Johanna8206 skrev 2011-12-11 07:54:08 följande:
Hej på er! Har följt tråden lite halvdåligt sista veckan, har varit bortrest med jobbet bland annat. Jag har mått ovanligt bra tror jag fram till två veckor sen. Då i vecka 9 började jag må illa och känna mig extremt yrslig. Nästan som en rejäl fylla eller sjösjuka

Någon mer som fått dessa symtom så sent? Går in i v 11 idag och håller tummarna för att det snart dämpar sig. Har bokat in privat UL på torsdag, vet någon här om man gör UL eller VUL i vecka 11?
Beror på, i förra grav fick jag ett tidigt UL för att bestämma hur långt jag var gravid då. Då trodde de v12 innan men efter blev jag flyttad till v9(?) tror jag. Jag visste ju att jag inte varit gravid så länge som sedan sista mensen då jag har låååånga och oregelbundna cykler.
Nu ska jag på måndag få göra ett VUL, då är jag v 12 (11+0) om jag räknar från den dagen jag fick pos på ÄL-stickan

Kommer säkert bli flyttad några dagar. På min MVC finns ingen UL-apparat, utan bara en VUL och då var det lättare för dem att boka in ett VUL snabbt efter inskrivningen för att bedömma tiden på grav, då det tydligen inte räckte med att jag visste vilken dag jag fick pos på ÄL-stickan och vilka fyra dagar vi faktiskt bara haft sex denna cykel. Dock sa jag iof inget om sexet, för jag ville ju gärna få se pyret