• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Malena C

God morgon allihopa. har en mysig filmmorgon (just smitit från Cars som jag tror att jag sett närmare 50 gånger nu) med sonen medan pappa sover ut. Jag har fått tillbaka lite av illamåendet och brösten känns som om de ska exploderar så med graviditeten går det nog bra. Massagen hjälper mot diskbråcket så jag är lite rörligare nu. 
    Jag ser också fram emot att känna pyret i magen men sonen kände jag en gång i vecka 17 och sedan  inte förrens vecka 22. Han låg med benen mot min ryggrad. Sedan kände jag desto mer.  
    Tack för allt stöd.
    Måste tillbaka till sonen nu som är så mammasjuk att jag inte får gå på toaletten ens.

• Ntme

Spännande när appen skickar medelanden utan att jag har bett den. Nu är jag i vecka 10+2 och känner mig inte alls gravid längre. Magen är svullen och jag går på toa på natten men det är det enda, kanske lite humör svängningar!

Annars har vi storm, och jag hatar när det blåser! Tycker det är jätte otäckt

• Bees knees

På lördag har jag gått 12 fulla veckor och går in i v 13! Det känns som jag vill fira detta, men hur? Några tips?

Det stormar här i Göteborg med. Vart bor du ntme?

• Ntme

Bees knees: jag bor i Örebro, så vi har mindre storm än er, om man kan säga så xD. Grattis till snart 12 fulla! Fira med en smaskig äppelpaj? Min man har världens bästa recept som vi ska fira med sen

• Bees knees

Åh! Äppelpaj! Det var en jättebra ide! Mmm längesen jag åt det. Om du vill så får du gärna maila över receptet ;)

• Trolla75

Här i Trollhättan har det blåst full storm hela fm. men måste ut i ovädret om några timmar... Skulle vart ledig i dag, men blev inringd. Kanske lika bra det, så jag får något annat å tänka på. (ligger och tycker synd om mig själv för att jag mår som jag mår)

Känner hur det fladdrar till inne i magen emellanåt.
    Trodde att jag gått in i v. 12, det var appen i telefonen som sa det, men enligt FL är jag fortfarande i v. 11, så idag är det 10 fulla och 5 dagar gjorda... Gravid

Fira låter ju väldigt trevligt! Hade tänkt göra en pepparkakscheescake i kväll till nyår, men åkte som sagt på att jobba i kväll...
    Blev akut sugen på fruktsallad! Så det är väl bara att kliva upp och börja skära... Tungan ute

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Ntme

Bees: skickar över receptet när jag kommit hem runt 14, lättare med dator

• Tolle83

Någon som har något husmorstips för att bli av med förkylning? Jag tror nästan att jag dör av dej :( Så sjukt jobbigt! Innan graviditeten kunde ja iaf klunka kan jang, rivet ingefära te och hutlöst med vitlök.

Men till min stora förvåning kan ingefära orsaka missfall!! De hade jag inte en aning om då jag har druckit de tidigare mot illamåendet.. Nu vågar ja absolut inte dricka de.. Ett missfall nu skulle ta knäcken på mej...

• Bees knees

Tack Ntme!

Nej men vad säger du tingeling! Det rekommenderades ju på flera ställen att man skulle dricka ingefärs te mot illamående och jag sörplade glatt i mig! Måste kolla vad som står i min örtbok. Vet att ingefära är antiinflammatoriskt iaf.

• Bees knees

I min örtbok avråder de för större mängder om du har magkatarr eller magsår. Däremot rekommenderas det vid graviditets illamående. Upp till 1g per dos har varit helt säkert i försök på sjukhus står det.
    Vart har du hört att det ska vara farligt?

Svar på tråden Juli bebis 2012