• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • storebrorM

Puuuh! Nu är de gjort, läkaren hittade de hela direkt och allt stämde. Hjärtat slog på och vi såg de jätte tydligt och jag va så långt gången som jag räknat.

Det va inte som när de tittade förra gången där de fick "leta" efter grav.

Nu kan man andas lite :)) Nästa UL blir i januari. Ser redan fram emot de :D

• Angeliic
    storebrorM skrev 2011-12-16 10:53:56 följande:
    Puuuh! Nu är de gjort, läkaren hittade de hela direkt och allt stämde. Hjärtat slog på och vi såg de jätte tydligt och jag va så långt gången som jag räknat.

Det va inte som när de tittade förra gången där de fick "leta" efter grav.

Nu kan man andas lite :)) Nästa UL blir i januari. Ser redan fram emot de :D
    Härligt!! Solig
  • kulliz80

Nån som vet om får använda nässpray när man gravid? Är sååå förkyld så jag känner jag skulle behöva nässpray nu .

• TiLo
    kulliz80 skrev 2011-12-16 14:33:51 följande:
    Nån som vet om får använda nässpray när man gravid? Är sååå förkyld så jag känner jag skulle behöva nässpray nu .
    Ja, det får man.
  • Tolle83

Ja fick kallese för stora UL et idag.. Dock har de blivit fel då dom skrivit att ja ska va där i mars o då är ja i v 24 så de blir ju fel.
    Bm ville att ja skulle göra ul i v 18 o att de va gjort då ja ska träffa henne nästa gång ...

• michelodeon
    Min BM säger att man inte får det. Du får använda den nosoil eller vad den nu heter. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Jamtlandstaus

Johanna; Beklagar djupt! Gick igenom samma i augusti. Hoppas ni får det gjort snart så ni kan gå vidare o börja om när ni känner er redo!
    För det är värre innan det är gjort sen blir det bättre. Lycka till! Kram

• Angeliic
    Det är helt okej, fast inte i mer än 2 veckor åt gången.
    michelodeon skrev 2011-12-16 15:59:03 följande:
    Min BM säger att man inte får det. Du får använda den nosoil eller vad den nu heter. 
     Det är ingen fara att använda nässpray.  
    (det står till och med bakom förpackningarna att det är okej men inte i mer än 2 veckor)

Tezzan - fråga på apoteket om du känner dig osäker. Jag använde det själv under graviditeten  
  • michelodeon
    Angeliic skrev 2011-12-16 16:14:28 följande:
    Det är helt okej, fast inte i mer än 2 veckor åt gången.
    michelodeon skrev 2011-12-16 15:59:03 följande:
     Det är ingen fara att använda nässpray.  
    (det står till och med bakom förpackningarna att det är okej men inte i mer än 2 veckor)

Tezzan - fråga på apoteket om du känner dig osäker. Jag använde det själv under graviditeten  
    åhå där ser man. När jag var gravid 2009 så var jag så fruktansvärt täppt men min BM sa absolut inte. Men bra att man får det iaf
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • MissMurrig
    michelodeon skrev 2011-12-16 16:17:59 följande:
    åhå där ser man. När jag var gravid 2009 så var jag så fruktansvärt täppt men min BM sa absolut inte. Men bra att man får det iaf
    Nä jag skulle inte använda det heller då 2009, men det finns ju sån där koksaltsspray, och den finns med mentol, det öppnar upp ganska bra.
Svar på tråden Juli bebis 2012