• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985
    JennyL88 skrev 2012-01-03 15:54:14 följande:
    Jag trodde att alla kvinnor i alla landsting fick erbjudande om KUB..
    Jag är 23år och ska göra KUB snart.
    Gör det inte för att jag undrar om sjukdomarna utan för att jag vill göra UL
    i tidigt stadium.

Varför skulle du inte vilja höra hjärtljuden från den lill*n, jbson???!
    Jag längtar efter detHjärta

Här i skaraborgs lansting så får vi inte erbjudande om KUB om man inte är 35+... fick inte ens göra det även fast jag bad om det och berättade att min brorson är förståndshandikappad. Får inte ens göra vanligt vul... Väldigt olika från ställe till ställe =(
  • Tolle83

åhh min barnmorska ringde mej nyss... Trodde av nån konstig anledning att jag skulle få svaret på om jag hade UVI, fast hon på labbet sa att de skulle ta 3 dar...

Men jag fick svar på mina blodprov. Jag har ett lågt sköltkörtelvärde. Så nu måste jag åka in o lämna ett till blodprov imorn....

Hoppas bara att de visar bra.   

• Trolla75
    JennyL88 skrev 2012-01-03 15:54:14 följande:
    Jag trodde att alla kvinnor i alla landsting fick erbjudande om KUB..
    Jag är 23år och ska göra KUB snart.
    Gör det inte för att jag undrar om sjukdomarna utan för att jag vill göra UL
    i tidigt stadium.

Varför skulle du inte vilja höra hjärtljuden från den lill*n, jbson???!
    Jag längtar efter detHjärta
    Oj, jag kanske skrev lite luddigt!
    Jooo... jag ville verkligen lyssna, men hon frågade inte! och jag menade att jag var dum som inte sa till henne att jag ville lyssna! för det ville jag verkligen! Glad
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    Belliis skrev 2012-01-03 16:42:57 följande:
    Erbjudande om KUB fick jag allt men får betala 1600 kr för det här på
    Mvc i göteborg... Kände att risken ändå e så låg då jag bara är 25 att det inte va värt det..
    Har inte hört att det skulle kosta mig något, (nu har ju jag åldern inne) Flört men ändå!

Är det Barnmorskegruppen som vill ha betalt?

Med barn nr 2. var jag så nyfiken och ville veta kön, men vägrades det här i Trollhättan.
    Men Barnmorskegruppen i Göteborg var villiga att göra ett könsUL för 800kr, så dit for jag!
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Bees knees

Jag bor också i Göteborg och har inte heller blivit erbjuden kub. Jag är 27 , tror de bara erbjuder från 35 här?

• Camilla01

Ser fram emot RUL så jag får veta vilken vecka jag är i på riktigt. Tror jag är i vecka 14, men det rör sig ordentligt i magen :)

• Belliis

Ahhh exakt - gränsen i Gbg är 35 år, är man yngre så får man betala även på mvc men man får fortfarande frågan. Störande men förståeligt - vi gjorde UL privat istället - billigare än KUB men vi fick se liten

• mommytobe again

måste bara få dela med mig a min solskensberättelse!!!!

har haft ordentliga smärtor av och till hela grav. men imorse blev det kt värre.......det onda kom stötvis, kändes som värkarbete......jag blev såklart livrädd(hade spytt blod på morronen)

vi fick komma in AKUT till KK, de gick igenom mitt "fall" och suckade, jag tror alla förberedde sig på det värsta.....

när läkaren skulle göra VUL så vågade jag inte titta(fick MA i sommras med EXAKT samma symtom).....

MEN BEBIS LEVDE!!!!!låg och sprattlade utav bara f-n, riktigt livlig liten krabat!!!!!Tårarna tog aldrig slut, jag va såå lättad och glad!!!!min man var med mig hela tiden, han hade gissat på "stopp i avloppet", och deet va just det som antagligen orsakade mina smärtor, oxå det faktum att jag knappt får behålla maten jag äter.......

MEN FÖRSTÅ MIN LYCKA!!!!!

vi fick med oss en bild på den lille, min dotter studerade den noga, log under hela tiden och sa sen mammas pappas och min bebis!!!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012