• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • mommytobe again
    vädursflicka skrev 2011-12-05 08:55:35 följande:
    Har inte skrivit här på ett tag nu helt enkelt för att inget nytt hänt..nu har det dock det :( har haft blodblandade flytningar sen i lördags..i lördags upplevde jag det ganska mycket, sen söndag och idag är det som vanliga flytningar men rosa/ljusbruna. Har dock inte känt av ngn smärta. Är i vilket fall så jävla orolig :( har inte kunnat sova inatt pga oron...väntar nu på samtal från kvinnokliniken, jag hoppas kunna få komma dit så dom kan göra en undersökning...om det gått åt helvete vill man gärna veta det istället för att bara gå och vänta...och om det är bra vill man ju gärna veta det så man slipper oroa sig och kan leva som vanligt...så håll tummarna för mig nu tjejer..!
    håller tummar och tår för att allt e bra!skriv så vi vet vad som sker, bättre att kolla upp det dock så du slipper oron....
  • Bellatrixx

Gått in i vecka 7 idag, känns spännande och roligt. Firade dock det med ett kräk (ursäkta) besök på toan,
    usch. Någon som också mår illa? När började ert illamående och är det någon som vet när det blir lite bättre? Skäms 

• kulliz80

Jag har mådde illa sen vecka 5 är i slutet av veckA 10 nu o mår illa än .... Men hoppas det ger sig vart eftersom nu när man börjar närmare sig vecka 12.....

• Bellatrixx
    kulliz80 skrev 2011-12-05 10:25:15 följande:
    Jag har mådde illa sen vecka 5 är i slutet av veckA 10 nu o mår illa än .... Men hoppas det ger sig vart eftersom nu när man börjar närmare sig vecka 12.....
    Okej, usch.. Vad länge! Är det bra annars med dig då? Mår du illa hela dagarna eller mår du mest illa någon tidpunkt? Ja hoppas det blir bättre snart :)
  • vädursflicka

Har nu varit i kontakt med gynmott, fick tid imorgon kl 8.30, känns grymt skönt. Måste få se hur det står till där inne, man blir så sjukt orolig när man ser blod :( hade velat glädjas idag då ja går in i v 10, men nu vill man ju inte ta ut något i förskott...återkommer imorrn när jag varit hos gyn.

• kulliz80
    Bellatrixx skrev 2011-12-05 10:37:40 följande:
    Okej, usch.. Vad länge! Är det bra annars med dig då? Mår du illa hela dagarna eller mår du mest illa någon tidpunkt? Ja hoppas det blir bättre snart :)
    det är lite olika från dag till dag men för det mesta så är hela dagarna , kräks inte lika mkt nu som i början har fått lergigan comp som jag äter nu o det hjälper sådär tycker jag.... nu mår jag mest illa när jag börjar bli trött på kvällarna innan var det morgon som var väst....

annars mår jag bra..... somnar dock tidigt om kvällarna runt 19-20 tiden ....
    men går ju in ivecka 11 på onsdag så nästa vecka hoppas jag det vänder så man njuta lite mer av gravvid ;)
  • mommytobe again

illamående, uppblåst mage, diarreer(ursäkta) lättretad,gråtmild,......

fan va det e underbart att va gravid....konstigt att man kan vara så lycklig över att må kasst:)

min förra förlossning tos 21 timmat och blev igångsatt, jag oroar mig redan nu för att jag inte haft "riktiga" värkar, hade massa förvärkar men......

• MLT
    vädursflicka skrev 2011-12-05 10:52:27 följande:
    Har nu varit i kontakt med gynmott, fick tid imorgon kl 8.30, känns grymt skönt. Måste få se hur det står till där inne, man blir så sjukt orolig när man ser blod :( hade velat glädjas idag då ja går in i v 10, men nu vill man ju inte ta ut något i förskott...återkommer imorrn när jag varit hos gyn.
    Jobbigt med blod, skönt att du fick tid så snabbt! Jag ska också göra vul i morgon igen och förväntar mig dåliga besked, embryot är för litet och hcg't stiger lite dåligt, kan inte se att det finns något hopp då allt tyder på begynnande missfall. Såg också min böna på både vul och ul i förra veckan och hjärtat slog så fint, hade börjat slappna av och kände att detta nog kommer gå vägen. Och så kommer det här..

Håller tummarna för att du får bra besked i morgon!
  • enilorac81
    vädursflicka skrev 2011-12-05 10:52:27 följande:
    Håller alla tummar och tår att det går bra!
  • Angeliic

Usch, vaknade idag med världens migrän. Så himla ont i huvudet. Var till och med tvungen att spy. Usch. Påminner om första graviditeten, var då tvungen att börja käka järntabletter. Misstänker att det blir samma visa nu igen. Min man fick till och med komma hem från jobbet och ta lillan. USCH för migrän!!

Håller tummarna för er Madlin och vädursflicka

Svar på tråden Juli bebis 2012