• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bellatrixx
    moncen80 skrev 2011-11-29 18:39:35 följande:
    det står 3+ på teste och det är när din ägglossning var och då räknar  läkaren som det står på förpackningen att du e i vecka 5, så förstog jag mitt test när jag gjorde det . vet inte om du blev klokare på detta. grattis till plusset
    Tack! :) Lite klokare blev jag nog, men jag tror jag är 5+1 om jag lyckats räkna rätt, men tror det stämmer. Spännande är det! Tack ännu en gång Skrattande
    bevingad skrev 2011-11-29 18:59:01 följande:
    Fast sen har jag undrat... sträcker sig testerna längre än till att visa 3+??
    Annars står det ju 1-2 osv...

Fast för dig är det nog 3 + om det var 2-3 förra veckan
    Det står på förpackningen att om man har varit gravid ganska mycket längre än så (säger på ett ungefär) så kan testet missvisa då HCG-halten är så pass hög så att det kan bli lite knasigt då. 
    Mm, tror jag lyckats klura ut rätt nu. Tack för hjälpen Solig 
  • LiinaPiina

Varit på VUL idag och såg vår lilla älskling.
    Såg hjärtat slå och fick reda på exakt hur långt jag va.
    blev 4 dagar framflyttad Bf 15 Juli.

• Tolle83

Liinapiina:
    Vad härligt! O vad härligt att bli framflyttad o inte bakflyttad :)

• Angeliic
    Tolle83 skrev 2011-11-29 19:50:55 följande:
    Liinapiina:
    Vad härligt! O vad härligt att bli framflyttad o inte bakflyttad :)
    Fast om man blir framflyttad så betyder väl att man inte är så långt gången som man trodde man var? Eller tänker jag helt fel nu? Skrattande
  • enilorac81
    LiinaPiina skrev 2011-11-29 19:44:56 följande:
    Varit på VUL idag och såg vår lilla älskling.
    Såg hjärtat slå och fick reda på exakt hur långt jag va.
    blev 4 dagar framflyttad Bf 15 Juli.

Vad mysigt! Visst känns det lite tryggare att fått se något där inne i magen. Så kände jag mig efter mitt vul.
  • Bellatrixx
    Angeliic skrev 2011-11-29 20:09:18 följande:
    Fast om man blir framflyttad så betyder väl att man inte är så långt gången som man trodde man var? Eller tänker jag helt fel nu? Skrattande
    Tvärtom tror jag, då är man nog längre gånget :) Bakåtflyttad borde innebära att det är längre tills den lille ska komma ut och framåt närmre  Drömmer
  • Angeliic
    Bellatrixx skrev 2011-11-29 20:12:33 följande:
    Tvärtom tror jag, då är man nog längre gånget :) Bakåtflyttad borde innebära att det är längre tills den lille ska komma ut och framåt närmre  Drömmer
    Ja så är det nog haha! Oh, jag tänker helt konstigt ibland  
  • Bellatrixx
    Angeliic skrev 2011-11-29 20:14:14 följande:
    Ja så är det nog haha! Oh, jag tänker helt konstigt ibland  
    man rör ju gärna till det där uppe för sig själv allt för ofta! Känns ju som det är så mycket info och så så man vill hålla kolla på så inte konstigt om man inte vore lite virrig mellan varven, haha! Flört
  • LiinaPiina

aa det känns jätteskönt att fått sett den lille.
    Verkligen en lättnad.

Jaa man blir framflyttad (längre gången) alltså tidigare BF
    Hade 19  juli tidigare nu 15 juli :)

På VUL va det 7+2 BF 15 JULI
    På denna sidan om jag räknar BF 15 JULI är jag bara 7+1
    Men VUL är ju säkrast så jag går efter de :)

• hanka77

Har också sett den lilla idag, känns som en oerhörd lättnad. Speciellt när de säger att med allra största sannolikhet så blir det en bebis i juli Hjärta det är så häftigt!

Och på torsdag kommer mannen hem, äntligen efter tre veckor!!! Nu är han på väg hemåt!!! 

Svar på tråden Juli bebis 2012