• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Malena C

Jag tog mig igenom jobbdagen idag bara genom att gå ut och gå ett varv runt byggnaden  varannan timma. Jag är fruktansvärt trött och har dessutom fått  (ett milt) ryggskott på det. Jag ser redan ut som om jag var i fjärde månaden för att jag är så full av gas och har dessutom en ögoninflammation.
    Jag undrar vad mina kollegor tänker. Jag har inte sagt något ännu.
    Inga blödningar i alla fall Glad

• Ntme

Blev inlagd för uttorkning, fått dropp och ngn medicin mot illamående, ett + i eländet var ett UL som visade att mini mådde bra

• Jamtlandstaus

Ja man blir orolig när det kommer blödningar hos var och varannan i denna tråd! Här har det inte kommit mer o jag hoppas att det håller sig borta och var ofarligt det som var!
    Känner mig mindre trött idag o att det är normalt!

• Tolle83

Idag hoppas ja få en tid till läkaren för att (förhoppningsvis) utesluta foglossning... Hon på 1177 trodde att de va de, o sa attfår ja de nu i v11 så kommer ja inte ha de så kul sen :S

• TiLo

JAg är hopplöst kissnödig nu. Kan kissa var 5 minut känns det som. Går på toaletten och kissar. Reser mig därifrån och sätter mig i soffan och känner genast att jag är jätte kissnödig igen. :-/ Hopplöst. Det är nästintill omöjligt att somna när det är så här. Sen vaknar jag på natten också och kissar.
    Dessutom är jag konstant törstig också. OCh förstoppad.

• Angeliic

Hej alla.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om ultraljudet. Visade sig att jag inte alls var så långt gången som testen visat på. Var i vecka 6+4 någonstans. Det var ett foster i livmodern och det såg bra det med man såg, men då det var så pass litet kunde man inte se hjärtaktivitet så ska tillbaka om 2 veckor igen.

Dock såg de också att det var lite blod runtom själva hinnsäcken men de kunde inte säga att det var ett begynnande missfall heller. Så nu ska jag kort och gott gå hemma i 2 veckor och bara vänta. Tror bara det värsta. Känner att om det är missfall så vill jag att det ska ske nu - inte hålla mig på halster och sen när jag kommer tillbaka till ultraljudet och se att det är dött men att kroppen inte stött ut det. (skett en gång tidigare för mig)

Förlåt - detta är väl absolut ingen rolig läsning för er som är oroliga. Själv håller jag tummarna.

Många lycka till och kramar till er andra! 

• TiLo
    Angeliic skrev 2011-12-13 09:20:32 följande:
    Hej alla.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om ultraljudet. Visade sig att jag inte alls var så långt gången som testen visat på. Var i vecka 6+4 någonstans. Det var ett foster i livmodern och det såg bra det med man såg, men då det var så pass litet kunde man inte se hjärtaktivitet så ska tillbaka om 2 veckor igen.

Dock såg de också att det var lite blod runtom själva hinnsäcken men de kunde inte säga att det var ett begynnande missfall heller. Så nu ska jag kort och gott gå hemma i 2 veckor och bara vänta. Tror bara det värsta. Känner att om det är missfall så vill jag att det ska ske nu - inte hålla mig på halster och sen när jag kommer tillbaka till ultraljudet och se att det är dött men att kroppen inte stött ut det. (skett en gång tidigare för mig)

Förlåt - detta är väl absolut ingen rolig läsning för er som är oroliga. Själv håller jag tummarna.

Många lycka till och kramar till er andra! 
    Ursh så tungt för dig!
    Varför vänta så länge som 2 veckor? En vecka hade väl räckt kan man tycka.
    Håller iaf tummarna för dig och hoppas på det bästa!
    Kram!
  • Ntme

Blir kvar ett dygn till! Har fått dropp och medicin, men spyr fortfarande. Dock lite permis i em för att se minsta pojkens lussetåg. Fick dock se mini igår igen! Hjärtat slår fint xD

• Angeliic
    TiLo skrev 2011-12-13 09:22:21 följande:
    Ursh så tungt för dig!
    Varför vänta så länge som 2 veckor? En vecka hade väl räckt kan man tycka.
    Håller iaf tummarna för dig och hoppas på det bästa!
    Kram!
    Ja, tycker också det känns jobbigt att vänta så länge. Plus att om 2 veckor så hamnar man ju på mellandagarna och då är vi bortresta 90 mil hemifrån så egentligen kan jag inte gå på nästa ul förränn om 3 veckor. 

Tack! {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Juli bebis 2012