• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • kulliz80
    Tolle83 skrev 2011-12-19 19:13:34 följande:
    Tezzan 802
    Ska du föda på nyköping?
    ja du då??
  • MLT
    kulliz80 skrev 2011-12-19 19:16:54 följande:
    ja du då??
    Men.. det är ju du =) Vi gick i samma klass i mellanstadiet
  • kulliz80
    MLT skrev 2011-12-19 19:19:12 följande:
    Men.. det är ju du =) Vi gick i samma klass i mellanstadiet
    japps det stämmer bra det madlin ;)
  • storebrorM

Jag kommer att ha kvar min son på dagis 15 timmar i veckan! Han älskar sin förskola och jag tror de blir bäst för honom att få gå kvar :)

• Tolle83

Tezzan

Ja me :) vi kanske blir roomates :)

• Blåklockan79

Min dotter kommer absolut få gå på dagis när hon blivit storesyster, men först ska hon få ett långt sommarlov med mig och pappan. Vi har många dagar kvar då jag snålade första året, och jobbade lite helger för att spara dagar innan hon skolades in vid 1½ år. Så vi blir FL för varsit barn samtidigt, ska bli mysigt, men jag tror hon kommer sakna dagis och kompisarna endel. Som tur är kommer hennes kusin som hon älskar vara ledig hela sommarlovet med sin mamma och lillesyskon Sen kommer hon få gå beroende på hur det känns då. Men kan inte tänka mig att hon får gå 5 dagar i v iaf, hon går oftast bara 4 dagar i veckan nu och då jobbar vi ändå båda heltid. Men man har rätt till 30timmar/vecka här i sthlm... fast nöjer man sig med 15/vecka så blir det ju gratis i september när hon fyller 4. Tål att tänkas på...

I jul ska vi berätta för henne att hon ska bli storesyster, ska bli skoj, undra vad hon säger om det.   

• Belliis

Hej alla!

Hoppar in i denna tråden :D Har BF 28:e juli och detta blir första barnet för mig och min sambo. Vi gjorde UL för en vecka sedan och fick se ett liiitet liitet hjärta slå! Helt fantastiskt :D

På jul ska vi berätta för föräldrarna - första barnbarnet och dom lär nog bli rätt överraskade!

Grattis till er andra som plussat även om det kanske är någon vecka sedan nu och ni börjar komma in i en gravid kvinnas vardag ;P

• kulliz80
    Tolle83 skrev 2011-12-19 20:01:33 följande:
    Tezzan

Ja me :) vi kanske blir roomates :)
    hehe det vore skoj :D
  • Malena C

Jag går in i vecka 9 nu och bebis var ok på kontroll igår. Jag har fått remiss till behandling hos Kinsesist för ryggskottet som kanske delvis är foglossning och ska få första behandlingen ikväll.
    Ni som har barn sen tidigare - när och hur berättar ni om nya bebisen?
    Vår son var med på ultraljudet igår men han var mest orolig för att doktorn skulle göra mamma illa - förmodligen på grund av egna erfarenheter sista halvåret.
    Han är dessutom så pass liten än att han inte förstår hur barn kommer till, två år och sju månader.

• MLT
    Malena C skrev 2011-12-20 07:43:18 följande:

Jag går in i vecka 9 nu och bebis var ok på kontroll igår. Jag har fått remiss till behandling hos Kinsesist för ryggskottet som kanske delvis är foglossning och ska få första behandlingen ikväll.
    Ni som har barn sen tidigare - när och hur berättar ni om nya bebisen?
    Vår son var med på ultraljudet igår men han var mest orolig för att doktorn skulle göra mamma illa - förmodligen på grund av egna erfarenheter sista halvåret.
    Han är dessutom så pass liten än att han inte förstår hur barn kommer till, två år och sju månader.

Jag har försökt berätta för sonen på 1½, men han fattar inte. Pekar på sin mage och sen på min för att fortsätta med sitt direkt :)
Svar på tråden Juli bebis 2012