Jag känner definitivt igen det här med hunger. Och det är ingen vanlig hunger heller, riktigt akut, svidande sug efter bara någon halvtimme-timme efter att jag har ätit mig mätt (inte proppmätt, men det blir jag i princip aldrig, gravid eller ej). Tack och lov går det lika bra med frukt och nötter som riktig mat för att dämpa det värsta, men det blir ju ett evigt småätande. Sen har jag en ofantlig törst också. Är törstig heeeela tiden! Dricker och kissar, dricker och kissar. Kan det vara tecken på grav-diabetes eller är det bara ett vanligt symptom? Har googlat lite på det, men blev inte klokare av det. Nu ska jag på KUB den 13/1 så då kan jag ju fråga henne då.
En annan sak som jag knappt fixar är den äckliga, lätt metaliska smaken jag har i munnen, som om jag suger på stål, alltså inte järnaktigt. Skitäckligt! Så snart jag inte har ätit eller druckit på en kvart, tjugo minuter så smakar jag äckel i munnen :o( Jaja, det är ju mysigt ändå :o)
Och nu är det inte långt kvar till vare sig vecka 12 eller nyår, när vi ska berätta för min sida av familjen. Hur
Hur är det med era magar? Min ser mest ut som en småfet gubbmage, lite hängig och lite större än den brukar, men inte gravidputig. Ser lite trist ut, även om jag vet vad det beror på. Att den är så hängig beror nog iofs också på att jag inte har hunnit/orkat träna upp magmusklerna sedan N, plus att det inte är så länge sedan jag var gravid senast. Det är i alla fall vad jag intalar mig :o)