Malena C skrev 2011-12-10 07:49:31 följande:
Hej, Hoppas jag kan få vara med här.
Upptäckte förra måndagen att jag var gravid och kunde inte tro det var sant. Jag var tvungen att köpa ett test till och när det också var positivt bokade jag tid hos läkare. Jag fick komma in dagen efter och då pickade redan ett litet hjärta. Jag är nu 7 veckor och 4 dagar gravid.
Jag är nog älsdt av alal härinne om jag kollar listan.
Har en son på 2 år och 7 månader som kom till via IVF och gjorde två sista minuten syskon försök i somras med jättedåligt resultat så vi kan egentligen inte få barn.
Hoppas nu lilla livet stannar eftersom jag inte är så ung längre.
Vår son är under utredning / får medicin för alvarlig sjukdom så vi har mer eller mindre bott på sjukhus sista månaderna och därför trodde jag bara mensen var sen på grund av stress.
Nu känner jag igen alla symptom när jag vet vad det är. Molvärk, kramper i benen och förstoppning och gas.
Det sistnämnda är också värre eftersom jag slutade röka när jag såg plusset på stickan.
Jag började röka igen efter de misslyckade ivf-försöken och när vi förstod att sonen var allvarligt sjuk men slutade dierkt när jag såg det andra plusset.
Det finns inte så mycket tid för mig att tänka på att jag är med barn så jag hoppas att denna tråd kan hjälpa mig att gedet att ta lite mer plats.
Härligt att du blev gravid spontant, hoppas allt går vägen både med sonen och med pyret i magen!