• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia
    Tolle83 skrev 2012-01-02 21:32:07 följande:
    Ja tycker att mitt bf borde vara 8 juli eftersom ja kliver in i v 14 idag... Ja längtar så tills mitt ul 9 feb :)
    Jag har oxå rul 9 feb!

Nu har jag börjat må bättre, inte helt hundra men betydligt bättre än innan å de e sååå skönt!

Här är det bara en bebis och jag blev nästan lika tacksam över att där bara va en som jag blev för att bebis levde och såg fin ut. Skulle inte orka två och vi har bara planerat för två barn sammanlagt, annars får vi se oss om efter ett annat hus :)
  • Engla80
    enilorac81 skrev 2012-01-02 23:16:58 följande:
    Hej Engla80,

Har du inte fått möjlighet att göra ett UL? Om jag vore du skulle jag ringa en privatgyn för att få göra ett UL, då kan du få känna dig lite lugn. Jag kände precis som du och mailade till min barnmorska innan min inskrivning och sa att jag önskade få göra ett tidigt UL, och det fick jag. Det kändes så bra att få se det lilla i mig, och skulle även betala pengar för att göra om det.

Kram och lycka till!
    Min BM har ingen tillgång till UL på kliniken så dom hyr in sig på en annan klinik för att göra RUL. Privat kan jag göra men det kostar 1000,- och dom pengarna finns inte såhär efter jul och nyår Rynkar på näsan 

Har mardrömmar att jag kommer på RUL också säger dom att jag inte är gravid...
  • Sladdis

Grattis till alla bra KUB!Solig

Jag fick också se mitt lilla pyre igår men det var nervöst innan. Vid lunchtid fick jag fruktansvärt ont i magen och när kl var 18 kunde jag inte hålla mig längre utan åkte in på akuten. Då kunde jag knappt stå upprätt. Smärtan strålade ut i ryggen. Efter en stunds väntande fick vi träffa gynläkaren som gjorde ett noggrant vul. Det var en aktiv bebis som fanns där och den hade det tydligen hur bra som helst. Läkaren tror att smärtan kom från några tarmar som ligger intill livmodern som knytit till sig lite. Jag fick citodon för att klara natten och idag känner jag mig mest lite öm. Vilken mardröm. Jag var ju säker på att jag höll på att få missfall och att bebisen dött. På måndag är det dags för KUB. Lite nervöst med tanke på att min ålder drar ner sannolikheten.

• Tolle83

Jantlandsstatus
    Jo de är de ja har, men räknarna stämmer inte då..
    Igår gick ja in i v 14 men skriver ja in bf 9 juli så visar de flesta att ja går in i dag. I de stämmer inte enligt vulmåtten...
    Men idag är ja iaf 13+1 :)

• Bees knees

Angående de olika datumen, så tror jag inte att alla uträknare tar med att 2012 är skottår i räkningen? Har märkt att vissa appar visar fel.

• Trolla75

Hej, nyss hemkommen från BM, blodprover mm. samtal men ingen frågan om vi skulle lyssna på litens hjärta. Obestämd och jag är dum som inte säger att jag ville lyssna!

Men den 13:e är det i alla fall dags för mitt KUB-test.

Hur mycket drar åldern ner siffrorna???
    Jag är 36år och vad jag läst mig till så är det mödrar över 35år som blir erbjudna att göra testet... så jag är ju väldigt nära 35 Flört eller hur.

Angående olika datum så sa BM att jag hade gjort 11+6, medan FL visar på 11+3 men har ändå fått samma BF av båda... skumt va!

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • gloriosa

Idag fick vi se vår lilla ärta :)
    Den hade växt fint och låg och sög på tummen hela tiden..
    Svar på kub testet kommer nästa vecka, men hon såg inget konstigt eller onormalt när hon mätte nackspalten .

• JennyL88

Jag trodde att alla kvinnor i alla landsting fick erbjudande om KUB..
    Jag är 23år och ska göra KUB snart.
    Gör det inte för att jag undrar om sjukdomarna utan för att jag vill göra UL
    i tidigt stadium.

Varför skulle du inte vilja höra hjärtljuden från den lill*n, jbson???!
    Jag längtar efter detHjärta

• Belliis

Erbjudande om KUB fick jag allt men får betala 1600 kr för det här på
    Mvc i göteborg... Kände att risken ändå e så låg då jag bara är 25 att det inte va värt det..

Svar på tråden Juli bebis 2012