• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985

Uscha, är verkligen jätte ledsamt att se alla som blödid, jag blir så ledsen själv för eran skull =(
    Angeliic:  Hoppas verkligen att allt står rätt till med pyret, att det bara vart nån ofarlig blödning *kram*

Själv ska jag på inskrivning nu kl 10, tur man har nära till MVC, tar max 2 min att gå dit :p Gubben har jobbat natt, så jag sa åt honom att vara hemma och sova istället, är ju ändå inget speciellt som kommer ske idag.
    Även fast vi går in i vecka 11 idag, så kan jag ändå inte glädjas ordentligt med tanke på att man läst här om missfall runt vecka 11-12 :S Min BM sa förra gången att ajg INTE skulle läsa bloggar eller vara med i forum där det finns andra gravida, just för att slippa oro... meeen, sen är man så jäkla dum och är det ändå :p  

• Angeliic
    AnnA1985 skrev 2011-12-13 09:45:07 följande:

Uscha, är verkligen jätte ledsamt att se alla som blödid, jag blir så ledsen själv för eran skull =(
    Angeliic:  Hoppas verkligen att allt står rätt till med pyret, att det bara vart nån ofarlig blödning *kram*

Själv ska jag på inskrivning nu kl 10, tur man har nära till MVC, tar max 2 min att gå dit :p Gubben har jobbat natt, så jag sa åt honom att vara hemma och sova istället, är ju ändå inget speciellt som kommer ske idag.
    Även fast vi går in i vecka 11 idag, så kan jag ändå inte glädjas ordentligt med tanke på att man läst här om missfall runt vecka 11-12 :S Min BM sa förra gången att ajg INTE skulle läsa bloggar eller vara med i forum där det finns andra gravida, just för att slippa oro... meeen, sen är man så jäkla dum och är det ändå :p  

Försök tänka positivt! Visst - missfall sker - men det föds många små bebisar också!
    Det kommer säkert gå superfint för dig!  
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-12-13 05:50:15 följande:
    Idag hoppas ja få en tid till läkaren för att (förhoppningsvis) utesluta foglossning... Hon på 1177 trodde att de va de, o sa attfår ja de nu i v11 så kommer ja inte ha de så kul sen :S
    Jag har också redan foglossning, i blygdbenet framförallt. Fick inte foglossning där förrän efter v. 20 sist. Men tänker ta det så lugnt jag bara kan den här graviditeten för att inte göra det värre i onödan.
  • MLT
    Angeliic skrev 2011-12-13 09:20:32 följande:
    Hej alla.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om ultraljudet. Visade sig att jag inte alls var så långt gången som testen visat på. Var i vecka 6+4 någonstans. Det var ett foster i livmodern och det såg bra det med man såg, men då det var så pass litet kunde man inte se hjärtaktivitet så ska tillbaka om 2 veckor igen.

Dock såg de också att det var lite blod runtom själva hinnsäcken men de kunde inte säga att det var ett begynnande missfall heller. Så nu ska jag kort och gott gå hemma i 2 veckor och bara vänta. Tror bara det värsta. Känner att om det är missfall så vill jag att det ska ske nu - inte hålla mig på halster och sen när jag kommer tillbaka till ultraljudet och se att det är dött men att kroppen inte stött ut det. (skett en gång tidigare för mig)

Förlåt - detta är väl absolut ingen rolig läsning för er som är oroliga. Själv håller jag tummarna.

Många lycka till och kramar till er andra! 

Håller tummarna för dig, kan också tycka att det hade räckt med en vecka, jag fick komma in redan efter 6 dagar! Tog de plasma-hcg också?

• Tolle83

Madlin
    Ja fick åka hem från jobbet idag.. Pratade nyss med min barnmorska. Hon trodde att det var foglossning. En annan ja prata me idag visste inte om de ca ischias eller foglossning då de är rätt lika. Men hon rekomendera mej vila och att ja ska ta kontakt med en sjukgymnast. Men att dom inte gör några behandlingar innan v 12. Men ja är i 10+1 idag så de är inte så långt kvar...

• michelodeon
    Tolle83 skrev 2011-12-13 05:50:15 följande:
    Idag hoppas ja få en tid till läkaren för att (förhoppningsvis) utesluta foglossning... Hon på 1177 trodde att de va de, o sa attfår ja de nu i v11 så kommer ja inte ha de så kul sen :S
    Usch säger jag bara, jag gick foglossning i vecka 10 förra gången och i vecka 16 kunde jag inte jobba mer hoppas det inte blir lika illa för dig.
    Har börjat känna av lite men inte lika illa denna gång. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Engla80

Känns tugnt att så många har det jobbigt just nu... Jag håller tummarna för att allt kommer gå bra och att ni snart mår mycke bättre!! {#emotions_dlg.flower}

Själv har jag ca 9 veckor kvar innan min orolighet kommer att stillas. Jag har ju inga kontroller eller nått alls innan rutin UL och det känns för jäkligt... Just nu känner jag mig inte alls gravid och är väldigt negativ!

Detta är nog första gången någonsin som jag bara vill att julen ska försvinna så att det kan va tid för rutin UL... Jag älskar julen i vanliga fall men detta året vill jag bara hoppa över den och januari månad Obestämd

• owner
    AnnA1985 skrev 2011-12-13 09:45:07 följande:

jag har inte läst så noga....vad är det om? är det vanligare med missfall i v 11-12?? jag är i V10 nu (9+2)...nu blev jag orolig oxå! även fast jag var på inskrivning igår och hon sa oxå att jag inte skulle läsa så mkt tråkigheter här.... var även på VUL privat idag så jag vet att det är ett litet pyre där nu iaf :)
  • enilorac81

Hej vänner på familjeliv.

Idag var jag på inskrivningen och det kändes toppenbra. Min barnmorska var jättegullig och det känns tryggt. Vi tog blodprover, och både sockervärdena samt blodvärdena såg bra ut. Så inget att oroa mig för där.

Nu har jag ett annat dilemma, och det har säkerligen diskuterats i detta forum, men frågar er alla igen. . Ska ni göra CUB (har ni gjort CUB redan) - är det värt det? Eller ska man strunta i det?
    Kom med tips, tankar och idéer.

Hej hej!         

Angelic - håller tummar och tår för dig!

• Tolle83

Ja går på privat mottagning o jag tror inte att man blir erbjuden KUB där...
    Så ja kommer nog inte göra de..

Svar på tråden Juli bebis 2012