• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie

Jag känner definitivt igen det här med hunger. Och det är ingen vanlig hunger heller, riktigt akut, svidande sug efter bara någon halvtimme-timme efter att jag har ätit mig mätt (inte proppmätt, men det blir jag i princip aldrig, gravid eller ej). Tack och lov går det lika bra med frukt och nötter som riktig mat för att dämpa det värsta, men det blir ju ett evigt småätande. Sen har jag en ofantlig törst också. Är törstig heeeela tiden! Dricker och kissar, dricker och kissar. Kan det vara tecken på grav-diabetes eller är det bara ett vanligt symptom? Har googlat lite på det, men blev inte klokare av det. Nu ska jag på KUB den 13/1 så då kan jag ju fråga henne då.
    En annan sak som jag knappt fixar är den äckliga, lätt metaliska smaken jag har i munnen, som om jag suger på stål, alltså inte järnaktigt. Skitäckligt! Så snart jag inte har ätit eller druckit på en kvart, tjugo minuter så smakar jag äckel i munnen :o( Jaja, det är ju mysigt ändå :o)

Och nu är det inte långt kvar till vare sig vecka 12 eller nyår, när vi ska berätta för min sida av familjen. Hur

Hur är det med era magar? Min ser mest ut som en småfet gubbmage, lite hängig och lite större än den brukar, men inte gravidputig. Ser lite trist ut, även om jag vet vad det beror på. Att den är så hängig beror nog iofs också på att jag inte har hunnit/orkat träna upp magmusklerna sedan N, plus att det inte är så länge sedan jag var gravid senast. Det är i alla fall vad jag intalar mig :o)

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • SommarDahlia

Den där vidriga smaken i munnen känner jag igen... bara de kan få en att må illa..

Igårkväll såg jag ut som jag gjorde i v 21 med sonen men sen är den mindre igen på dagen tackolov :)

Förra graviditeten gick jag upp nästan 30kg! Ska försöka att låta bli det nu med de här me tallriksmodeller å grejjer får vänta tills jag mår bra. Så länge jag mår illa så äter jag det som går ner just då oavsett om det är kokt broccoli eller en skål glass :)

• Tolle83

Enpåmiljonen

Jag fick foglossning förra veckan, i då va ja i v11. De kan även vara ischias du har fått. Prata med din Bm. Min sa att de kan va väldigt lika...

• Malena C

Jag ser ut som om jag är i fjärde månaden men det beror på att magen inte fungerar.
    Nu är jag sjukskriven två veckor för ryggskott men när jag kommer tillbaka till jobbet måste jag berätta eftersom alla kommer att se. En kollega fick en dotter för en vecka sedan och när jag såg henne i början av december såg hon ut som jag gör nu. Lite avundsjuk är jag faktiskt på de som kan vara så nätta under hela graviditeten.
    Nu har jag väldigt kort överkropp så det finns inget anant utrymme än framåt förstås.

• Jamtlandstaus

Här har ingen mage dykt upp, tuttarna gör såååå ont (känns som mjölkstockning gjorde) o är fruktansvärt trött! Glad för alla symtom även om tillvaron kunde vara lite roligare
    Känner igen mig med er som tappat lusten för kaffe. Äta vill jag oxå nästan hela tiden men så fort jag gör det känns det inte så bra o mår lite kymigt, moment22
    Rapar som värsta busen
    Vilken charmant kvinna jag känner mig som *haha*

• owner

Men bläää...illamåendet hade i stort sett gått över någonstans mellan v 6-9, men har tagit om big time nu i v 11....vaaaarför.

• enutavmiljoner

Åh, var på ultraljud idag och vi fick se en mycket livlig liten krabat som levde loppan där inne. Så otroligt underbart! Ni som själva fått se vet vad jag menar, nu helt plötsligt känns alla dessa veckor som mest bestått av illamående såååå himla värt det! Kan inte vara lyckligare just nu! <3

Bild från sidan.. Men iaf, vår bebis! <3 vecka 11, 10+4
  • Cizzi86

12+0 idag:D det känns skönt att ha nått den magiska gränsen och jag känner att detta kommer gå vägen,det tror jag verkligen. Ligger varje kväll och håller händerna på magen och väntar att få känna ngt inuti även om jag vet att det är väldigt tidigt:P längtar efter att få se den men blir inte förrän slutet av jan nån gång:/

• Blåklockan79

Vi ska börja berätta för dottern nu i jul. Då får hon en bok om Busiga bebben, där den ligger i mammans mage. Hon är drygt 3 år och älskar böcker, så hon kommer nog förstå detta snart. Hon har faktiskt inte tjatat om att bli storesyster trots att alla hennes kompisar vi umgås med privat fått småsyskon för mellan 1½ år och ½ år. Sen framemot påsk när hon får en kusin till så komer hon få boken busiga bebben kommer hem. Tror det är bra med lagom pedagogiska böcker att basera förklarngen på
    Hennes kusin som är 1 år yngre än henne vet att han ska bli storebror och att mamma har bebis i magen, men det har även pappan och ibland även han. Han brukar kolla up UL-bilderna och säga att det är hans bebis
    Anledningen till att vi väntat är både för att väntan inte ska bli allt för lång, eller konstigt om nått går fel. Men framförallt att hon inte kan bevara hemligheter och jag känner att det är bätttre att vänta med att säga tills det är okej att hon berättar för folk än att bli sur för att hon berättar något hemligt...

Lite jobbigt är att jag "råkade" berätta för en kollega igår. Hans syster har jobbat på samma jobb, så jag känner henne lite granna. Och så har jag hört ryktesvägen att hon är gravid, så jag frågade lite om det. Då frågade han när vi skulle ha tvåan, och jag såg så generad ut att han förstod att det var på g. Probelemet är att han är en sladdertacka, men hoppas han kan hålla tyst. Fast jag har ju berättat för cheferna (som jag gärna ville berätta för först) och såhar jag ju gått in i v 13 så det känns okej om det skulle komma ut, hade annars tänkt hålla det hemligt till efter jul och nyår iaf.   

• chess07
    enutavmiljoner skrev 2011-12-20 12:43:20 följande:
    Hej alla! Jag går in i vecka tolv på fredag men har hittills varit så jäkla hungrig HELA tiden!! Spelar ingen roll om jag trycker i mig två stora portioner mat, en hel pizza, eller vad som hellst, en timme senare är jag lika hungrig ändå! Blir galen på detta ätande! Någon som känner igen sig i detta? Sen har jag även fått en konstig smärta i nedre delen av ryggen som liksom strålar ner mot ena skinkan. Känns lite som kramp. Min första tanke var foglossning, men det har man väl inte så tidigt?
    känslan i ryggen låter som foglossning eller ischias. jag går själv in i v12 imorrn och har sen 1 vecka tillbaka ont av foglossning i rumpan som strålar ned i höfterna. har fått tid hos sjukgymnast den 29e för att bla. få övningar som stärker bäckenet. 
    Jag kan tillägga att foglossningssmärta var mitt allra första symtom i v 3+3, då tror jag det var hormonomställningen eftersom det lättade på 1 vecka. Det här är mitt första barn men jag är överrörlig så jag har varit beredd på att få besvär... 
Svar på tråden Juli bebis 2012