• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia

Jag ser ett liiiitet ljus i illamående-tunneln.. Innan har jag fått hoppa i säng innan kl. 17 med värsta illamåendet. Igår och i förrgår kunde jag va uppe till kl.19 och då mådde jag ändå inte såå illa men var väldigt trött. Hoppas innerligt att det är på bättringsväg så man kan få fira jul ordentligt! VIsserligen mår jag fortfarande pecka på eftermiddagarna men det är iaf ett steg i rätt riktining! Känns på någon vis skönt att jag inte plötsligt blivit helt bra för då hade jag nog blivit orolig för missfall istället!
    Hur mår ni andra under dygnet, ni som mår illa..?

Letade efter min angelsound igår men kartongen var tom och vi har flyttat sen jag använde den sist så det ska bli intressant och se om man kan hitta den nånstans här...

Härligt Ntme med en liten beställning! Är oxå sugen men det får nog bli en body eller nåt efter nyår när v. 12 är passerad :)

• TiLo

Jag mår grymt illa hela dagarna. Dock olika intensivt. Just i dag känns det lite bättre och jag har lite energi. Skönt eftersom jag är hemma med de två minsta.

• PlurkOchLinda

Jag mår okej på kvällarna, men mår väldigt illa fram till elva, svårt att ta mig ur sängen! Brukar försöka äta något två timmar innan jag kliver upp Glad Har väldigt svårt för lukter oxå... Men håller med Höstlilja, blir jättelättad varje dag jag vaknar och mår dåligt, är ju ett tecken på att allt är bra!

• Angeliic
    PlurkOchLinda skrev 2011-12-08 09:42:24 följande:
    Jag mår okej på kvällarna, men mår väldigt illa fram till elva, svårt att ta mig ur sängen! Brukar försöka äta något två timmar innan jag kliver upp Glad Har väldigt svårt för lukter oxå... Men håller med Höstlilja, blir jättelättad varje dag jag vaknar och mår dåligt, är ju ett tecken på att allt är bra!
    Fast allt kan ju vara bra med bebben trots att man inte har några symptom alls också
  • Angeliic
    mommytobe again skrev 2011-12-07 15:20:09 följande:
    Jag fick gravidmage snabbt med lilla tjejen och nu även också med denna,jag är vanligtvis lite mullig men folk säger att det nu syns att det e gravidmage....är i v10, jag ska lägga upp bild på magen samt om jag har kvar en nild av magen med tjejen....blev gigantisk då och värre lär det väl bli denna gång:)

är ganska kort så det ser väldans osymatriskt ut när jag e hög gravid!

BARBAMAMMA SLÄNG DIG I VÄGGEN;)
    Haha  

Men det blir ju så - ju fler barn ju lättare få man den där gravidmagen  
  • TiLo

JAg har blivit grymt tjock. Magen putar ut och jag kan inte ha vanliga jeans längre. Ändå vägde jag inte mer än 59 kg när jag var på inskrivning i går. Trodde att jag minst gått upp till 63

Brukar väl väga runt 57 i vanlga fall.

• MLT

Idag går jag in i v. 10, trodde jag hade sluppit undan illamåendet, men NU kommer det!? Brösten gör även de mer ont nu än i början, hade i stort sett inga symptom knappt innan v. 7-8. Kanske har det att göra med att hcg't stigit långsamt.. Kräks inte, men känner inte för att äta något alls, en väldig kontrast till att jag moffat enorma mängder onyttigheter de första veckorna.

Ang. mage så svällde min upp jättemycket ett tag, såg ut att vara i v. 20, men den har lagt sig nu. Nu inväntar jag riktiga bebismagen. Eftersom jag varit så inställd på missfall i flera veckor p.g.a att inget egentligen sett bra ut har jag inte börjat förstå vad som är på väg att hända förrän nu och plötsligt känns det lite läskigt, samtidigt som jag längtar jättemycket =)

• Angeliic

Usch, nu har mitt illamående börjat smyga sig på allt mer och mer. Inte så att jag behöver kräkas men går runt och mår illa mest hela tiden. Har väldigt lätt att få huvudvärk också (precis som när jag väntade lillan) så på inskrivningen nästa vecka lär jag säkert bli rådd till att börja med järntabletter lite tidigare även denna gång.

Fick sådan himla migrän häromdagen att jag var tvungen att kräkas och fick ringa hem maken så han fick passa dottern. Huva. Illamående och huvudvärk var för sig kan jag ta - men när de slås ihop - uff! Kräks 

• MLT

Angeliic, har huvudvärken att göra med järnbrist? Har också väldigt ont i huvudet nämligen, kanske ska börja med järntabletter då, fick börja tidigt även med sonen..

Svar på tråden Juli bebis 2012