• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83

Shit vad jag tycker veckorna flyger iväg!! Imorn går ja in i v 11 :D tyckte nyss ja gjorde ett positivt gravtest ;)

• Sladdis
    Johanna8206 skrev 2011-12-11 10:11:54 följande:
    jamtlandstaus: Känns skönt att veta att det är fler än jag som mått bra! Man blir gärna lite orolig när man läser att "alla andra" har mått illa sen vecka 5 Vi får nog helt enkelt bara vara väldigt tacksamma för att vi mått så pass bra
    Lyllosar!!!Flört
  • Maho81

Gick in i vecka 8 i fredags och var på julbord både fredag och lördag vilket har resulterat i att jag är trött, illamående och yr idag =S Tur att det är en lugn dag på jobbet... Fler än jag som är yr som bara den?

• AnnA1985

Jag mår ganska bra, mår illa nu innan jag ätit bara. Brösten spänner inte så mycket, svider dock på bröstvårtorna :p
    Någon som drabbats av ovanligt mycket mardrömmar?

• Malena C

Jag mår lite illa av och till men inte så farligt. Däremot  har jag en förkylning som inte vill ge sig och jag är fruktansvärt trött. Jag skulle kunna sova varannan timma.
    Brösten börjar ömma men det är inte så farligt så länge sonen, 2.5 år inte tar stöd med armbågen mot dem när han ska resa sig eller så, Mitt största problem är att magen i princip slutat fungera. Lactulos, linfröavkok, promenader och massor av vatten och det är ändå ett stort problem.
    Mardrömmarna har börjat. De hade jag med sonen också och följer det samma mönster så blir det värre.
    Jag räknar kallt med foglossningssmärtor från vecka 12 också men jag hade det inte så länge förra gången. Jag ska försöka undvika graviditetsdiabetes denna gång genom att hålla vikten och börja diet efter jul i samråd med läkare.
    Inte så enkelt när man är hungrig hela tiden.

• Blåklockan79

Jag drömmer inte mardrömmar utan sexdrömmar. Helt galet då jag inte har någon sexlust i vaket tillstånd.Inte jättäofta men någon gång i veckan iaf. Annars brukar jag aldrig komma ihåg vad jag drömmer. Nu kan jag vakna jättesexsugen, men innan jag vaknat till tillräckligt för att orka göra något åt saken så har lusten bytts ut mot att jag bara vill somna om igen

• Tolle83

Hur o vart känns foglossningen? Jag har ont till vänster om svanskotan, lite nedanför o ut mot bäckenet..
    Kan de vara de? Första tanken va ischias, men de är inte på samma ställe så de kan. De inte vara...

• eken

Engla80: ja, det är jag i tråden "starta försök i september", kul att vi följs åt i denna med.
    Jag ligger på gränsen mellan juni/juli men är inställd på att gå över...

Igår berättade vi för blivande farföräldrarna och i morses för morföräldrarna, så mysigt och härligt att dom äntligen vet ;)

• kulliz80

Vågar man skriva att illamående nu hehe har vart illamående sen vecka 5 med illamående hela dagarna o mkt kräks... Men verkar det som det är bättre nu kommer bara lite till från nu o har inte kräks på en hel vecka nu :D
    Men hoppas vänder går ju i vecka 12 på tisdag ;) tröttheten finns kvar sommar vid 20 tiden på kvällen nu förut vid 19 tiden.

• Tvåbarnsmamman78

Då kom det lite blod imorse. Igen. Inte så att det rinner men ändå. Blir ju orolig. Och så är man inte hemma utan i London.
    Tänker begära ett vul så fort vi kommer hem. Orolig..

Svar på tråden Juli bebis 2012