• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Blåklockan79
    Malena C skrev 2011-12-10 07:49:31 följande:
    Hej, Hoppas jag kan få vara med här.
    Upptäckte förra måndagen att jag var gravid och kunde inte tro det var sant. Jag var tvungen att köpa ett test till och när det också var positivt bokade jag tid hos läkare. Jag fick komma in dagen efter och då pickade redan ett litet hjärta. Jag är nu 7 veckor och 4 dagar gravid.
    Jag är nog älsdt av alal härinne om jag kollar listan.
    Har en son på 2 år och 7 månader som kom till via IVF och gjorde två sista minuten syskon försök i somras med jättedåligt resultat så vi kan egentligen inte få barn.
    Hoppas nu lilla livet stannar eftersom jag inte är så ung längre.
    Vår son är under utredning / får medicin för alvarlig sjukdom så vi har mer eller mindre bott på sjukhus sista månaderna och därför trodde jag bara mensen var sen på grund av stress.
    Nu känner jag igen alla symptom när jag vet vad det är. Molvärk, kramper i benen och förstoppning och gas.
    Det sistnämnda är också värre eftersom jag slutade röka när jag såg plusset på stickan.
    Jag började röka igen efter de misslyckade ivf-försöken och när vi förstod att sonen var allvarligt sjuk men slutade dierkt när jag såg det andra plusset.
    Det finns inte så mycket tid för mig att tänka på att jag är med barn så jag hoppas att denna tråd kan hjälpa mig att gedet att ta lite mer plats.
    Härligt att du blev gravid spontant, hoppas allt går vägen både med sonen och med pyret i magen!
  • Jamtlandstaus

Välkommen Malena C! Kul att inte vara ensam över 40-strecket i den här tråden!
    Vilken angenäm överraskning med en graviditet för er, grattis! Du är inte den första jag hör som har varit "utdömd" att kunna få barn men som blir gravid spontant flera år efter 40.
    Hoppas er son får bli frisk snart så ni får en lugnare tid!

Det finns även en tråd som heter "40+ som äntligen är gravida igen" där är du i gott sällskap bland oss "veteraner" Välkommen även dit!

• spillerkiller
    Jamtlandstaus skrev 2011-12-10 15:48:45 följande:
    En liten blödning med färskt blod i kombination med som mensvärk känns inte roligt! Känns olycksbådande!
    Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Håller tummarna för dig! 
  • Sladdis
    Jamtlandstaus skrev 2011-12-10 15:48:45 följande:
    En liten blödning med färskt blod i kombination med som mensvärk känns inte roligt! Känns olycksbådande!
    Det hade jag med när jag var i v 7+6. Gjorde vul men allt var ok. De sa att det var ganska vanligt med blödningar i början. Speciellt vid den tiden du skulle haft mens om du inte varit gravid. Hoppas det inte blir något mer av blödningen för dig!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Angeliic

Tack alla som gav mig tips om min migrän! Ska verkligen kolla upp dessa mer noggrant! Gör nästan vad som helst för att slippa detta. Så tack! {#emotions_dlg.flower}

• Malena C

Vad jobbigt Jämtlandstaus.  Med sonen blödde jag från vecka sju till tolv av och till. Det var ett litet blodkärl som brustit. Blodet koagulerade och höll blödningen tillbaka men så släppte proppen och det kom klumpar och färskt blod igen, gång på gång.  Jag hade blivit tokig om det inte var för en bra gynekolog som jag kunde komma till varje gång jag blödde igen och se att lilla prinsen var ok.
    Jag hoppas det går bra. Kan smärtan vara vanlig molvärk eller kom den i direkt samband med blödningen?

• Johanna8206

Hej på er! Har följt tråden lite halvdåligt sista veckan, har varit bortrest med jobbet bland annat. Jag har mått ovanligt bra tror jag fram till två veckor sen. Då i vecka 9 började jag må illa och känna mig extremt yrslig. Nästan som en rejäl fylla eller sjösjuka Någon mer som fått dessa symtom så sent? Går in i v 11 idag och håller tummarna för att det snart dämpar sig. Har bokat in privat UL på torsdag, vet någon här om man gör UL eller VUL i vecka 11?

• eken

Hoppar in här med om det är okej, är i v 11 (10+3). Har ett mf bakom oss tidigare.

Oj vad jag gråter...till minsta minsta sak...

Svar på tråden Juli bebis 2012