• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985

Önskar mig en angelsound av tomten i julklapp :p

Längtar till jag kan lägga ut bilder på magen i mitt bildgalleri, och i bildtråden <3
    Än så länge finns bara grav.testen och min underbara kärlek där.. men det är ju inte så bara ^^   

• MLT
    pyret12345 skrev 2011-12-18 21:51:24 följande:
    Åh, beklagar verkligen missfallet! Fruktansvärt! Någon annan i tråden sim ör föräldraledig med blivande storasyskon? Är ledig med min lilla 1 pring nu.Funderar dock mycket kring om vi ska skola in dottern före eller efter syskonets ankomst eller om jag ska vara hemma med två barn. Kan man aktivera en då 2åring och samtidigt amma och ta hand om ett litet knyte? Och om det blir kejsarsnitt igen - vad gör man då? Hur tänker / gör ni andra?
    Jag har skolat in sonen på dagis, ville skola in honom långsamt så passade på nu när jag är arbetslös så han bara behöver gå 15 timmar i veckan. Han stortrivs och efter nyår börjar jag jobba på timmar så han får gå lite mer, men vi har lyxen att kunna reglera det väldigt mycket. Jag tycker det känns bra att han kommer gå 15 timmar när nästa barn kommer, hade jätteproblem med amningen sist så vill väldigt gärna att det ska lyckas bättre den här gången. Sambon ska även ta ut fp i anslutning till semestern så han kan vara hemma ett tag i början med oss!
  • Engla80

Ja, jag funderade på det där med att vara kissinödig... Får prova det ikväll Tungan ute och kanske ligga raklång på golvet istället för i sängen!

Vad gäller förskolan så kommer jag att lämna vår 3 åring de timmar man får även sen när syskonet kommer. Vår tös trivs så himla bra där och bara hon är ledig en vecka så säger hon att hon saknar sina kompisar! Och det gör hon även om vi träffar andra barn och leker mycke. Så vi känner att vi inte vill ta det ifrån henne helt. Jag kommer försöka få att jag lämnar henne bara 3 dagar i veckan lite längre stunder istället för bara nån timme 5 dagar i veckan. På så vis får hon lite av båda världarna; leka med kompisarna på dagis nån dag och vara hemma med mig och syskonet nån dag Glad 

Föresten jag har alltid druckit en kopp kaffe på förmiddagen och när vi går bort tar jag gärna en kopp eller två till. Men har allt mitt kaffe sug försvunnit... Det är nästan så jag känner att magen vänder sig lite bara tanken på att svälja en klunk... Någon mer som har fått nått sånt?

• enilorac81

Hej allihopa!

Imorgon går jag in i vecka 12 (11+0) - det känns helt fantastiskt. Några fler av mina vänner vet om att jag är gravid nu. Det känns bra att berätta för sina närmsta vänner.

Mina största "problem" just nu är att jag är så oänderligt trött och så fort jag ätit så känns det som magen sväller upp till dubbelstorlek. Det är som om min mage inte klarar av att få mat i sig, måste äta lite smått konstant, annars trycker det på som om jag vore proppmätt fastän jag ätit en normal portion.

Är det någon mer än jag som känner en oänderlig trötthet?

Just ja - jag har fått nytt beräknat BF till 10 juli. Men tänkte vänta att ändra det tills KUB den 2 januari.

• MLT
    Engla80, på sonens dagis går 15-timmarsbarnen 5 timmar tisdag till torsdag, varken barnen eller vi föräldrar hinner ju något annars!
  • mommytobe again
    Engla80 skrev 2011-12-19 13:52:53 följande:
    Ja, jag funderade på det där med att vara kissinödig... Får prova det ikväll Tungan ute och kanske ligga raklång på golvet istället för i sängen!

Vad gäller förskolan så kommer jag att lämna vår 3 åring de timmar man får även sen när syskonet kommer. Vår tös trivs så himla bra där och bara hon är ledig en vecka så säger hon att hon saknar sina kompisar! Och det gör hon även om vi träffar andra barn och leker mycke. Så vi känner att vi inte vill ta det ifrån henne helt. Jag kommer försöka få att jag lämnar henne bara 3 dagar i veckan lite längre stunder istället för bara nån timme 5 dagar i veckan. På så vis får hon lite av båda världarna; leka med kompisarna på dagis nån dag och vara hemma med mig och syskonet nån dag Glad 

Föresten jag har alltid druckit en kopp kaffe på förmiddagen och när vi går bort tar jag gärna en kopp eller två till. Men har allt mitt kaffe sug försvunnit... Det är nästan så jag känner att magen vänder sig lite bara tanken på att svälja en klunk... Någon mer som har fått nått sånt?
    det vänder sig bara jag tänker på kaffe....och har varit en riktig kaffetunna innan!!!!memen....jag sitter glatt med min kopp te och putande mage ist!
  • enilorac81
    Engla80 skrev 2011-12-19 13:52:53 följande:

Det var en av de första grejerna som gjorde att jag förstod att jag var gravid. Helt plötsligt så var bara doften av kaffe skitjobbigt. Jag köpte mig alltid en morgon cappucino med sojamjölk på väg till jobbet, men nu är det omöjligt. Har även svårt för te. Men det går betydligt lättare än kaffe
  • TiLo

Ja jag är också sjukt trött!! Kan sova jämt känns det som. Och samma med maten. Trycker i mig så jag blir proppmätt men det är inte mycket. Men bara en timme senare är  jag hungrig igen. :-/ Så jag äter konstant känns det som. Men jag mår inte lika illa längre. Och det är  ju skönt. Men jag är väldigt kinkig med maten. Går inte att äta samma sak fler gånger i rad utan jag ska verkligen ha nyheter varje gång. Inte lätt att tillfredställa. :-S Tycker det räcker att komma på mat till två gånger om dagen som det är i vanliga fall.

• SommarDahlia

Jag är likadan me kaffet. Har varit en riktig kaffekärring men sen illamåendet slagit till är suget sannerligen borta! Dricker grönt te nångång ibland å glögg är supergott men inget kaffe..

Lägger mig fortfarade innan kl. 18 och har gjort det i över en månads tid utan undantag.. börjar bli riktigt drygt att aldrig kunna va uppe en kväll med sambon utan behöva lägga mej av antingen illamående, trötthet eller bägge.

Är dock i v. 12 snart och då ska det vända, det har jag bestämt :)

• Stumpan88

Ser att detta är en JULI 2012. Själv fick jag vår första tjej JULI 2011! Är det någon som vill dela sin GV eller har frågor så är det bara att kontakta mig så ska jag svara  på allt som rör era huvuden, JAG VET HUR DET ÄR TJEJER! ;)

KRAM TILL ER OCH MAGEN!

Svar på tråden Juli bebis 2012