• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985
    chess07 skrev 2012-01-01 19:38:36 följande:
    en del säger att det är på tok för tidigt, men kan inte det bero på var moderkakan sitter och hur livmodern ligger?
    När vi gjorde vul i v7 var det ett litet pyre där inne, så missade vi inget då så är de iaf bara en! Glad

Ingen aning. Läste i gravidkalendern här, tror jag det va, att man kan känna röreler i vecka 13, men det är väldigt ovanligt. Har kännt nåt fladdra nu i helgen också, men bara för 1-2sekunder... ska bli spännande att se om några veckor om detta "fladder" va nåt annat eller om det va en liten bebbe ^^
    Jag har ingen aning om det är 1 eller 2... funderar på att ringa MVC och fråga om jag kanske kan få komma in och lyssna på hjärtljuden. Borde ju gå med tanke på att jag går in i vecka 14 imorn =) 
  • Trolla75
    Maho81 skrev 2012-01-02 12:08:43 följande:
    Fler härinne som funderar på om det är fler än en i magen?
    Vad jag har hört så ökar chansen med åldern, så visst har tanken slagit mig.
    Men ingen av oss har twins i släkten, så nja jag vet inte? Glad
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    AnnA1985 skrev 2012-01-02 12:20:52 följande:
    Ingen aning. Läste i gravidkalendern här, tror jag det va, att man kan känna röreler i vecka 13, men det är väldigt ovanligt. Har kännt nåt fladdra nu i helgen också, men bara för 1-2sekunder... ska bli spännande att se om några veckor om detta "fladder" va nåt annat eller om det va en liten bebbe ^^
    Jag har ingen aning om det är 1 eller 2... funderar på att ringa MVC och fråga om jag kanske kan få komma in och lyssna på hjärtljuden. Borde ju gå med tanke på att jag går in i vecka 14 imorn =) 
    Just kvällstid när jag gått o lagt mig och kanske legat ca 30 min. Då känner jag av hur det fladdrar till inne i magen, hade exakt samma känsla när jag väntade lillasyster och var runt v.10-11

Har aldrig känt den känslan då jag inte vart gravid, så visst är det bebis som gör sig påmind!
    Nu har jag gått in i v. 12 (11+2)
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • MissFJ

Hej på er alla :)
    Jag behöver nog lite hjälp ifrån er...

Det är så att jag var på ett varginalt UL i fredags för att fastställa hur långt gången jag är då vi inte varit helt säkra på sista mensen. Allt såg jättebra ut, hjärtat slog och den lille rörde sig för fullt. Det fastställdes att jag då var i v 12+1 (13+1) vilket var ungerfär vad vi tänkt oss :) Det kändes otroligt skönt att få bekräftat att något fanns där inne och att allt såg bra ut, så vi var såå otroligt glada och lättade när vi gick därifrån..

..Så till det mindre roliga.. På lördagen, runt lunch så fick jag någon form av blödning. Inte så mycket, men det färgade vattnet rött när jag kissade.. Lite senare kom det lite till när jag var på toa. Vi hade även sex på morgonen på lördagen så jag tänkte att det kunde ha en koppling till detta, då det inte var så mycket.
    Ringde BM idag och hon sa jag skulle höra av mig om det blev mer.. Jag var nyss på toa och då har jag fått någon form av brun/röda flytningar och har även fått lite mer "mensliknande" känsla i magen...
    Ringde henne precis igen och väntar på att hon ska ringa upp...

Har någon erfaring ifrån detta? Jag vet att det kan bero på så mycket ifrån person till person, men man blir ju så nojjig.. Jag har heller inte haft några som helst problem tidigare i graviditeten, varken blödningar eller andra märkbara symptom. Så typiskt att det ska komma något sådant nu när man just tagit sig förbi 12 veckors gränsen oxå..

• Malena C

Be om att få ett ultraljud gjort så att du kan slappna av. Det kan fortfarande vara ett litet blodkärl som brustit och det kan ha varit på grund av sexet. Det beror på hur moderkakan sitter och hur känslig livmodermunnen är. Om det är ett blodkärl som blöder så är det normalt att det slutar blöda och sedan kommer lite bruna flytningar från koagulerat blod. Det kan också hända flera gånger att det koagulerade blodet som täpper till blödningen släpper igen och du blöder lite till. Det sak gå över när hinnorna runt barnet, som i början är dubbla, växer ihop till en.
    Jag blödde till vecka 13-14 i min första graviditet och det var så skönt att ha en gynekolog som tog mig på allvar ock kollade bebisen varje gång blödningen började om. Hoppas allt går bra.

• MissFJ
    Malena C skrev 2012-01-02 13:51:22 följande:
    Be om att få ett ultraljud gjort så att du kan slappna av. Det kan fortfarande vara ett litet blodkärl som brustit och det kan ha varit på grund av sexet. Det beror på hur moderkakan sitter och hur känslig livmodermunnen är. Om det är ett blodkärl som blöder så är det normalt att det slutar blöda och sedan kommer lite bruna flytningar från koagulerat blod. Det kan också hända flera gånger att det koagulerade blodet som täpper till blödningen släpper igen och du blöder lite till. Det sak gå över när hinnorna runt barnet, som i början är dubbla, växer ihop till en.
    Jag blödde till vecka 13-14 i min första graviditet och det var så skönt att ha en gynekolog som tog mig på allvar ock kollade bebisen varje gång blödningen började om. Hoppas allt går bra.
    Tack så mycket Malena! Kändes lite lugnande i vart fall :)
    Jag ska be om att få komma in så snart som möjligt när hon ringer.
    känns som jag kommer gå omkring och vara orolig i veckorsvis annars... Som du sa så kan det ju faktiskt vara koagulerat blod, eftersom det går mer åt det bruna hållet idag..
    Får hålla tummarna och avvakta tills jag fått se det lilla hjärtat bulta igen, då kan jag slappna av :)
    Tack igen :)
  • Maho81
    Trolla75 skrev 2012-01-02 13:23:25 följande:
    Vad jag har hört så ökar chansen med åldern, så visst har tanken slagit mig. Men ingen av oss har twins i släkten, så nja jag vet inte?

Jag är 30, det finns tvillingar på både min mammas och min pappas sida + att pappan till mitt barn är tvilling själv =S
Svar på tråden Juli bebis 2012