Malena C skrev 2012-01-02 13:51:22 följande:
Be om att få ett ultraljud gjort så att du kan slappna av. Det kan fortfarande vara ett litet blodkärl som brustit och det kan ha varit på grund av sexet. Det beror på hur moderkakan sitter och hur känslig livmodermunnen är. Om det är ett blodkärl som blöder så är det normalt att det slutar blöda och sedan kommer lite bruna flytningar från koagulerat blod. Det kan också hända flera gånger att det koagulerade blodet som täpper till blödningen släpper igen och du blöder lite till. Det sak gå över när hinnorna runt barnet, som i början är dubbla, växer ihop till en.
Jag blödde till vecka 13-14 i min första graviditet och det var så skönt att ha en gynekolog som tog mig på allvar ock kollade bebisen varje gång blödningen började om. Hoppas allt går bra.
Tack så mycket Malena! Kändes lite lugnande i vart fall :)
Jag ska be om att få komma in så snart som möjligt när hon ringer.
känns som jag kommer gå omkring och vara orolig i veckorsvis annars... Som du sa så kan det ju faktiskt vara koagulerat blod, eftersom det går mer åt det bruna hållet idag..
Får hålla tummarna och avvakta tills jag fått se det lilla hjärtat bulta igen, då kan jag slappna av :)
Tack igen :)