• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JennyL88

Hej alla blivande mammor!

Jag är ny här på sidan fick reda på att jag var gravid för 10dagar sedan.
    Var på mitt första besök hos MVC och de trodde att jag var i vecka 9+..
    Så troligtvis kommer det en liten sötnos i slutet av juli.
    Har inte riktigt fattat det än..
    Men jag och min sambo kommer säkert bli bra föräldrar även att det inte var planerat..
    Har haft illamående i 1månads tid men börjar av ta.
    De jobbigaste tycker jag är att springa på toa 3ggr per natt.

Ha de fint!

• Tolle83
    Bees knees skrev 2011-12-29 12:38:31 följande:
    I min örtbok avråder de för större mängder om du har magkatarr eller magsår. Däremot rekommenderas det vid graviditets illamående. Upp till 1g per dos har varit helt säkert i försök på sjukhus står det.
    Vart har du hört att det ska vara farligt?

Jag googlade ingefära och gravid....  Sök får du se....
  • Trolla75

Hej Jenny88 & grattis!!!

Jag dricker också citron & ingefärste, men det oroar inte nämnvärt, tror inte att det är så mycket ingefära i.

Men kan inte dricka något efter kl 17, för då får jag bo på toa hela natten... och jag älskar verkligen att dricka te på kvällstid!

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Ntme

Min BM rekomenderade ingefära vid illamående, även min läkare på på sjukhuset

• Trolla75

Är det en hemlig FB grupp? vill inte gå ut med min graviditet riktigt än, vill helst vänta till efter UL.
    Är det helt säkert att ingen ser vad jag skriver så vill jag gärna också gå med i FB-klubben.

Johanna Börjesson

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Sladdis

Idag går jag in i v 13. Känner mig inte mindre orolig än igår....Obestämd Tryggheten kommer väl.

• Tolle83

Men de är de som är så konstigt.. De sägs så olika om både nässpray och ingefära.. Ja använder otrivin på natten..
    O så dricker ja Friggs ingefära/ citron te. Men de ja inte vågar mej på nåt mer är riven ingefära i kokande vatten.. ( som för övrigt är superbra mot förkylning)

• JennyL88

Jag tror inte man ska vara speciellt nojig över vad man stoppar i sig.
    Barnet behöver det vi behöver för att vår kropp ska må bra.
    Jag tror de är viktigt med en varierad kost med måttliga mängder socker och motion,
    samma saker som är viktiga när vi inte är gravida.
    Vi gravida blir väl mest nojiga för att "nu måste vi ta hand om oss" så som vi egentligen alltid borde göraFlört

Och jag menar inte att jag aldrig är orolig av mig, jag håller fortfarande på att lära mig livet..hehe=)

Ha de fint /Jenny

• Malena C

Hej Jenny,

Jag tror som du att man inte får noja för mycket. Allt är farligt i förstora doser, även sådant som vi behöver.
    En norsk undersökningangående kaffe och graviditet  för några år sedan visade tillexmpel att mer än tre koppar kaffe om dagen ökade missfallsfrekvensen men de som inte drack kaffe alls fick fler missfall än de som drack mellan en och tre koppar om dagen.

Den slutsats jag drar är att de som dricker en till tre koppar om dagen är människor som generellt är lagom-människor och att lagom är bäst när man är gravid. Att fullständigt ge efter för sina behov är inte alltid bra men att vara för extrem i sin mathållning är också dåligt.

Svar på tråden Juli bebis 2012