Arnaia skrev 2011-11-30 23:27:36 följande:
Det kan vara så att du fått positivt utslag på gravtestet pga att du hade ägglossning. Ägglossningshormonet och graviditetshormonet är väldigt lika varandra så testerna kan ha svårt att skilja dem åt. Jag har plussat mha ägglossningstester i en tidigare graviditet och kan tänka mig att det går åt andra hållet med, dvs du kan få plus på ett gravtest om du har ägglossning. Fråga din BM om detta så slipper du kanske fundera så mkt. Lycka till!
Jag testade med cb digital dagen efter och fick då gravid 1-2, när jag skulle gått in i v. 6 testade jag med ett digitalt igen och fick då gravid 3+. Så hcg't har stigit enligt mina egna beräkningar. Hade det varit ägglossning hade det inte stämt ändå, då hade det varit förskjutet åt andra hållet istället och jag skulle bara vara i v. 6 fast de mäter det till v. 7.
Min bm är tyvärr inte så insatt (hon vet inte ens vad äl-test är) och igår pratade jag med en annan bm som inte heller hade någon aning. De resonerar att i början kan vad som helst hända, så det är bara att vänta och se. Den bm jag gjorde ul'et hos visste inte ens vad begreppet 'plussa' innebar. Ibland undrar jag om de inte har något eget intresse alls i att hänga med i det som är nytt, de går efter det de lärde sig för 20 år sen..
Har iaf läst nu om massa människor som varit med om samma, vissa har t.o.m blivit tillbakaflyttade till innan mensen, men vid RUL har fostret växt ikapp, de växer olika i början helt enkelt. Känner mig lugn nu =)