• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Kram till er som blöder. Inte kul någonstans... Håller tummarna för er.

enilorac81 skrev 2011-12-13 20:19:00 följande:
    Tack för svar! Det är ett dilemma, usch och busch. Funderar och funderar =)

Mathilde, vi ska göra KUB. Jag var tveksam och ville inte göra det och maken var tveksam och ville göra det. Efter att ha sett en väldigt informativ film om det känner vi att vi vill göra det även om det kan ge ett resultat som inte går att säga något säkert på. Jag vill vara förberedd om det eventuellt är något och dessutom skulle jag gärna se om det går att göra extra kontroller för t.ex. allvarliga hjärtfel om vi har en förhöjd risk för kromosomavvikelse. Tror dock inte att vi gör extra fostervattens- eller moderkaksprov även om vi har förhöjd risk, men man vet ju inte förrän man är där hur man vill göra. Jag gör inte KUB för att ta bort fostret om det har Downs, men det får man ju också se ifall man står inför det beslutet.

Jag har en kompis som vid sin förra graviditet fick 1 på 50 på KUB, vilket är en ganska hög sannoliket för kromosomförändringar. Vid ett moderkaksprov visade det inte på Downs, men det visade sig att deras dotter ändå har en yttepytte kromosomavvikelse (i princip den lättaste på skalan), men det var en av de som var allra ovanligast så att de inte ens testade för den avvikelsen. Nu är hon gravid igen och gjorde inte KUB, men gick på moderkaksprov direkt.
  • Feah
    Hera78 skrev 2011-12-12 14:07:44 följande:
    Hahaha vad roligt, jag har exakt likadant! Funderade senast imorse på varför i hela fridens namn jag drömmer så mycket sexdrömmar, hör det ihop med graviditeten?!
    Det måste göra det! Jag drömmer både det ena och det andra! Nog för att jag brukar komma ihåg vad jag drömmer i vanliga fall också, men de senaste veckorna har det allt varit ovanligt många med ett visst tema... Skrattande
  • Tekla78
    Feah skrev 2011-12-13 22:55:02 följande:
    Det måste göra det! Jag drömmer både det ena och det andra! Nog för att jag brukar komma ihåg vad jag drömmer i vanliga fall också, men de senaste veckorna har det allt varit ovanligt många med ett visst tema... Skrattande
    Jag drömmer också mer på det temat :) men även andra drömmar blir starkare tycker jag.
  • storebrorM

Min förra grav. septermber 11 så slutade det i ma v 9 el 10. Hade varit inne 3 dagar innan och där slog ett hj-rta och sen hade de slutat att slå bara så där. Men de brukar säga att har man sett ett hjärta slå så kan man oftast slappna av helt :)

• TiLo
    Ntme skrev 2011-12-14 08:35:43 följande:
    Blir kvar en natt till, mer dropp och ny medicin
    Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}

Jag ska göra KUB. JAg vill kunna vara förberedd på om det skulle vara något fel på barnet. Däremot måste det nog till väldigt dåliga siffror om jag ska göra moderkaksprovet också, eftersom risken för missfall ökar då.
    Men KUB tänker jag göra. Skulle det visa sig att det är någon kromosomavvikelse så kan jag förbereda familjen och hemmet för detta. Vi är ändå redan 6 st i familjen så lite planering kräv här hemma. Jag vill också olla könet denna gång. Det har jag aldrig gjort förrut. Men av samma anledning. Jag vill kunna rensa ut alla saker som ev inte kommer passa så att det allra mesta är förberett tills bebisen sen kommer. Jag komemr ju ha fullt upp ett tag då igen innan det lugnar ner sig lite.
  • TiLo

Appropå blödningar så har jag haft en blödning som slutade i ma och en blödning som slutade i bebis. Så det är super svårt att avgöra. Det är bättre om det börjar blöda ordentligt direkt så att man iaf kan konstatera och sen gå vidare. Ovissheten är tung.

• MLT
    TiLo skrev 2011-12-14 09:26:18 följande:
    Appropå blödningar så har jag haft en blödning som slutade i ma och en blödning som slutade i bebis. Så det är super svårt att avgöra. Det är bättre om det börjar blöda ordentligt direkt så att man iaf kan konstatera och sen gå vidare. Ovissheten är tung.

Håller med dig, det är så fruktansvärt att få en pytteblödning och sen bara går och vänta.. Har haft två missfall och båda började med en väldigt liten blödning, bara lite på pappret. Det första slutade i missfall efter 6 dagar och det andra var ofosterlig graviditet, hade kunnat gå länge innan jag fick veta något eftersom jag mådde jätteilla och kroppen inte förstod att det inte fanns något foster i magen. Därför tog jag direkt för givet att det var missfall igen när jag fick färgade flytningar i v. 7 den här graviditeten och jag har jättesvårt att tro att det ska gå vägen fast jag gjort 4 vul, varav de 3 sista visat ett växande foster med tickande hjärta. Skyller lite på FL, eller på mig själv som läst för mycket på FL rättare sagt!

• Angeliic
    mommytobe again skrev 2011-12-13 21:03:59 följande:
    jag hade samma skit, fostret va så litet så att de kunde inte se hjärtaktivitet.......så fick göra ny koll efterr en vecka, men det visade sig att det va et foster men det växte inte så att det stämde med mina veckor bara....blev flyttad en månad.......

så jag vet nog hur du känner just nu, men allt man kan göra är att försöka tänka på annat
    gå ut o gå, fika med vänner,julpynta,baka....
    det kommer ordna sig!
    Hoppas det är samma sak för mig! Blir mer och mer förhoppningsfull när jag läser så många inlägg.

Det behöver ju faktiskt inte bli missfall för mig - även om mitt huvud är inställt på det. 

Förövrigt så kommer det inte mer blod. Visserligen har jag lite småont då och då och det kommer någon enstaka gång lite brunaktiga flytningar - och bara efter toalettbesök. 

Nu hoppas jag att dessa veckor går fort - fram till 2 januari då jag har mitt ultraljud.  
Svar på tråden Juli bebis 2012