mommytobe again skrev 2011-12-19 09:55:04 följande:
Gud va skönt att läsa satt det e fler som har så, visste inte om det här med ligament, trodde definitivt det va nåt fel

....mitt värsta illamående har kommit nu, sent i v 11.......spyr som en gris, försöker småäta så att jag aldrig blir hungrig, det hjälper lite...
någon som vet vilket te det är som hjälper mot illamående?är det kanel?
JAg fattade inte heller vad det var som gjorde ont förrän 3:e graviditeten.
Ingefära ska väl vara bra mot illamående?
Ang dagisplats så skulle jag välja att vara hemma med alla barnen. Så har jag gjort med mina. Med det undantaget ett Tilda fick börja fsk igen när hon var 4 år fyllda. För då hade hon ett uttalat behov att förskoaln eftersom det inte ens existerade några äldre barn på öppna fsk. Hon hade då varit hemma med mig i 9 månader och det var toppen förutom bristen på lekkamrater i samma ålder. Hon behövde aldrig känna sig undanskuffad av bebisen som kom. Hon fick vara med och vara delaktig. Visst blev det mycket tv första 2 månaderna, men det var inget varken jag eller hon tog någon skada av. Det var ju bara en period.
När bebisen föds nu så kommer minsta vara 2½ år och hon kommer få sluta på dagis då. OCh börja igen sen när jag skolan in bebisen på dagis. Att roa 2½ åringar hemma är ingen konst. De lär sig väldigt fort att leka själva. Och bara vara med mamma är ju stimulerande för dem. Att vara delaktig och hjälpa till med bebisen. Att ha en egen docka att leka med och göra lika tror jag mycket på.
Sen gör ju alla såklart som de själva vill. Men att barn som är under 3 år skulle missa något för att de inte är på dagis är bara struntprat. De lär sig massor av att vara hemma och få ett syskon också. Däremot kan man som förälder känna ett behov av att lämna sitt större barn på dagis och då har barnen såklart bra där med. Men barnet i sig har inget eget behov av dagis då.