är helt underbart att vara tvåbarnsmamma. Känns som om jag njuter mer nu med nr 2 när jag ammar, vaknar på natten osv, kanske för att man vet att tiden verkligen springer iväg!

Känns lite sorgligt att inte veta ifall man kommer få uppleva en graviditeten igen...vet inte om det blir fler än 2 barn även om jag vill det, men vill ha paus i graviditet nu

Grattis till alla er som är gravida och väntar smått snart- förlossning två var för mig rena rama drömmen, så coolt att inte använda EDA! Men enda anledningen var ju att den inte hanns med-annars hade den använts

• AnnaKaffekanna

Ja jösses tiden går snabbt o snart dags! Det är allt lite läskigt denna gången när det inte var så längesen jag födde sist! Har inte riktigt hunnit "glömma" smärtan :D Ska bli jätteroligt att få en tredje liten plutt :)

Jag bestämde mig igår för att avvänja Dante från nattamningen som gått helt överstyr (han vill ju snutta var 10e min heeeela natten..) Har ju inte sovit nästan alls på flera månader.. Har bara suttit upp i sängen med honom i famnen hela nätterna.
    Jag stod och vaggade och pussade honom hela tiden och nynnade på hans favoritsånger. Han försökte dock dra sig ner mot brösten flera ggr men jag lade hela tiden upp honom med huvudet på min axel. Efter c:a en timmes skrik efter tutte igår kväll somnade han tillslut i min famn. Jag lade föriktigt ner honom i sin säng. Sen sov han i hela FYRA timmar! Så länge har jag inte fått sova i sträck på huuuur länge som helst :) Han vaknade efter fyra timmar men jag gjorde bara samma procedur igen och sen somnade han och sov ytterligare nån timme! Ikväll gjorde jag samma sak men nattningen gick betydligt fortare! Är så glad :)

• FruSandra

Jag har blivit jätte rädd för förlossningen. De är de ja har längtat mest till tills nu. Ja har blivit jätte nojig. Tänk om den här kommer för tidigt/nåt händer o ja måste va på neo. Då får ja inte träffa Vilgot.. Eller tänk om nåt händer mej på förlossningen, då ska min man ta hand om 2 barn själv...
    Usch ja har verkligen fått sån ångest för de...

• nilepile89
    FruSandra skrev 2013-10-19 10:16:21 följande:

Jag har blivit jätte rädd för förlossningen. De är de ja har längtat mest till tills nu. Ja har blivit jätte nojig. Tänk om den här kommer för tidigt/nåt händer o ja måste va på neo. Då får ja inte träffa Vilgot.. Eller tänk om nåt händer mej på förlossningen, då ska min man ta hand om 2 barn själv...
    Usch ja har verkligen fått sån ångest för de...

Usch , har oxå börjat få sådana konstiga känslor. Typ att det gick bra förra gången det kanske inte går bra nu.

Men du skall se att det kommer säkert få jättebra r det väl är dags.