• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985

Jag blir så glad över era små "smulor" med tickande hjärta ^^
    Själv funderar jag på att dra en rövarhistoria så jag kan få göra VUL... eller är det fel tycker ni?
    Denna jävla oro som finns i mig tar kål på mig nämligen. Har haft 2 infektioner i livmodern, och det va Oktober -10 och Januari -11, pluss äggledarinflammation i Februari... Dock såg cellprovet på uppföljningen i September bra ut, de såg inga infektioner alls, men är ju så rädd att min "smula" inte skulle vara vid liv, trots fint cellprov :S  

• Engla80

Åh så roligt med alla VUL som är så possitiva!! Skrattande 

Önskar att jag själv också kunde göra ett men nu är det som det är så jag får allt vänta tills den 13/2 då jag fått en tid till rutin UL. Känns som en evighet tills dess men tiden springer väl bara förbi nu i jul så kanske kommer det inte kännas så långt... Nu tänker jag possitiva tankar och håller tummarna fram tills dess!!

hanka77, efter 3 veckor har man lite kram abstinens! Förstår att du längtar och med ett så possitivt meddelande i bagaget måste livet stråla just nu Hjärta

Ms Sunshine85: Förstår din oro... Finns det ingen chans till VUL utan ljug? Tycker med ditt bagage så borde BM bevilja ett VUL.  

• MLT

Är det någon här som varit med om samma som jag? Jag gjorde ett ul igår igen, privat med väldigt bra maskin och vi såg direkt ett embryo med tickande hjärta. Hon visade mig t.o.m armarna så det var inga tvivel om att allt växt och att den levde. Men.. hon sa att jag var i v. 6+3 och det kan inte stämma. Räknar jag tillbaka så skulle jag isf haft ägglossning den 29 oktober enligt henne. Problemet är att jag fick ett positivt gravtest dagen innan, dvs 28 oktober!

Jag räknar själv med att jag plussade 7 dagar efter äl och att jag igår var i v. 7+5 så det skiljer ju 8 dagar. Hennes förklaring var att hon litar mer på sin maskin än på mitt test, vilket jag tolkar som att hon anser att jag inbillat mig plus på ca 5 testlagret-stickor och ett gravid med cb digital eller att det skulle ha varit fel på alla test. Jag frågade om det kunde tyda på att det var ett mf på gång, men så var det absolut inte enligt henne. Tycker ändå allt känns så konstigt.. Jag känner mig dock väldigt gravid och kulan på magen går inte att ta miste på så jag får väl acceptera läget så länge. Men avskyr verkligen när jag inte har full koll på situationen..

• MLT
    AnnA1985 skrev 2011-11-29 22:40:41 följande:
    Jag blir så glad över era små "smulor" med tickande hjärta ^^
    Själv funderar jag på att dra en rövarhistoria så jag kan få göra VUL... eller är det fel tycker ni?
    Denna jävla oro som finns i mig tar kål på mig nämligen. Har haft 2 infektioner i livmodern, och det va Oktober -10 och Januari -11, pluss äggledarinflammation i Februari... Dock såg cellprovet på uppföljningen i September bra ut, de såg inga infektioner alls, men är ju så rädd att min "smula" inte skulle vara vid liv, trots fint cellprov :S  
    Var bor du? Jag bokade ett privat ul, det kostade bara 200:- och endast oro räckte som anledning!
  • mommytobe again

jag vet hur långt gången jag är (7+6)men vart kan jag då räkna ut bf? usel på huvudräkning...

nån son vet?

• Bebis187

Min förra graviditet "fick" jag (180 kr fick jag betala tror jag) VUL inbokat när jag ringde och sa att jag testat positivt hemma. Frågan var om jag ville ha graviditeten bekräftad? Detta var på privat klinik i Malmö, då det är kanske lite annorlunda då.....

Denna gången ringde jag min kommun och bokade in mig där. Har inte hört ngt om VUL så jag tror inte det blir av... Sa också att jag kunde slå samman hälsosamtalet och inskrivningen, så jag får allt i ett så att säga. Remiss på blodprov inför KUB skulle komma hemskickat innan dess och sen blir det UL för ett sammanlagt värde i KUB.

Tycker tiden sniglar sig lite.....ser fram emot min inskrivning 19 dec - då är jag i slutet av vecka 10.    

• Bebis187
    mommytobe again skrev 2011-11-30 11:44:22 följande:
    jag vet hur långt gången jag är (7+6)men vart kan jag då räkna ut bf? usel på huvudräkning...

nån son vet?
    Kan du inte använda verktyget här på FL?
  • Bees knees

Skulle egentligen på inskrivning 13dec men fick brev om att de var tvungna att omboka till 15, men då kunde inte min sambo så han ringde och ombokade till den 20 dec. Känns som en evighet ju!

• AnnA1985
    Engla 80: Nä, jag frågade BM när jag va där på information, sa hon att jag inte var beviljad VUL på sjukhuset, men att jag skulle testa fråga på en privat gynmott. Gick till en privatgyn mottagning och frågade om VUL, men där ville de inte göra VUL i onödan, för det va inte bra för själva graviditeten... Aldrig hört talats om att det skulle vara farligt!?

Madlin: Jag bor i en liten stad vid namn Lidköping, men inte ens i Skövde skulle jag få göra VUL, ringde och frågade nämligen. 
Svar på tråden Juli bebis 2012