• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Malena C

Det verkar ju ändå så här långt som att de flesta blödningar i tråden inte lett till missfall. Jag håller tummarna för  till er som måste gå igenom det. Jag vet hur stressande det är eftersom jag blödde av och till från vecka 7 till12 när jag var gravid med vår son.
    Jag mår faktiskt bättre idag. Jag hoppas min foglossning låter vänta på sig. Jag hade det bara under cirka en månad förra graviditeten och jag tror det var i fjärde månaden men det blev aldrig så illa att jag inte kunde jobba.
    När det gäller alla prover är jag tveksam. Jag tog inget blodprov eller fostervattensprov med sonen trots att jag fyllde 40 under den graviditeten och nu vet jag inte. Jag tror jag skippar blodprovet eftersom det ändå bara är en indikation och jag skulle aldrig fatta beslut om abort på en indikation. Jag har en väninna som hade jättedåligt värde på blodprovet och den bebisen är en fullt frisk sjuåring idag.
    Fostervattensprov känns för riskfyllt och jag kan inte tänka mig att genom gå en sen abort i vilket fall som helst.
    Vi tar en dag i taget. Jag går hos en fantastisk gynekolog som jag litar på och jag tror att han kan se mycket på ultraljudet utfrån sin erfarenhet.
    Min man delar inte riktigt min uppfattning så vi får väl se var vi landar. Det blir ett annat ansvar när man redan har ett barn att hänsyn till och som dessutom har en allvarlig sjukdom även om den hittills inte varit handikappande.

• Blåklockan79

Kommer inte göra Kubb-test. Efter att ha kämpat i 1,5 år med att bli gravid med dottern och över 2 år för att bli gravid denna gång, kan inget få mig att göra en abort, och då skulle jag bara oroa mig i (förhoppningsvis) onödan om jag fick dåliga värden!

• enilorac81
    Blåklockan79 skrev 2011-12-13 20:11:06 följande:

Kommer inte göra Kubb-test. Efter att ha kämpat i 1,5 år med att bli gravid med dottern och över 2 år för att bli gravid denna gång, kan inget få mig att göra en abort, och då skulle jag bara oroa mig i (förhoppningsvis) onödan om jag fick dåliga värden!

Tack för svar! Det är ett dilemma, usch och busch. Funderar och funderar =)

• Bees knees

Jag tycker att det är lite skönt att se att fler än jag inte kommer göra kub. Jag håller med Malena , jag skulle ändå inte kunna ta bort vårt barn. Men Kanske det skulle kännas annorlunda om jag var i riskzonen.
    I övrigt har det vänt för mig, jag kan äta igen! Känner mig euforiskt lycklig!

• mommytobe again
    Angeliic skrev 2011-12-13 09:20:32 följande:
    Hej alla.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om ultraljudet. Visade sig att jag inte alls var så långt gången som testen visat på. Var i vecka 6+4 någonstans. Det var ett foster i livmodern och det såg bra det med man såg, men då det var så pass litet kunde man inte se hjärtaktivitet så ska tillbaka om 2 veckor igen.

Dock såg de också att det var lite blod runtom själva hinnsäcken men de kunde inte säga att det var ett begynnande missfall heller. Så nu ska jag kort och gott gå hemma i 2 veckor och bara vänta. Tror bara det värsta. Känner att om det är missfall så vill jag att det ska ske nu - inte hålla mig på halster och sen när jag kommer tillbaka till ultraljudet och se att det är dött men att kroppen inte stött ut det. (skett en gång tidigare för mig)

Förlåt - detta är väl absolut ingen rolig läsning för er som är oroliga. Själv håller jag tummarna.

Många lycka till och kramar till er andra! 
    jag hade samma skit, fostret va så litet så att de kunde inte se hjärtaktivitet.......så fick göra ny koll efterr en vecka, men det visade sig att det va et foster men det växte inte så att det stämde med mina veckor bara....blev flyttad en månad.......

så jag vet nog hur du känner just nu, men allt man kan göra är att försöka tänka på annat
    gå ut o gå, fika med vänner,julpynta,baka....
    det kommer ordna sig!
  • Bees knees

Ntme jag har haft, de har dock minskat nu!

• AnnA1985
    owner skrev 2011-12-13 18:17:24 följande:

jag har inte läst så noga....vad är det om? är det vanligare med missfall i v 11-12?? jag är i V10 nu (9+2)...nu blev jag orolig oxå! även fast jag var på inskrivning igår och hon sa oxå att jag inte skulle läsa så mkt tråkigheter här.... var även på VUL privat idag så jag vet att det är ett litet pyre där nu iaf :)

Nej nej, det är inte vanligare med missfall då, men det kan ju ske. Vet inte om jag läst just i denna tråd att någon fått missfall så sent, men jag vet att jag läst det på FL nånstans. Har en kompis som fick missfall i vecka 12... sjukt att det sker så sent, men jag gissar på att pyret kanske varit dött sen någon vecka tillbaka.

Har du sett hjärtljud så är det antagligen ingen fara =)

Jag försökte få till ett VUL genom att överdriva att mitt illamående gått över helt och hållet. Meeen, jag fick göra ett grav.test istället, som inte va så känsligt mot hcg som vanliga test är. Nervös minut innan BM kom in igen och sa att det finns inga som helst tvivel, klart jag är gravid! Strecken hade kommit fram inom typ 1 sekund, starka och fina var de också *phusta ut lite* Men hade ju som sagt gärna velat göra ett VUL... Men, den 6e februari fick vi tid för RUL, yeeey :D   
  • owner

MsSunshine...en fråga som inte har med något i tråden att göra :)
    Hur får du till "graviditetsmätaren" så den hamnar på presentationen....har pysslat med det där länge nu men den hamnar inte där...morr 

• AnnA1985
    owner skrev 2011-12-13 22:35:44 följande:

MsSunshine...en fråga som inte har med något i tråden att göra :)
    Hur får du till "graviditetsmätaren" så den hamnar på presentationen....har pysslat med det där länge nu men den hamnar inte där...morr 

Tryck på "Justera datum", där ser du att det finns en liten ruta där det står nåt om att visa mätaren på presentationen, sen sparar du bara =)

Svar på tråden Juli bebis 2012