• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie

Hej alla!
    Jag lider med er som får dåliga nyheter! Önskar att jag kunde säga något bättre, men lycka till med allt i fortsättningen!!

Jag är i v 8+4 idag och har nu verkligen börjat känna av det här med dofter. Jag är också mer hungrig än vanligt, men det som slinker ner är helst frukt tack och lov! Vi fick med oss jättegod kaka hem från mina svärföräldrar i helgen, men även om jag vill vara sugen på den eftersom jag vet att den är god, så är jag inte det. Fantastiskt... :o) Jag mår lite diffust bakgrundsilla, inte så jag kräks, men det är lite demoraliserande. Jag bara längtar tills det går över, även om jag vet att andra (här tex) har det mycket värre, men man är ju sig själv närmast :o)
    Igår märkte jag också att mina bröstvårtor börjar att ömma, men ännu inte brösten. Min mage är också galet stor, särskilt på kvällen, men jag har ännu inte tagit kort på den, så det får jag börja med.

Jag har också en liten hemma, på 15 månader och han fick lite fler tänder nu, så det har varit lite synd om honom, med sur, lös mage och ont i munnen :o( I natt sov han rätt gott så jag hoppas att det går på rätt håll nu ett tag igen.

Vi berättade för mannens föräldrar i helgen och de blev jätteglada! På lördag ska vi på kalas till hans storasyster, så då (om inte förr med djungeltrumman), så kommer de också att få veta. Min familj får dock vänta till nyår. Jag har funderat på hur man kan göra det kul, men jag tror att i deras fall så är enkelt det bästa. Jag kommer att ha mammakläder på mig, så när jag tar av mig jackan i hallen så blir det nog effekt nog :o)

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Engla80

Jag har också en Angel Sound men på den står det att den inte går att använda förän v 12... Att innan dess är det mer eller mindre omöjligt att komma så att man hör hjärtljuden... hm... Men har ni andra lyckats så ska jag nog allt prova!!! Har dock lånat ut den så jag får inte hem den förän nästa helg och kommer då va i v 10 så kanske kanske Glad

Min mage har också svullnat... Nu har jag lite extra "vaddering" på magen men många som känner mig säger att det börjar synas! Känns konstigt att det redan ska synas då jag inte alls tyckte det syntes förän efter v 20 sist Förvånad Men vad jag hört så blir man tydligen större fortare med andra, tredje osv barnet. Kanske ska beställa hem ett eller två par mamma byxor...

Jag lider så med er som mår så illa! Själv har jag också ett lite diffust bakom liggande illamående "bara". Mest när jag blir hungrig, när jag äter och precis efter jag ätit. Ändå så vill jag äta hela tiden... Obestämd 

Denna helgen ska vi bort både fredag, lördag och söndag... vet inte riktigt hur jag ska klara mig. Är ju sååååå trött... *suck* och sen nästa helg blir det jul bak på lördagen och sen ska vi ha kalas för vår lilla tjej som blir 3 år på söndagen Skrattande Kan inte fatta att hon redan är 3 år!! Va ju typ förra veckan jag skrev i en sån här tråd om att jag väntade henne... Tungan ute

• Angeliic
    Engla80 skrev 2011-12-07 15:03:58 följande:
    Jag har också en Angel Sound men på den står det att den inte går att använda förän v 12... Att innan dess är det mer eller mindre omöjligt att komma så att man hör hjärtljuden... hm... Men har ni andra lyckats så ska jag nog allt prova!!! Har dock lånat ut den så jag får inte hem den förän nästa helg och kommer då va i v 10 så kanske kanske Glad

Min mage har också svullnat... Nu har jag lite extra "vaddering" på magen men många som känner mig säger att det börjar synas! Känns konstigt att det redan ska synas då jag inte alls tyckte det syntes förän efter v 20 sist Förvånad Men vad jag hört så blir man tydligen större fortare med andra, tredje osv barnet. Kanske ska beställa hem ett eller två par mamma byxor...

