• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Blåklockan79
    Johanna8206 skrev 2011-12-11 07:54:08 följande:
    Hej på er! Har följt tråden lite halvdåligt sista veckan, har varit bortrest med jobbet bland annat. Jag har mått ovanligt bra tror jag fram till två veckor sen. Då i vecka 9 började jag må illa och känna mig extremt yrslig. Nästan som en rejäl fylla eller sjösjuka Någon mer som fått dessa symtom så sent? Går in i v 11 idag och håller tummarna för att det snart dämpar sig. Har bokat in privat UL på torsdag, vet någon här om man gör UL eller VUL i vecka 11?

Beror på, i förra grav fick jag ett tidigt UL för att bestämma hur långt jag var gravid då. Då trodde de v12 innan men efter blev jag flyttad till v9(?) tror jag. Jag visste ju att jag inte varit gravid så länge som sedan sista mensen då jag har låååånga och oregelbundna cykler.

Nu ska jag på måndag få göra ett VUL, då är jag v 12 (11+0) om jag räknar från den dagen jag fick pos på ÄL-stickan Kommer säkert bli flyttad några dagar. På min MVC finns ingen UL-apparat, utan bara en VUL och då var det lättare för dem att boka in ett VUL snabbt efter inskrivningen för att bedömma tiden på grav, då det tydligen inte räckte med att jag visste vilken dag jag fick pos på ÄL-stickan och vilka fyra dagar vi faktiskt bara haft sex denna cykel. Dock sa jag iof inget om sexet, för jag ville ju gärna få se pyret
  • Hallonmusen83
    Jamtlandstaus skrev 2011-12-10 15:48:45 följande:
    En liten blödning med färskt blod i kombination med som mensvärk känns inte roligt! Känns olycksbådande!
    stora kramar
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Engla80
    spillerkiller skrev 2011-12-10 15:51:38 följande:
    Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Håller tummarna för dig! 
    Håller tummarna för att allt är som det ska!
    eken skrev 2011-12-11 08:28:19 följande:
    Hoppar in här med om det är okej, är i v 11 (10+3). Har ett mf bakom oss tidigare.

Oj vad jag gråter...till minsta minsta sak...
    Tror vi mötts tidigare i tråden "Starta försök i September?" Skrattande Kul att fortsätta följas!!

• Johanna8206

Blåklockan79: Ok, då får vi se vad det blir Spelar ingen roll egentligen, bara vi får se ett välmående litet pyre

• Jamtlandstaus

Malena C; Mensvärken/molvärken har jag haft i fyra dagar. Ingen mer blödning kommit sen igår. Jag hoppas så att det bara var en tillfällighet!!
    Johanna8206; jag har oxå varit förskonad från jobbiga symtom men de jag har haft förvärrades så sent som från v10.

Igår gick jag in i v11 o har nu gjort 25%. VILL genomgå de andra 75% oxå!!!

• Engla80

Min trötthet har avtagit något! Somnar gärna fortfarande tidigt på kvällen men den är inte så...hm... svårt att beskriva... Tröttheten är liksom "lättare" nu än innan. Nu kan jag (om jag väldigt gärna vill) hålla mig vaken en stund längre på kvällen.

Mitt svaga illamående är inte lika konstant längre utan kommer mer i vågor nu och brösten ömmar inte med samma smärta längre.

Känner mig lite små orolig för att symtomerna försvinner... Jag har ju inte gjort något tidigt UL utan bara varit på inskrivning och mitt nästa besök hos BM är till UL v 18 Förvånad Men så länge jag inte har ont och det blöder så borde ju allt va okej (intalar jag mig i alla fall)

Är i v 10 nu (9+typ 2-3)

Har funderat på att köpa ett grav test bara för och kolla om det fortfarande är possitivt... Skäms

• Johanna8206

jamtlandstaus: Känns skönt att veta att det är fler än jag som mått bra! Man blir gärna lite orolig när man läser att "alla andra" har mått illa sen vecka 5 Vi får nog helt enkelt bara vara väldigt tacksamma för att vi mått så pass bra

• MissMurrig

Hej! Jag har precis gjort ett tidigt UL och börjat "komma ut", så nu vågar jag skriva här HAr följt lite ibland, men har vänner och släkt som är med i FL så jag har inte vågat skriva innan jag var öppen med att jag är gravid. 

Jag väntar mitt andra barn, har en 2,5-årig son. På UL-et såg vi i onsdags en liten kropp, huvud, 4 små lemmar som sprattlade till och ett litet tickande hjärta! Jag har väntat med att säga något eftersom jag fick MF min första grav. och ville vara säker på att det faktiskt finns något levande där inne. Känns så kul! Men fasen, är lite orolig, ska jag verkligen klara av 2 barn? Med en son som är i VÄRSTA trotsåldern just nu, och så går jag en utblidning till konditor och börjar 5 på morgonen, så är jag lite trött just nu, och undrar hur denna graviditetan ska gå...  Jag har ingen aning om min SGI heller, då min arbetssituation var lite annorlunda innan jag började plugga, sedan sist.. och jag hade inte skyddat min tidigare SGI... men hoppas bara allt är bra. Känns på så sätt gnaska bra att få till sommaren, då kan man bara relaxa och ta det lugnt.. Man behöver nog inte så mycket pengar om man bara ligger och solar och myser under ett parasoll med sitt knyte.

Hoppas man kan vara med här, kanske lära känna lite folk och snacka lite krämpor och oförstående människor (och sambo's kanske... ) Ha en bra dag! 

Svar på tråden Juli bebis 2012