• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83

Malena c
    Även när ja nyser får ja så.. Skit obehagligt.

• AnnA1985
    Malena C skrev 2011-12-17 14:47:22 följande:
    Japp Ms Sunshine, det låter som ligament. Jag har haft det sedan femte veckan. Om jag reser mig för snabbt så hugger det till ordentligt på båda sidan om livmodern långt ner i magen mot benen.
    Ungefär samma känsla som när det hoppar snett i armbågen när man lyfter något vilket jag tror de flesta varit med om någon gång.Jag har däremot ingen aning om hur jag ska trycka för att känna livmodern. Vill också gärna veta.

Okej, ja, jag kände av det väldigt tidigt också. Trodde det va fel på mig först :p
    Vågar ju inte trycka för hårt på magen heller för att känna efter, rädd att trycka ut livmodern, hehe :p 
  • Glada28

Hej alla! Får tyvärr avsluta min tid hos er. Fick missfall igår..Eller jag började blöda igår och på VUL sa att dom att det dött tidigare eftersom det var så litet...Snyft..Jag som trodde det värsta var över eftersom man var i 11+1.. Men det är nån mening med allt. Lycka till tjejer

• Glada28
    MLT skrev 2011-12-15 20:49:47 följande:
    Beklagar =/ Vet hur det känns, fick samma chock-besked i somras. Hoppas du snart får tid för skrapning så du kan läka och börja om!

Jag fick ocå missfall vid den tiden men hon sa att kroppen tar hand om det själv. Ska tillbaka om 1 vecka o se så allt kommit ut bara...Behöver di skrapa alltså?
  • Tekla78
    Glada28 skrev 2011-12-17 18:27:58 följande:
    Hej alla! Får tyvärr avsluta min tid hos er. Fick missfall igår..Eller jag började blöda igår och på VUL sa att dom att det dött tidigare eftersom det var så litet...Snyft..Jag som trodde det värsta var över eftersom man var i 11+1.. Men det är nån mening med allt. Lycka till tjejer
    Beklagar Mrsase. Kram!
  • Tekla78

Kan tänka mig att nässpray avrekommenderas eftersom gravidtäppa inte är någon "riktig" täppa och kan bli väldigt långvarig och som flera skrivit rekommenderas koksaltlösning istället så att det inte ska skapas ett beroende. Är man förkyld "på riktigt" kan man nog ta Nezeril eller Otrivin med gott samvete.

Jag har också en känsla av att det ska skita sig nu när jag berättat för de flesta. Har haft mer molvärk än vanligt de senaste dagarna och det är ju alltid svårt att avgöra om det är bra eller dålig värk. Får helt enkelt förutsätta att allt är bra och att jag har växtvärk... Nu är det bara två veckors väntan till KUB då vi får se om allt växer som det ska därinne. Mycket som händer med julstök och jobb, så det blir nog inte så svårt att fokusera på annat under tiden.

Vi hade kalas idag för vår 3-åring som fyller på julafton. Tycker att han behöver en egen dag så därför har vi bestämt att alltid fira helgen innan julafton. Annars får han ju ingen dag då bara han och ingen annan får paket. Kalaset blev mycket lyckat i alla fall. Blir alltid lika överraskad över vilken artig son vi har som tackar, hälsar och tar avsked utan knussel. Man blir alldeles varm i hjärtat. Hur ska vi kunna lyckas lika bra med tvåan? Går det ni som har fler barn?

• Engla80

Provade min angelound igår och fick inte till det... Hoppades jag skulle hitta hjärtljuden fast det igentligen är för tidigt enligt beskrivningen. Dock fick jag in mina egna pulsslag när jag höll den på magen, måste ha kommit från aortan eller nått. Hördes konstigt för det va med boff, boff, boff istället för swich, swich som hjärtat hörs :)

Ska hämta min journal hos BM i mellandagarna och ska då fråga henne om inte hon kan försöka leta upp ett hjärtljud med sin dopler...  Hade varit skönt att få en liten bekräftelse på att allt är ok där inne...

Idag vankas det kalas för vår tös som blir 3 imorgon! Kaffe, kakor och tårta står på schemat :) så nu ska det städas, damsugas och dukas så allt är redo när gästerna kommer.

• Jamtlandstaus
    Glada28 skrev 2011-12-17 18:27:58 följande:
    Verkligen ledsen för er skull! Hoppas på snabbt återhämtning och ny bebis när ni är redo! Hjärta
Svar på tråden Juli bebis 2012