Jag lider så med er som mår så illa! Själv har jag också ett lite diffust bakom liggande illamående "bara". Mest när jag blir hungrig, när jag äter och precis efter jag ätit. Ändå så vill jag äta hela tiden... Obestämd 

Denna helgen ska vi bort både fredag, lördag och söndag... vet inte riktigt hur jag ska klara mig. Är ju sååååå trött... *suck* och sen nästa helg blir det jul bak på lördagen och sen ska vi ha kalas för vår lilla tjej som blir 3 år på söndagen Skrattande Kan inte fatta att hon redan är 3 år!! Va ju typ förra veckan jag skrev i en sån här tråd om att jag väntade henne... Tungan ute
    Känner igen det där med att vilja äta hela tiden.
    Har också ett molande illamående i bakgrunden men som trappas upp när jag blir hungrig, när jag äter och efteråt - precis som du skrev. Men ändå har jag alltid ett sug efter nått. Oooh kommer vandra upp många kilon om jag fortsätter i den här takten  
  • mommytobe again
    Angeliic skrev 2011-12-07 09:46:21 följande:
    Ingen mer som börjat få lite mage? Satt och jämförde dagens bild från första graviditeten - magen är ungefär lika stor som när jag var i vecka 14 haha! (var dock inte alls stor i början)

Skulle vara kul att se lite magar i bildtråden  
    Jag fick gravidmage snabbt med lilla tjejen och nu även också med denna,jag är vanligtvis lite mullig men folk säger att det nu syns att det e gravidmage....är i v10, jag ska lägga upp bild på magen samt om jag har kvar en nild av magen med tjejen....blev gigantisk då och värre lär det väl bli denna gång:)

är ganska kort så det ser väldans osymatriskt ut när jag e hög gravid!

BARBAMAMMA SLÄNG DIG I VÄGGEN;)
  • TiLo

Hej.

Jag har bf någonstans mellan 18 juli-25 juli. Vet inte så noga än.

Är mitt 5 barn om allt går vägen.

HAr haft ett ma och ett mf innan denna grav. Det var inga planerade grev någon av dem, och inte heller denna. Men vill den stanna är den välkommen.

Jag har varit på inskrivning i dag och det känns lite overkligt. Har så svårt att våga tro på detta efter missfallen och därför blir det så overkligt. Längtar till kub då jag får se bebisen ordentligt.

• Ntme

Hej gänget!

Idag har jag gjort något "dumt", beställde en bärsjal åt oss i äppelgrön färg *ler* Är ju bara i vecka 8 men känner att jag vill sprida ut inköpen 

• mommytobe again
    TiLo skrev 2011-12-07 17:24:14 följande:

Hej.

Jag har bf någonstans mellan 18 juli-25 juli. Vet inte så noga än.

Är mitt 5 barn om allt går vägen.

HAr haft ett ma och ett mf innan denna grav. Det var inga planerade grev någon av dem, och inte heller denna. Men vill den stanna är den välkommen.

Jag har varit på inskrivning i dag och det känns lite overkligt. Har så svårt att våga tro på detta efter missfallen och därför blir det så overkligt. Längtar till kub då jag får se bebisen ordentligt.

grattis!
    jag har bestämt för mig att vi väntade barn i jan/feb 2010 samtidigt och att vi va med i samma mammagrupp här på familjeliv?

va kul!!!jag har också haft missfall emellan men det va dock planerat både den och den här gången...
  • TiLo
    mommytobe again skrev 2011-12-07 18:19:46 följande:
    grattis!
    jag har bestämt för mig att vi väntade barn i jan/feb 2010 samtidigt och att vi va med i samma mammagrupp här på familjeliv?

va kul!!!jag har också haft missfall emellan men det va dock planerat både den och den här gången...
    Oj, vilket minne. Det kan nog stämma för minstingen är född 24 jan 10.
  • PlurkOchLinda

Hejsan! Hoppar också in här, är preliminärt beräknad att få bebis den 12 juli :) Hade liten blödning i fredags så har inte vågat gå med innan, men det verkar inte som det kommer nåt mer, peppar peppar, så jag börjar slappna av lite! Jag är bara i vecka nio, men det börjar bli lite svårt att dölja bulan snart! :)

Så avundsjuk på er som har fått göra VUL! Efter min blödning ringde jag runt överallt i landstinget, men de gör endast det om de misstänker x.. Jobbigt!

Svar på tråden Juli bebis 2012