• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tvåbarnsmamman78

Håller tummarna för alla som blöder och ska göra vul/ul denna vecka. Blödde ytterst lite i fre vilket var oerhört jobbigt. Sen har jag legat magsjuk hela helgen. Springer på toa hela tiden för att kolla... Jöttejobbigt.

• Engla80

Håller tummarna för er Madlin och Vädursflicka att allt ska va bra!

Och krya på er alla sjuklingar!!

Hur räknar man timmarna vid förlossningen? Jag började få värkar torsdag morgon men kände det då som "mensvärk" bara. Åkte in till BB för kontroll på fredagen vid 13 och de undersökte mig vaginalt vid 15.30 och då var jag öppen 6 cm. Våran tös är sedan född vid 22 på fredagen.

Räknar jag från första signal så va ju min förlossning också lååååång... Men jag upplevde inte det alls så då det inte gör ont hela tiden (man får ju pauser mellan värkarna) och själva värkarna inte gjorde så där väldigt ont förän vi kommit till BB och varit där en stund.

• Tolle83

Hallå alla :) ja har en 23 mm bebis i magen :) jag blev så glad så jag började gråta :) nu är ja så sjukt lättad och glad så ja vet inte vart ja ska ta vägen :)
    Jag blev framflyttat 1 dag, så bf blev istället den 9 juli :)
    Lyckan är total!

• enilorac81
    Tolle83 skrev 2011-12-05 15:15:30 följande:
    Hallå alla :) ja har en 23 mm bebis i magen :) jag blev så glad så jag började gråta :) nu är ja så sjukt lättad och glad så ja vet inte vart ja ska ta vägen :)
    Jag blev framflyttat 1 dag, så bf blev istället den 9 juli :)
    Lyckan är total!

Ouiiii!! Härligt och underbart att läsa. Då är det bara att njuta vidare av graviditeten Tyst
  • spillerkiller

Mår fruktansvärt illa och har humörsvängningar med gråt och skrik attacker.. min stackars sambo fick idag reda på vad han gick för när han varit ledig hela helgen medan jag jobbat och han  har inte rört disken, jo förresten diskberget har han lyckats gjort större!! Detta var jag tvungen att göra idag, plus städning och tvättstugan :/ 
    Samtidigt är jag så trött att jag skulle kunna somna ståendes. 

Nu ska jag ta ett välförtjänt bad :) 

• Älskadelillaliv

Min första förlossning var jätte bra, kanske lite snabb.
    Vaknade 06:00 med att jag hade värkar var bara i v32+0. Gick på toa, fattade inte riktigt att det var värkar hade bara sjukt ont i magen. Ringer till BM 07:00 är framme hos BM 08:00. Fick lägga mig i ett litet ankomst rum där de kollar värkar och ser hur det ser ut. BM satte remsan som mäter värkar för högt upp så på monitorn syndes inga värkar.
    08:30 kommer BM in och pratar med mig om när värkarna började och hur långt i mellan och gör gynundersökning, hon säger bara att hon kommer snart tillbaka.
    10 min senare kanske vid 09:00 kommer en läkare in och gör gynundersökning, jag var öppen 10cm. Så det var ilfart in till förlossningssalen.
    Kommer precis in till förlossningssalen  och jag börjar kräkas. Tydligen så går huvudet förbi svanskotan, vissa kan spy då.
    Fick ingen bedövning och ville inte ha heller.
    09:45 födds en flicka i  vidöppen hjässbjudning (tror det heter så när de tittar uppåt när de föds).
    Hon mådde jätte bra fast hon var tidigt samt stor.
    Hon vägde 2150gram och var 45cm lång.
    Tyckte förlossningen gick för snabbt, han inte riktigt med och det var intensiva smärtor när det väl började.     

• Jamtlandstaus

Tjohoo, pyret lever med ett pickande hjärta
    ULmaskinen sa 9+5 mina beräkningar 9+2 så det verkar ju stämma fint!
    Härligt!!!

• eyalee
    Älskadelillaliv skrev 2011-12-05 16:53:48 följande:
    Min första förlossning var jätte bra, kanske lite snabb.
    Vaknade 06:00 med att jag hade värkar var bara i v32+0. Gick på toa, fattade inte riktigt att det var värkar hade bara sjukt ont i magen. Ringer till BM 07:00 är framme hos BM 08:00. Fick lägga mig i ett litet ankomst rum där de kollar värkar och ser hur det ser ut. BM satte remsan som mäter värkar för högt upp så på monitorn syndes inga värkar.
    08:30 kommer BM in och pratar med mig om när värkarna började och hur långt i mellan och gör gynundersökning, hon säger bara att hon kommer snart tillbaka.
    10 min senare kanske vid 09:00 kommer en läkare in och gör gynundersökning, jag var öppen 10cm. Så det var ilfart in till förlossningssalen.
    Kommer precis in till förlossningssalen  och jag börjar kräkas. Tydligen så går huvudet förbi svanskotan, vissa kan spy då.
    Fick ingen bedövning och ville inte ha heller.
    09:45 födds en flicka i  vidöppen hjässbjudning (tror det heter så när de tittar uppåt när de föds).
    Hon mådde jätte bra fast hon var tidigt samt stor.
    Hon vägde 2150gram och var 45cm lång.
    Tyckte förlossningen gick för snabbt, han inte riktigt med och det var intensiva smärtor när det väl började.     
    jag spydde med första och mådde illa med andra så jag är en av dem som känner av när huvudet går förbi svanskotan,  hade jag inte vetat med andra att när jag mår illa så är det snart dags att krysta så skulle jag nog ha fött hemma, jag hade kraftiga värkar, men dem var så oregelbundna så det var ju långt fortfarande, tills jag stälde mig upp och började må illa, då fatta jag, dags att åka, som tur var så bode jag nästan granne med förlossningen, var bara öppen 4cm när jag kom in till frölossningen, men 45 minuter senare är hon född, ;)
  • AnnA1985

Va?! Ska man behöva kräkas när man föder också?! :S
    Har äntligen fått se bild på min brorsdotter... Jag började lipa för att hon va så otroligt söt. Och nästa vecka får jag mysa med lilla Amanda <3 

Svar på tråden Juli bebis 2012