• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-12-02 06:03:07 följande:
    Enligt kinesisk kalender ska ja få en flicka... Men jag o många andra är säkra på att de är en pojke :) spännande ;)
    Enligt kinesiska kalendern ska alla som är 21 år få flickor, förutom de som befruktades i januari, så jag tror inte det ligger så mycket vetenskap bakom :) Däremot ska jag prova att testa med bikarbonat för jag tycker det ligger lite vetenskap bakom. Om inte annat är det kul att se om det stämde sen
  • Bebis187
    Feah skrev 2011-11-30 19:16:38 följande:
    Tips för de mindre känsliga:
    Ikväll kl 20.00 på kanal 1 visar Uppdrag granskning ett reportage om onödiga förlossningsskador. Kan var nyttigt att se, om man pallar. Vill inbilla mig att man kanske kan propsa på viss behandling på BB om man vet om att det ens finns.

Man blir ju inte direkt lugn av att se Uppdrag gransknings reportage om "Vi som spricker" (eller vad det nu hette), men själv är jag en sån som läser om och tittar  på allt om förlossningar. Förra och första barnet så höll sambon på att bli tokig på mig då jag kollade på förlossningskliniken hela tiden... =)

Kollade i mitt förlossningsbrev jag skrev inför förra barnet (nu behövdes inte det för det blev planerat kejsarsnitt), men där har jag skrivit: Önskar att BM använder sig av perinealskydd. - så jag måste ha läst på duktigt ;).
    Kan ju återanvända det brevet om det blir vaginal födsel denna gången.....Vill definitivt IIIIINTE drabbas av en sfinkterruptur!
    Men som sagt - programmet var nyttigt att se - men inget för det som redan är rädda. Men jag tyckte det var nyttigt då jag är en informationsslukare..... =)     
  • Bebis187
    MLT skrev 2011-12-02 08:54:51 följande:
    Enligt kinesiska kalendern ska alla som är 21 år få flickor, förutom de som befruktades i januari, så jag tror inte det ligger så mycket vetenskap bakom :) Däremot ska jag prova att testa med bikarbonat för jag tycker det ligger lite vetenskap bakom. Om inte annat är det kul att se om det stämde sen

Jag är ju definitivt inte 21 år ;), men fick också svaret flicka.....Hade varit kul om det stämde med tror inte det är alls vetenskapligt.....hahaha!

Vad menar du med att testa bikarbonat? Hur då? 
  • MLT
    Bebis187 skrev 2011-12-02 08:55:46 följande:
    Man blir ju inte direkt lugn av att se Uppdrag gransknings reportage om "Vi som spricker" (eller vad det nu hette), men själv är jag en sån som läser om och tittar  på allt om förlossningar. Förra och första barnet så höll sambon på att bli tokig på mig då jag kollade på förlossningskliniken hela tiden... =)

Kollade i mitt förlossningsbrev jag skrev inför förra barnet (nu behövdes inte det för det blev planerat kejsarsnitt), men där har jag skrivit: Önskar att BM använder sig av perinealskydd. - så jag måste ha läst på duktigt ;).
    Kan ju återanvända det brevet om det blir vaginal födsel denna gången.....Vill definitivt IIIIINTE drabbas av en sfinkterruptur!
    Men som sagt - programmet var nyttigt att se - men inget för det som redan är rädda. Men jag tyckte det var nyttigt då jag är en informationsslukare..... =)     
    Tyvärr är det baby-boom och (på mitt bb) kaos i juli. Min kompis förlossningsbrev, som hon lagt ner en väldig tid på, blev inte ens läst! Jag sprack inte så mycket men tycker att jag känner av det nu i efterhand, det liksom stramar när vi har sex ibland. Ska kolla upp det du skrivit om, har aldrig ens hört talas om perinealskydd! Kan ju vara värt att ta med i förlossningsbrevet om de nu skulle få för sig att läsa det den här gången..
  • MLT
    Bebis187 skrev 2011-12-02 08:58:14 följande:
    Jag är ju definitivt inte 21 år ;), men fick också svaret flicka.....Hade varit kul om det stämde med tror inte det är alls vetenskapligt.....hahaha!

Vad menar du med att testa bikarbonat? Hur då? 
    www.familjeliv.se/Forum-2-7/m59717060.html När jag kollade tråden förra graviditeten var det över 70% som det hade stämt för, nu är det bara nere i 60%. Efter v. 11 ska urinet tydligen vara surare om det är en pojke i magen och eftersom bikarbonat neutraliserar syra kommer det bli en reaktion. Får man en reaktion ska det tyda på att det är en pojke. Men urinet kan ju även vara surt av andra orsaker så man ska ju inte lita på det heller :)
  • Bebis187
    Ntme skrev 2011-12-02 09:07:22 följande:
    Har tydligen världens uvi!

Usch, vad jobbigt! Bäst du får det behandlat.....det e absolut inte bra när man e gravid, men som du skriver så har du kanske varit hos farbror/tant doktor redan..... ;)
  • Bebis187
    Aha! Ja, det kan ju vara kul att testa!
  • Ntme

Ace: tog sticka hemma som slog ut super starkt så jag ringde vc och förklarade läget och fick medicin utskrivet på stående fot xD

• VikKim

Herrejösses vilken enorm tråd detta har blivit, kul :D

Slänger in en snabb fråga... Någon mer än jag(v 6+0 idag) som har galet ont i ländryggen? :(  

Svar på tråden Juli bebis 2012