• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • moncen80

Nu har man fått ett illamående som heter duga, haft två hvettes dagar.  har  provat alla tips på vad man kan gjöra för att få det att bli bättre men inget funkar. hur ,mår ni andra då

• Sladdis
    moncen80 skrev 2011-12-06 16:58:13 följande:
    Nu har man fått ett illamående som heter duga, haft två hvettes dagar.  har  provat alla tips på vad man kan gjöra för att få det att bli bättre men inget funkar. hur ,mår ni andra då

Utan Lergigan Comp hade jag legat och spytt hela dagen. Nu kan jag jobba som vanligt. Jag mår fortarande illa hela tiden, men jag slipper spy.
  • MLT
    mommytobe again skrev 2011-12-06 16:08:44 följande:
    Har även jag haft en massa turer till kk, och turerna har varit många vilken vecka jag är i, ena gången stämmer det med mensens första dag, men det senaste nu är att det diffar med en vecka

när fick de rätt då?hur långt gången?

Jag vet att jag absolut inte kan vara kortare gången än v. 7+4 idag, fick ett positivt graviditetstest den 28 oktober och jag räknar att ägglossningen var 1 vecka innan det. Tidigare än så kan man inte plussa och jag fick även med sonen positivt test en vecka efter äl.

Första vul'et i v. 6+1 var hinnsäcken 10mm och det motsvarade v. 4+, alltså två veckor för litet. Förra tisdagen gjorde jag som sagt privat ul med en riktigt bra maskin och då var jag enligt henne i v. 6+3, det skiljde då 8 dagar. Enligt henne blev jag alltså gravid dagen innan jag fick mitt positiva test och hon vägrade säga att hon kunde ha mätt fel eller att fostret vuxit långsamt, så jag kände mig inte direkt lättad när jag gick därifrån. Idag gjorde jag ett till vul p.g.a att mitt hcg inte stigit som det ska (från 5000 till 13 000 på 6 dagar) men allt såg bra ut och nu stämmer fostrets storlek med v. 8+4 - 8+5.

Både den andra läkaren jag träffade och 2 läkare idag sa att det är jättesvårt att mäta exakt, fostret kan ligga snett och de kan växa olika i början.

Har det tagit plasma-hcg på dig också så det ser hur hcg't stiger?

• michelodeon

Hej tjejer!
    Idag hörde jag bebisens hjärta med mitt angel sound   Har prövat ett par gånger innan men inte hört nåt men idag hittade jag den! Så skönt att veta att den lever

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • MLT
    michelodeon skrev 2011-12-06 20:24:18 följande:
    Hej tjejer!
    Idag hörde jag bebisens hjärta med mitt angel sound   Har prövat ett par gånger innan men inte hört nåt men idag hittade jag den! Så skönt att veta att den lever
    Vilken vecka är du i? Och vart hittade du hjärtljudet? Jag minns inte hur jag gjorde med sonen och vill inte leta för länge :)
  • HannaVirrpanna

Hallå alla här, får man stiga in?
    Plussade den 24 november.... vet inte vilken vecka jag är i då jag inte minns då jag hade min senaste mens, men det var i oktober nångång.

Har en 1.5 åring sedan tidigare och jag orkar INGENTING. Jobbar häcken av mig och jag känner bara panik över att må då dåligt och sen måsta va tip top på jobbet... Huuu.... Har två veckor framför mig med 6 dagars jobb vardera... :( 

• michelodeon
    MLT skrev 2011-12-06 20:44:32 följande:
    Vilken vecka är du i? Och vart hittade du hjärtljudet? Jag minns inte hur jag gjorde med sonen och vill inte leta för länge :)
    Vecka 10 (9+2) Jag tyckte jag hittade ganska långt upp, letade mer nere vid blygbenet först men där fanns inget, kanske 5 cm upp tröck lätt å där var de lyssnade bara några sekunder, ville inte hålla på för länge heller.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • MLT
    michelodeon skrev 2011-12-06 21:00:29 följande:
    Vecka 10 (9+2) Jag tyckte jag hittade ganska långt upp, letade mer nere vid blygbenet först men där fanns inget, kanske 5 cm upp tröck lätt å där var de lyssnade bara några sekunder, ville inte hålla på för länge heller.
    Aha, jag är också långt nere och letar, kanske ska prova lite högre upp :)
  • MLT
    HannaVirrpanna skrev 2011-12-06 20:48:00 följande:

Hallå alla här, får man stiga in?
    Plussade den 24 november.... vet inte vilken vecka jag är i då jag inte minns då jag hade min senaste mens, men det var i oktober nångång.

Har en 1.5 åring sedan tidigare och jag orkar INGENTING. Jobbar häcken av mig och jag känner bara panik över att må då dåligt och sen måsta va tip top på jobbet... Huuu.... Har två veckor framför mig med 6 dagars jobb vardera... :( 

Jag jobbar inte och är ändå trött som en gnu så förstår att du är slut. Har också en (snart) 1½-åring hemma som är sjövild så man behöver ju aldrig känna sig sysslolös ;)
  • mommytobe again
    MLT skrev 2011-12-06 20:00:20 följande:

Jag vet att jag absolut inte kan vara kortare gången än v. 7+4 idag, fick ett positivt graviditetstest den 28 oktober och jag räknar att ägglossningen var 1 vecka innan det. Tidigare än så kan man inte plussa och jag fick även med sonen positivt test en vecka efter äl.

Första vul'et i v. 6+1 var hinnsäcken 10mm och det motsvarade v. 4+, alltså två veckor för litet. Förra tisdagen gjorde jag som sagt privat ul med en riktigt bra maskin och då var jag enligt henne i v. 6+3, det skiljde då 8 dagar. Enligt henne blev jag alltså gravid dagen innan jag fick mitt positiva test och hon vägrade säga att hon kunde ha mätt fel eller att fostret vuxit långsamt, så jag kände mig inte direkt lättad när jag gick därifrån. Idag gjorde jag ett till vul p.g.a att mitt hcg inte stigit som det ska (från 5000 till 13 000 på 6 dagar) men allt såg bra ut och nu stämmer fostrets storlek med v. 8+4 - 8+5.

Både den andra läkaren jag träffade och 2 läkare idag sa att det är jättesvårt att mäta exakt, fostret kan ligga snett och de kan växa olika i början.

Har det tagit plasma-hcg på dig också så det ser hur hcg't stiger?

jag tror det va plasma hcg de tog men fick inte mer info än att det steg som det skulle....enligt sista mens ska är jag i v 10 nu men enligt VUL är jag i v8???
Svar på tråden Juli bebis 2012