• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna
    MLT skrev 2011-12-06 21:03:22 följande:
    Jag jobbar inte och är ändå trött som en gnu så förstår att du är slut. Har också en (snart) 1½-åring hemma som är sjövild så man behöver ju aldrig känna sig sysslolös ;)

Haha ja man har att göra! Min sambo har fått göra exakt allt hemma, jag har inte lyft ett finger på två veckor tror jag. Jag önskar att han förstod hur dåligt man faktiskt kan må, men det är svårt att förstå när man inte varit där själv...
  • AnnA1985
    michelodeon skrev 2011-12-06 20:24:18 följande:
    Hej tjejer!
    Idag hörde jag bebisens hjärta med mitt angel sound   Har prövat ett par gånger innan men inte hört nåt men idag hittade jag den! Så skönt att veta att den lever

Angel sound? Vad är det? Vad kostar en sån? En sån vill jag ha med tanke på att jag blir nekad VUL :p
    9+0 idag... wonderbar! 
  • michelodeon
    AnnA1985 skrev 2011-12-06 23:38:40 följande:
    Angel sound? Vad är det? Vad kostar en sån? En sån vill jag ha med tanke på att jag blir nekad VUL :p
    9+0 idag... wonderbar! 
    Det är en grej som man lägger mot magen å så hör man hjärtljudet på bebisen i hörlurar googla på angel sound så kommer det upp massor.
    Jag köpte min när jag var gravid med sonen eftersom jag hade haft ett ma innan. I den webbutiken jag köpte kosta den 600 har jag för mig men jag kommer inte ihåg vilket butik det var.
    Är jätteskönt att kunna lyssna på hjärtat nån gång i veckan
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • SommarDahlia

Åh... har du redan kunnat höra Michelodeon? Kanske ska plocka fram min gamla pärla oxå. Köpte oxå en när jag väntade sonen, riktigt skönt att kunna höra ett swisch-swisch-swisch då och då :)

• Angeliic

Ingen mer som börjat få lite mage? Satt och jämförde dagens bild från första graviditeten - magen är ungefär lika stor som när jag var i vecka 14 haha! (var dock inte alls stor i början)

Skulle vara kul att se lite magar i bildtråden  

• Sladdis
    Angeliic skrev 2011-12-07 09:46:21 följande:
    Ingen mer som börjat få lite mage? Satt och jämförde dagens bild från första graviditeten - magen är ungefär lika stor som när jag var i vecka 14 haha! (var dock inte alls stor i början)

Skulle vara kul att se lite magar i bildtråden  
    Jag har mage. Började med mammabyxor för två veckor sen.Förvånad Ok, jag vet att livmodern är som en apelsin och att det inte är orsaken till babybulan. Min BM sa dock att på många gravida sväller tarmarna. Det gör ju att magen ser stor ut i förväg. Ganska mysigt tycker jag!Solig
  • Angeliic
    Sladdis skrev 2011-12-07 10:12:11 följande:
    Jag har mage. Började med mammabyxor för två veckor sen.Förvånad Ok, jag vet att livmodern är som en apelsin och att det inte är orsaken till babybulan. Min BM sa dock att på många gravida sväller tarmarna. Det gör ju att magen ser stor ut i förväg. Ganska mysigt tycker jag!Solig
    Jaa jag tycker det jag också! Mysigt med en liten mage att klappa på hihi Glad
  • Angeliic

Har lagt upp en bild nu. Tycker den syns väldigt mycket med tanke på att jag bara är i vecka 9. Bilden är tagen nu på morgonen också - på kvällarna när den svullnat så är den nästan dubbelt stor! Förvånad  Hur ska jag kunna dölja den kulan på julafton sen?! Tungan ute

• Tolle83

Jag har också en kula.. O i vanliga fall är jag väldigt smal o lång så de kan också bidra till att de syns tidigare.. Är i v 10 9+2

Svar på tråden Juli bebis 2012