• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    Stumpan88 skrev 2011-12-19 14:40:48 följande:
    Ser att detta är en JULI 2012. Själv fick jag vår första tjej JULI 2011! Är det någon som vill dela sin GV eller har frågor så är det bara att kontakta mig så ska jag svara  på allt som rör era huvuden, JAG VET HUR DET ÄR TJEJER! ;)

KRAM TILL ER OCH MAGEN!
    Jag fick min son juli 2010 så det är kul att få i juli igen =)
  • MLT

Idag hörde jag min lilla bebis för första gången, med mitt angelsound! Är så lättad då jag varit så fruktansvärt orolig efter alla komplikationer, har stundvis varit övertygad om att den inte lever, men hjärtat slår för fullt! Har ett ul inbokat på onsdag pga oron, nu ser jag fram emot det av en helt annan anledning än tidigare. Går in i v. 12 på torsdag så det ska bli kul att få se en bebbe som förhoppningsvis rör på sig där inne.
    Jag gjorde som någon här skrev, var rejält kissnödig och la mig raklång, la angelsoundet precis ovanför livmoderkanten och riktade det lite neråt och hörde direkt det där galloperande ljudet :)

• TiLo

Jag har också ett juli barn sen tidigare. Men hon fyller 6 den sommaren.

Uppskattade inte alls den grav. Det var en grymt varm sommar -06 och det var jätte tungt att vara höggravid på sommaren. Lättare dock med kläder och så.

De andra tre är födda 24 jan, 1 feb och 10 feb. Så ingen överdriven spridning på barnen här inte. :-P

• kulliz80

idag går jag in i vecka 13 , mår illa än men det bara gilla läget  o bita ihop,; )

• Malena C

Om en timma ska jag på mitt andra ultraljud och jag går nu in i vecka nio. Är lite orolig att allt inte ska vara ok efter alla sjukdomar, förstoppning, och nu ryggskott eller kanske tidig foglossning men hoppas inte det.

Jag har kvara lla garviditetssymptom dock så jag borde väl inte oroa mig.

• Sladdis
    enilorac81 skrev 2011-12-19 13:53:45 följande:
    Hej allihopa!

Imorgon går jag in i vecka 12 (11+0) - det känns helt fantastiskt. Några fler av mina vänner vet om att jag är gravid nu. Det känns bra att berätta för sina närmsta vänner.

Mina största "problem" just nu är att jag är så oänderligt trött och så fort jag ätit så känns det som magen sväller upp till dubbelstorlek. Det är som om min mage inte klarar av att få mat i sig, måste äta lite smått konstant, annars trycker det på som om jag vore proppmätt fastän jag ätit en normal portion.

Är det någon mer än jag som känner en oänderlig trötthet?

Just ja - jag har fått nytt beräknat BF till 10 juli. Men tänkte vänta att ändra det tills KUB den 2 januari.
    Är också sjukt trött. Länge leve helgen. Idag sov jag middag två timmar och igår tre timmar. Och ändå lyckas jag somna på kvällen.
  • Tvåbarnsmamman78

Har också en -06 född juli. Det var tufft. Och jag gick över 11 dagar. Sonen blev jag igångsatt med efter 14 men han kom i nov. Hoppas denna kommer i juni...

Dricker nästan aldrig kaffe längre. Någon gång ibland på em men nu blir det vara te. Inte sugen på kaffe längre fast jag saknar det.

Inte lika trött men har smått ont i ryggen varje dag. Idag värre än tidigare. Är ju bara i v.12.... Men jobbar med barn 1-2,5 år...

• Tolle83

Idag välkomnar jag v 12. De känns som man nåt en milstolpe på vägen :)

• kulliz80
    Tolle83 skrev 2011-12-19 17:33:17 följande:
    Idag välkomnar jag v 12. De känns som man nåt en milstolpe på vägen :)
    ja så kände jag idag när jag gick i vecka 13 :D
    Nu ska njutas av mysig jul med släkten o massor gott mat :)
  • Tolle83

Tezzan 802
    Ska du föda på nyköping?

Svar på tråden Juli bebis 2012