• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Malena C

Måste bara få dela med mig.
    Hade just gosestund med sonen på soffan när han säger bebis och pekar på min mage. Jag bekräftar det men säger att det kommer att ta lång tid innan bebis kommer ut och frågar om han vill ha en bebis och om han skulle hjälpa till att byta blöjor.
    Han svarar "Cowen bära bebis" "Cowen krama bebis" "Måste krama krama krama krama bebisen"
    När pappa klev in i rummet var det det första han sade till pappa också. "Måste krama bebis" medan han lade armarna i kors över bröstet och gungade fram och tillbaka som om han höll ett av sina kramdjur.
    Så jag antar att han är glad över att bli storebror.Glad

• Feah

Kolla in TED-videon What we learn before we are born! Intressant föredrag om forskare som upptäckt att bebisar redan i mammas mage lär sig känna igen smaker av mat som mamma ätit, mammas röst och till och vanliga ljud "utifrån", som signaturen till mammas favorit-såpa på tv.

Jag kommer absolut tänka på det här under sista trimestern! Ser fram emot varierad mat och härlig musik. Skrattande

• AnnA1985

Läste precis att det inte är helt omöjligt att känna fosterrörelser i vecka 13, men dock ovanlig. Men jag tror bannemej jag känt nåt annorlunda! Det är inte det vanliga bubblandet, utan det är mer.. konstigt.. jag vet inte hur jag ska beskriva det :O

• Maho81

Min älskade kusin kom hit och hade med sig sitt Angelsound (nått liknande märke iaf). Så vi testade för att se om vi kunde hitta min bebis hjärtljud (är bara i vecka 9+6) men hörde bara livmoderns swischande. Vi höll på en stund och höll nästan på att ge upp när vi helt plötsligt hörde hjärtljud! =D SÅ HÄFTIGT! Och nu vet vi att den lever fortfarande, förra graviditeten slutade ju i MA i vecka 14, där bebisen dött i vecka 8-9. Nu längtar jag så oerhört mycket mer efter mitt ultraljud den 11 januari! =) Lillplutten

• Trolla75
    AnnA1985 skrev 2011-12-29 23:18:22 följande:
    Läste precis att det inte är helt omöjligt att känna fosterrörelser i vecka 13, men dock ovanlig. Men jag tror bannemej jag känt nåt annorlunda! Det är inte det vanliga bubblandet, utan det är mer.. konstigt.. jag vet inte hur jag ska beskriva det :O
    Jag känner av en fladdrande känsla och jag är bara i vecka 11. Det var samma med förra graviditeten kände tidigt då också.
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Engla80

v 12+ nu :) Känns bra att komma över den gränsen men jag kommer inte kunna känna mig lugn förrän jag varit på RUL och fått ok på att allt är som det ska!!

Kunde dock höra igår morse hjärtljud med min angelsound :) Det kändes gött!

Mitt illamående har släppt helt nu :) Jag blir superhungrig men kan inte äta så mycke åt gången så jag äter OFFTA.... Känns som jag ska gå upp en massa då jag "hela tiden" stoppar i mig något :/ Men försöker hålla mig till nyttiga alternativ!

Jag längtar så sjukt mycke till RUL i februari!!  

• JennyL88

Hej!

Ni vana mammor kanske vet vad jag menar.?
    De känns som någon försöker trycka bort mina nedersta revben, hugger till som bara den ibland.
    Nån som haft samma känsla...
    Är inte den bubblande hugga till känslan.=p

Är väl inget konstigt!!

Nu ska jag åka och köpa lite gott alkoholfritt vin och persika bubbelGlad #gott
    Ha en bra dag allihop!
    /Jenny

Svar på tråden Juli bebis 2012