• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • kulliz80
    Tolle83 skrev 2011-12-31 14:31:24 följande:
    Vill bara önska alla ett gitt nytt år! Imorn är de min födelsedag så ja kommer förmodligen inte vara så tillgänglig.

Kram alla goa!
    Grattis hoppas du får en bra dag kram
  • AnnA1985
    chess07 skrev 2011-12-30 17:31:12 följande:
    Jag är i v 13 (12+1) och tidigare den här veckan tycka jag mig känna en fladdrande känsla kring blygdbenet, det kanske var liten ändå som gjorde sig påmind?? Glad

Ja, för det va där jag tyckte mig känna nåt också. Tänk om det skulle vara 2st :O
  • MissMurrig
    AnnA1985 skrev 2012-01-01 14:50:35 följande:
    Ja, för det va där jag tyckte mig känna nåt också. Tänk om det skulle vara 2st :O
    Min sambo hade en sån "mardröm" nyligen. Som "tur" är var det bara en när vi kollade på UL!  Tvillingar är en gullig tanke, men nog sjukt jobbigt!
  • chess07
    AnnA1985 skrev 2012-01-01 14:50:35 följande:
    en del säger att det är på tok för tidigt, men kan inte det bero på var moderkakan sitter och hur livmodern ligger?
    När vi gjorde vul i v7 var det ett litet pyre där inne, så missade vi inget då så är de iaf bara en! Glad
  • Trolla75

God fortsättning alla!!!

Nu är jag i v. 12 och på tisdag är det dags för 2a besöket till BM, jag undrar om man får lyssna efter hjärtljud?

Nästa vecka den 13e är det dags för KUB, jag måste erkänna att jag är lite nervös.

Ni som nyss varit på KUB, Grattis!
    Får man förklarat vad låg och lite högre risk går... tycker att jag läst på i broschyren men får inte riktigt kläm på vad och hur?
    Kanske mest för att jag är lite nervös...

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • TiLo

Någon som vet någon annan sida än fl som har bra gravkalender. Tycker fl är så allmän och säger inget om storlek på livmoder ellerr foster.

• Trolla75
    TiLo skrev 2012-01-01 20:43:57 följande:
    Någon som vet någon annan sida än fl som har bra gravkalender. Tycker fl är så allmän och säger inget om storlek på livmoder ellerr foster.
    www.babyhjalp.se/gravid
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • pyret12345

Jag har också haft sammandragninar. Otroligt, kan man liksom ha det redan?? Är i vecka 13+1!

• Bellatrixx

Var på KUB-test nyss, vilket inte gick att utföra då det visade sig att jag bara är i vecka 8+5 så jag byter tråd tillsvidare men har ändå koll på denna. (Visste ej när jag blev gravid då jag ej visste när senaste mens var) och välkomnar förmodligen en liten augustibebis istället. Snopet då barnmorskan hade gissat på i början utav juli och nu blev det början av augusti, men ändå så varmt välkommet. 

Hon sa att allt såg bra ut och att den lille är 25mm, är det normal längd eller skiljer längden mycket i början? :)
    Hoppas allt går bra för er, och att ni mår bra {#emotions_dlg.flower} Skrattande

• JennyL88

Hej Corinnel!

Skönt och höra att det inte bara är jag som är osäker på hur långt jag har kommit i graviditeten.
    Ska göra KUB-ul om 2 veckor och MVC säger att jag idag är i 10+2..
    Så de kommer bli mycket spännande och se om BM har gissat rätt.Oskyldig
    Ska bli mycket roligt att få se vad de är som har bråkat med mig i magen och håller mig vaken på nätterna men göra att jag ibland kan sova 12h. (Tröttheten är nog värre än illamåendet)

Kram på er{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Juli bebis 2012