• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia
    storebrorM skrev 2011-12-06 12:30:54 följande:
    Höstlilja: vilken vecka va dudär? Nöjd?

8+0 var jag där, dom var trevliga å så. Bebis levde å hade det bra så jag var nöjd även om det var något dom inte kunde påverka :)
    Lite dyrt var det ju men jag var nöjd.

• Vicki123

Var på första ultraljudet idag och vi såg ett litet hjärta!!! :) Fantastiskt!
    Men lillen låg precis under kurvan och de vill se oss igen om 2v. Vi är v6+6.
    Har ngn av er också legat under kurvan? Skall man vara orolig?
    Jättetacksam för svar!
    Kramar

• Engla80

Vädursflicka: Ush, så tråkigt och sorgligt! Kram på dig!!

Jag har bekanta som varit på Emma kliniken i Malmö. Båda har varit riktigt nöjda! De var dock lite längre gångna så dom fick bilder i 3d.

Jag funderade på att gå dit eftersom min BM inte erbjuder VUL längre men det kostar 1000,- på Emma kliniken  att göra ett tidigt UL och nu i jultider med julklappar och en dotter som fyller år så det ska även fixas present och kalas så räcker inte finnanserna till... Obestämd 

• MLT
    Vicki123 skrev 2011-12-06 13:00:00 följande:
    Var på första ultraljudet idag och vi såg ett litet hjärta!!! :) Fantastiskt!
    Men lillen låg precis under kurvan och de vill se oss igen om 2v. Vi är v6+6.
    Har ngn av er också legat under kurvan? Skall man vara orolig?
    Jättetacksam för svar!
    Kramar
    Jag har ju haft några turer till kk nu i över 2 veckor. Första gången i v. 6+1 såg de bara en hinnsäck som dessutom var för liten. I v. 7+1 såg de en fosterliknande struktur och till slut såg vi hjärtat slå, men det var för litet för att kunna mätas. I v. 7+5 gjorde jag ett privat ul med bättre maskin och då sa hon att jag var i v. 6+3, men att inget tydde på missfall. I fredags fick jag ett brev att mitt hcg inte stigit som det ska så jag la ihop för litet foster med för lågt hcg = missfall. Men idag var allt ändå bra, det låg en liten ärta på 19mm. och plötsligt stämmer det överrens med hur långt gången jag är =) Har googlat massor under de här två veckorna och det verkar vara jätevanligt att fostret är för litet för att sedan växa ikapp. Läkaren idag sa även att det är svårt att mäta exakt, en liten felmätning från dom kan göra att det skiljer flera dagar.

Vet du dessutom att du är i v. 6+6 eller kan ägglossningen ha varit lite sen bara?
  • MLT
    Engla80 skrev 2011-12-06 13:08:08 följande:
    Vädursflicka: Ush, så tråkigt och sorgligt! Kram på dig!!

Jag har bekanta som varit på Emma kliniken i Malmö. Båda har varit riktigt nöjda! De var dock lite längre gångna så dom fick bilder i 3d.

Jag funderade på att gå dit eftersom min BM inte erbjuder VUL längre men det kostar 1000,- på Emma kliniken  att göra ett tidigt UL och nu i jultider med julklappar och en dotter som fyller år så det ska även fixas present och kalas så räcker inte finnanserna till... Obestämd 
    Jag gjorde tidigt ul på emmaultraljudsklinik i Göteborg med sonen, kostade 1000:- där med. Man fick se allt på en stor wide-screen-tv som hängde på väggen och det syntes riktigt bra. Såg nu att de har tidigt ul för 600:-, en kvart istället för en halvtimma. 

Jag hittade ett ställe dock som gör privat ul för 200:-, tror det var pga att de samarbetar med landstinget eller något sådant så de tog vanlig sjuktaxa. Hade jag varit inskriven hos dom hade jag fått det gratis. Borde finnas på andra ställen med tycker jag!
  • LiinaPiina
    vädursflicka: Åhh vad tråkigt :( Styrkekraaamar i massor

Konstigt att de skiljer sig så mkt på priser på vul/ul
    Vi va hos en privat kostade 300 kr och högkostnadskort gällde om man hade de. 

Förövrigt mår jag illa som bara den och gud va de jobbar i magen, känner värkligen hur de moooolar som bara den. Vetepåsen sitter runt magen hela tiden :P
  • Mysan1

Vädursflicka: Stora styrkekramar till dig, kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas :(

Vilken klump jag fick i magen nu när jag läste Vädursflickans inlägg, det är verkligen min mardröm!!

Eftersom vi har kämpat länge att bli gravida och att jag har ätit Pergo så skall jag på UL på Lucia, önskar att det vore imån så man slapp oroa sig HELA tiden!!

Håller för övrig på att SPRICKA över att inte berätta för någon, särskilt mot mina vänner, känns nästan som man ljuger för dom :( ngn annan som känner liknande?Vi har inte superbra kontakt med våra föräldrar så känner ingen jättebråska att berätta för dom, utan det får bli någon "fiffig" julklapp =) någon rolig ide där kanske? 

Återigen, stor kram till Vädursflickan!! 

• Vicki123

Madlin: TACK för dina ord. Vi har gjort IVF o jag vet på dagen när det befruktades. :)

Vad skönt att höra att det kan variera lite. Fick ont i hjärtat när jag ens tänkte tanken på ... Ja, ni vet. Vill bara tänka positiva tankar o försöka att inte stressa bebisen med det. Så tack. Ett stort hjärta till dig, för idag behövde jag höra detta.
    Kram

• mommytobe again
    MLT skrev 2011-12-06 13:11:27 följande:
    Jag har ju haft några turer till kk nu i över 2 veckor. Första gången i v. 6+1 såg de bara en hinnsäck som dessutom var för liten. I v. 7+1 såg de en fosterliknande struktur och till slut såg vi hjärtat slå, men det var för litet för att kunna mätas. I v. 7+5 gjorde jag ett privat ul med bättre maskin och då sa hon att jag var i v. 6+3, men att inget tydde på missfall. I fredags fick jag ett brev att mitt hcg inte stigit som det ska så jag la ihop för litet foster med för lågt hcg = missfall. Men idag var allt ändå bra, det låg en liten ärta på 19mm. och plötsligt stämmer det överrens med hur långt gången jag är =) Har googlat massor under de här två veckorna och det verkar vara jätevanligt att fostret är för litet för att sedan växa ikapp. Läkaren idag sa även att det är svårt att mäta exakt, en liten felmätning från dom kan göra att det skiljer flera dagar.

Vet du dessutom att du är i v. 6+6 eller kan ägglossningen ha varit lite sen bara?
    Har även jag haft en massa turer till kk, och turerna har varit många vilken vecka jag är i, ena gången stämmer det med mensens första dag, men det senaste nu är att det diffar med en vecka

när fick de rätt då?hur långt gången?
Svar på tråden Juli bebis 2012