• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • michelodeon

Man får tänka på att det faktiskt kommer gå över å ju bättre man jobbar på, ju snabbare går det över och man får träffa bebben! Så tänkte jag och det hjälpte mig att hålla ut så pass länge med gott mod  

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • LiinaPiina
    Maho81: Okej vad skönt att höra att de e fler,
    Illamåendet är ju den symtomen man går efter så man vet att allt e som de ska om man säger så.
    Men jag har fortfarande ömma bröst så de e väll positivt iaf :P

Hoppas förkylningen går över snart.
  • MLT
    AnnA1985 skrev 2011-12-04 17:10:20 följande:
    15,45 idag blev jag faster! <3 Nu sitter jag och väntar på bild på lillskruttan :D Min bror hade fortfarande inte fått reda på vad hon vägde eller hur lång hon var.. lite konstigt tycker jag dock :p De hade fått klippa upp min svägerska. Förvärkarna hade börjat kl 22 igårkväll, och vid 14 idag satte krystvärkarna igång.. fyyyfaaaaan, jag vill inte ha ont så länge :p
    Grattis =) Och du, det gör inte så ont så länge. I början gör det antingen inte skitont (gjorde inte för mig, tyckte öppningsskedet var fullt hanterbart trots att jag öppnade mig snabbt) eller så finns det bra bedövning att få så oroa dig inte för det! :)

Vad mysigt att få snooza bebis snart!
  • Jamtlandstaus

Här har tröttheten slagit mig som en klubba! Har i stort sett sovit bort hela helgen, tidigt i säng, långa sovmorgnar o en tupplur mitt på dagen...
    Skulle vilja gå i säng nu men måste hämta tonåringen på bio först :(
    I morgon är det dags för UL, måtte pyret finnas o leva där inne!

• tundra

Min förlossning med sonen gick på ca 2 h. Så jag vet inte om det blir snitt den här gången eftersom han dessutom var en bjässe på 5 kg och 56cm.
    Usch. Måste ta upp det med BM på inskrivningen.

• AnnA1985

Oj, det va en redig pöjk :O

Väntar fortfarande på kort på bebben.. Men förstår ju att min bror och hans tjej njuter just nu =)
    Längtar tills det är våran tur <3  

• Tekla78
    irre85 skrev 2011-12-04 14:55:21 följande:
    Hallå alla gravida. Hur har ni det med yrsel. Jag är tväryr hela tiden. Kan i stort sett bara ligga ner men även då kan de snurra bra!! Börjar kännas väldigt jobbigt nu...
    Låter som lågt blodtryck? Jag börjar känna av det nu när jag står på huk och reser mig eller så.

Tundra, 5kg och 2 timmar, ajajaj!

Min gick på ca 15 timmar. Ganska svaga värkar och han ville inte halka ner, så det blev sugklocka. Även om det gjorde ont hade jag en bra förlossingsupplevelse. Dagen efter kände jag definitivt att jag kunde göra om förlossningen snart, men att jag absolut inte ville vara gravid inom den närmsta tiden. Hade en bra graviditet, men det var så skönt att få tillbaks sin egen kropp!
  • Bragdoll
    AnnA1985 skrev 2011-12-04 18:18:49 följande:
    Tack ska ni ha :D

HöstLilja: Var det snabbt?! :S Jag hade ju tänkt mig 3-4h eller nåt, haha :p Alla mammas 4a förlossningar har gått på så kort tid.. men hon kanske är one of a kind :p 
    Min första tog inte ens 6 timmar och min andra tog typ 2,5 timme. Men då ska man öppna sig lika mycket som de som det tar 52 timmar för.. När du väl är där så klarar du av det! Det är inte direkt så att man ligger och räknar minuter hela tiden för du är upptagen med annat :)

• AnnA1985
    Bragdoll skrev 2011-12-05 00:13:25 följande:
    Min första tog inte ens 6 timmar och min andra tog typ 2,5 timme. Men då ska man öppna sig lika mycket som de som det tar 52 timmar för.. När du väl är där så klarar du av det! Det är inte direkt så att man ligger och räknar minuter hela tiden för du är upptagen med annat :)

Nä, kan tänka mig att man har fullt upp med allt annat, det sista man tänker på är väl tiden :p
    Fick reda på förut att brorsans och hans tjejs lilla Amanda va 51cm och vägde 4020gram... ingen aning om det är mycket, litet eller "lagom" :p 
  • vädursflicka

Har inte skrivit här på ett tag nu helt enkelt för att inget nytt hänt..nu har det dock det :( har haft blodblandade flytningar sen i lördags..i lördags upplevde jag det ganska mycket, sen söndag och idag är det som vanliga flytningar men rosa/ljusbruna. Har dock inte känt av ngn smärta. Är i vilket fall så jävla orolig :( har inte kunnat sova inatt pga oron...väntar nu på samtal från kvinnokliniken, jag hoppas kunna få komma dit så dom kan göra en undersökning...om det gått åt helvete vill man gärna veta det istället för att bara gå och vänta...och om det är bra vill man ju gärna veta det så man slipper oroa sig och kan leva som vanligt...så håll tummarna för mig nu tjejer..!

Svar på tråden Juli bebis 2012