• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    Maho81 skrev 2012-01-02 14:09:44 följande:
    Jag är 30, det finns tvillingar på både min mammas och min pappas sida + att pappan till mitt barn är tvilling själv =S
    Är det två-äggstvillingar du har i din släkt? Det är det enda som man kan ärva. Din sambos tvillinggener spelar ingen roll. Det man ärver isf är ju att man släpper 2 ägg, att ägg delar sig till enäggstvillingar är bara slumpen som man inte ärver. Men i vissa familjer går det där med att släppa 2 ägg i arv, och då finns det ju en risk.

Vi har inget sånt alls i min släkt, så den risken är liten, men enäggs skulle man ju kunna få.. Fast har ju redan sett att det bara är en, tack o lov. Hade inte orkat 2! Har redan en vildunge som är som 10 stycken på en och samma gång!
  • Trolla75

Klippt ut från FLs graviditetskalender...

Vecka 12

Kroppen:
    Risken för missfall minskar nu. Av de missfall som inträffar så sker drygt 90 procent före utgången av vecka 12. Om du skulle få en mindre blödning betyder det inte att ett missfall är på väg. Om det inte är blodfärgat eller rinner så kan det bero på andra orsaker som till exempel lågt liggande moderkaka. Om moderkakan är placerad långt ned mot livmoderhalsen kan det uppstå en liten blödning från kanten av moderkakan.
    Placeringen av moderkakan kan ses med hjälp av ultraljud, på de flesta brukar den dras uppåt i takt med att livmodern växer och då slutar dessa mindre blödningar. Under de tre till fyra sista månaderna ska du däremot söka läkare även vid smärre blödningar...

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75

Mitt sista svar var till MissFJ, glömde länka till ditt inlägg.

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-02 14:10:01 följande:
    Idag fick jag tiden till FVP, 18januari. Huga vad långt bort...nervöst!!
    Har du fått göra ett KUB-test först?
  • Maho81
    MissMurrig skrev 2012-01-02 14:15:37 följande:
    Är det två-äggstvillingar du har i din släkt? Det är det enda som man kan ärva. Din sambos tvillinggener spelar ingen roll. Det man ärver isf är ju att man släpper 2 ägg, att ägg delar sig till enäggstvillingar är bara slumpen som man inte ärver. Men i vissa familjer går det där med att släppa 2 ägg i arv, och då finns det ju en risk. Vi har inget sånt alls i min släkt, så den risken är liten, men enäggs skulle man ju kunna få.. Fast har ju redan sett att det bara är en, tack o lov. Hade inte orkat 2! Har redan en vildunge som är som 10 stycken på en och samma gång!

Det är två äggs vi har i släkten, både på mammas och pappas sida.
  • enilorac81

Hej!
    Idag avklarades kub-testet, vi fick jättebra resultat, 1/20 000 så nu känns det som en milstolpe. Bebisen var 6,6 cm och allt såg bra ut!

Nu är det RUL 8e februari som nästa steg

• Jamtlandstaus

@jbson, vi avstår KUB då det bara är en sannolikhetsberäkning o om vi ligger på 1/200 eller mer får vi inte göra FVP även om vi skulle vilja (bestämmelser i vårt landsting). Å bara min ålder kommer att dra ner siffrorna så vi vill veta i stället för att chansa o kanske hamna på siffror som inte gör oss lugna.

• MissMurrig
    Maho81 skrev 2012-01-02 14:46:44 följande:
    Det är två äggs vi har i släkten, både på mammas och pappas sida.
    Oj ¨då Ja då ligger du i "riskzonen" tror jag. Har du gjort nån UL? Annars får du ju uppdatera så snart det är gjort, så man får höra hur många du har där inne
  • Tolle83

Idag välkomnar jag v 14... Jag är sjukt förvirrad. Vet inte vad jag sagt och gjort :S
    Pratade även med min Bm idag om sammandragningarna.. Hon vill att ja ska lämna kissprov för att utesluta uvi..

• Maho81

Haha jo jag är ju det... De flesta runt omkring oss hoppas på två ^^, Vi ska på ul den 11 januari så då lär det visa sig om det är en eller fler =)

Svar på tråden Juli bebis 2012