• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83

Madlin
    Men va fasen! Vadå hcg stiger ju beroende på hormonen. Endel är ju låghormonare. Då visar ju inte hcg lika mycket..... Eller?

• Tolle83

Måste fråga igen! Nån som är i v 9 och har haft hiskligt ont? Typ som mensvärk....

• Engla80

Tråkigt att höra att så många har negativa känningar... Håller alla mina tummar och tår för att allt är bra tjejer!!

Idag ska vi på två julbord. Ett kl 15.00 och ett till kl 18.00 med show. Showen är slut vid midnatt och jag vet inte riktigt hur jag ska orka hålla ut... Obestämd  Är så sjukt trött men kan ändå inte sova! Ska ner och köpa vitamintabletter idag med mer järn och hoppas det kan hjälpa lite! 

• kulliz80
    Tolle83 skrev 2011-12-03 09:22:32 följande:
    Måste fråga igen! Nån som är i v 9 och har haft hiskligt ont? Typ som mensvärk....
    jag hade riktigt ont för nån vecka sen men det var bara några timmar sen vara det borta, nu har jag bara lite molande mensvärk från till o det helt normalt ;)
  • Feah
    Bebis187 skrev 2011-12-02 08:55:46 följande:
    Man blir ju inte direkt lugn av att se Uppdrag gransknings reportage om "Vi som spricker" (eller vad det nu hette), men själv är jag en sån som läser om och tittar  på allt om förlossningar. Förra och första barnet så höll sambon på att bli tokig på mig då jag kollade på förlossningskliniken hela tiden... =)

Kollade i mitt förlossningsbrev jag skrev inför förra barnet (nu behövdes inte det för det blev planerat kejsarsnitt), men där har jag skrivit: Önskar att BM använder sig av perinealskydd. - så jag måste ha läst på duktigt ;).
    Kan ju återanvända det brevet om det blir vaginal födsel denna gången.....Vill definitivt IIIIINTE drabbas av en sfinkterruptur!
    Men som sagt - programmet var nyttigt att se - men inget för det som redan är rädda. Men jag tyckte det var nyttigt då jag är en informationsslukare..... =)     
    Precis, det var obehagligt men nyttigt! Som den mamman själv sa, hon hade velat veta innan.

För er som missat programmet, så finns det på SVT Play. För er som inte vill se det, så lägg på minnet att ni ska begära att få en barnmorska som kan s.k. perinealskydd, vilket i princip är ett speciellt handgrepp av barnmorskan när barnets huvud kommer ut, som minskar risken för skador på mamman.

Tjejen som var med i programmet har en egen blogg också. Googla på "mammasgallstenar" så hittar ni!
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-12-02 18:54:12 följande:
    Madlin
    Men va fasen! Vadå hcg stiger ju beroende på hormonen. Endel är ju låghormonare. Då visar ju inte hcg lika mycket..... Eller?
    Jag är inte låghormonare, plussade 7 dagar efter äl. Blir galen på hans sätt att uttrycka det, att det har stigit ordentligt, men inte tillräckligt, vad betyder det? Han kunde ha skrivit vad det låg på eller hur stor risken är för mf, men han skrev ingenting och nu får jag gå hela helgen och vara ledsen och orolig. Är så jädrans less på att vara orolig!
  • SommarDahlia
    Engla80 skrev 2011-12-03 09:31:27 följande:
    Tråkigt att höra att så många har negativa känningar... Håller alla mina tummar och tår för att allt är bra tjejer!!

Idag ska vi på två julbord. Ett kl 15.00 och ett till kl 18.00 med show. Showen är slut vid midnatt och jag vet inte riktigt hur jag ska orka hålla ut... Obestämd  Är så sjukt trött men kan ändå inte sova! Ska ner och köpa vitamintabletter idag med mer järn och hoppas det kan hjälpa lite! 
    kan inte låta bli att bli avundsjuk! Hela min familj ska också på julbord idag kl. 15, utom jag, för jag mår så dåligt så jag lägger mig runt 17.30 varje dag. Vill oxå!!!
  • Tolle83

Madlin:
    À de va verkligen muppat skrivet av honom! Vad menar han? Ja förstår att du är ororoli. Jag hoppas att de löser sig!
    Massa kramar dej!

Svar på tråden Juli bebis 2012