• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie

Vår blivande mellan kommer bara vara 22 månader då, så vi måste ha en syskonvagn känner jag. Visserligen kör jag de flesta ställen vi ska till eftersom vi bor en bit bort från allt, men när vi väl använder vagnen blir det å andra sidan ordentliga sträckor.

Jag börjar få lite panik över vad jag ska ha på mig nu... jag hittade ett par byxor med hög midja i garderoben (jag brukar ha låg, men jag har fått de här av min svägerska) och tyckte att det var smart... Det var det inte! Det tryckte på som fan precis i mellangärdet, mycket obehagligt så nu har jag ta mig sjutton gummiband i dem också. Från inga symptom till det här på under en vecka...! :o)
    Har ett slags smygande illamående som nästan inte är där, fast det är det ju... Jag vet att det är så jag har haft det på de andra två graviditerna också. Jag har känt mig konstant bakfull i ca två veckor. På fredag är det julfest på jobbet och jag vill ju gärna gå och har planerat att göra det också, men bussen därifrån (via jobbet själv inte kommunal) går tillbaka 01.15 på natten! Zzzzzzz.... Hoppas jag har så kul så jag glömmer av att bli trött! Drömmer

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • julibebis12

hur kommer man med i facebookgruppen?

ingen, ingen kan se att man r med i den lr? vill gärna hålla det hemligt på fb ett bra tag till

• Arnaia
    MLT skrev 2011-12-01 09:28:56 följande:
    Jag testade med cb digital dagen efter och fick då gravid 1-2, när jag skulle gått in i v. 6 testade jag med ett digitalt igen och fick då gravid 3+. Så hcg't har stigit enligt mina egna beräkningar. Hade det varit ägglossning hade det inte stämt ändå, då hade det varit förskjutet åt andra hållet istället och jag skulle bara vara i v. 6 fast de mäter det till v. 7.

Min bm är tyvärr inte så insatt (hon vet inte ens vad äl-test är) och igår pratade jag med en annan bm som inte heller hade någon aning. De resonerar att i början kan vad som helst hända, så det är bara att vänta och se. Den bm jag gjorde ul'et hos visste inte ens vad begreppet 'plussa' innebar. Ibland undrar jag om de inte har något eget intresse alls i att hänga med i det som är nytt, de går efter det de lärde sig för 20 år sen..

Har iaf läst nu om massa människor som varit med om samma, vissa har t.o.m blivit tillbakaflyttade till innan mensen, men vid RUL har fostret växt ikapp, de växer olika i början helt enkelt. Känner mig lugn nu =)
    Ha ha, tillbakaflyttad enligt mensen...  Jisses. Skönt att du är lugn iaf! Och ja, anledningen till att man har RUL just de veckorna man har dem är ju att just då är de flesta foster lika stora!
  • MissFJ
    Tolle83 skrev 2011-12-01 08:10:43 följande:
    Jag är i v 9(8+2) och mina bröst har slutat att göra ont samt att tröttheten har blivit mindre...
    Såklart är ja orolig nu när dessa symptom är borta.. Nån mer som fått minskande symtom i dessa veckor?
    vul på måndag o ja ser inte fram emot de alls längre.. Min syster sa att brösten o tröttheten ofta försvinner efter ett par veckor.. Men ändå kan ja inte sluta oroa mig...
    Hej där :)
    Jag är också runt v 9-10, vet inte helt exakt än. Men jag känner igen mig i det du skriver. jag nästan "saknar" de där symptomen som fick en att känna sig gravid.. Det ömmar inte alls lika mycket i brösten längre, och jag är inte lika trött som för ett par veckor sedan. Man blir ju genast lite orolig och undrar om något har hänt eller "stoppats upp"
    Jag ska till BM på måndag, vilket egentligen ska bli lite skönt, så man får se att det faktiskt sker något där inne :)

Vi får hoppas att det är kroppen som har vant sig kanske och börjar lugna sig lite :)
  • Sladdis

Går in i 9:e veckan (8+0) idag. Den har varit lite för händelserik för min smak. Gick på toa på lunchen och då var det blod på pappret. Sen kom mensvärk. Jag lämnade genast jobbet och gick upp på gynakuten. Läkaren gjorde ett VUL och jag fick se det pickande hjärtat.Hjärta Det var iaf inte ett dött foster som skulle stötas ut, men jag kan inte vara lugn. Jag hade precis börjat glädja mig, men nu känns det bara som om jag väntar på missfallet.Rynkar på näsan Blod och mensvärk när man är gravid känns inte helt ok.

• Angeliic
    Sladdis skrev 2011-12-01 17:36:37 följande:
    Går in i 9:e veckan (8+0) idag. Den har varit lite för händelserik för min smak. Gick på toa på lunchen och då var det blod på pappret. Sen kom mensvärk. Jag lämnade genast jobbet och gick upp på gynakuten. Läkaren gjorde ett VUL och jag fick se det pickande hjärtat.Hjärta Det var iaf inte ett dött foster som skulle stötas ut, men jag kan inte vara lugn. Jag hade precis börjat glädja mig, men nu känns det bara som om jag väntar på missfallet.Rynkar på näsan Blod och mensvärk när man är gravid känns inte helt ok.
    Det kan faktiskt vara nidblödningar som är helt ofarliga! Hade en väninnan som fick sin "mens" varje månad trots att hon var gravid och det var inga fel alls på vare sig henne eller barnet

Sen är det ju klart man kan känna som lite mensvärk för livmodern växer ju för att göra plats för den lille. Tycker du ska försöka vara lugn och tänka positivt. Hjärtat slog ju och allt såg ju bra ut  
  • Sladdis
    Angeliic skrev 2011-12-01 17:44:31 följande:
    Det kan faktiskt vara nidblödningar som är helt ofarliga! Hade en väninnan som fick sin "mens" varje månad trots att hon var gravid och det var inga fel alls på vare sig henne eller barnet

Sen är det ju klart man kan känna som lite mensvärk för livmodern växer ju för att göra plats för den lille. Tycker du ska försöka vara lugn och tänka positivt. Hjärtat slog ju och allt såg ju bra ut  

Ja, det var ju härligt att se hjärtat! Det hjälper ju inte till om jag sitter och hetsar upp mig hela tiden. Får tagga ner!Flört
  • Lyckliglottad
    julibebis12 skrev 2011-12-01 13:01:25 följande:
    hur kommer man med i facebookgruppen?

ingen, ingen kan se att man r med i den lr? vill gärna hålla det hemligt på fb ett bra tag till
    skicka inbox till mig och gruppen är hemlig =)
  • Ntme

Såg mini idag, V6+ 2 stämmer helt med mina beräkningar. Man såg hjärtaktivitet

Svar på tråden Juli bebis 2012