• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    Maho81 skrev 2012-01-02 17:33:49 följande:
    Haha jo jag är ju det... De flesta runt omkring oss hoppas på två ^^, Vi ska på ul den 11 januari så då lär det visa sig om det är en eller fler =)
    Haha, hoppas NI på 2? Jag gjorde det innan jag fick barn, inte längre. Det ser så himla gulligt ut, men det är nog jättejobbigt! Min chef väntar tvillingar, hon fick sluta jobba (hon är arbetsnarkoman) i 4e månaden, det blev för tungt redan då. Och en annan vän hade två som aldrig sov samtidigt, så i början hade hon alltid minst en vaken bebis. Men de får nog sjukt kul, och har ett sånt band som inte går att jämföra. Det är nog mest jobbigt de först 2-3 åren... (långt nog...?) 
  • gloriosa

Imorgon är det dags för kub ul ..
    Skit nervös att det ska ha hänt nåt sen jag var där sist..
    Har inte alls lika mycket symptom nu som jag har haft :/
    V 13

• enilorac81
    gloriosa skrev 2012-01-02 19:13:14 följande:
    Imorgon är det dags för kub ul ..
    Skit nervös att det ska ha hänt nåt sen jag var där sist..
    Har inte alls lika mycket symptom nu som jag har haft :/
    V 13
    Hej gloriosa - lycka till imorgon! Jag var skitnervös idag inför KUB. Men det gick jättebra och vi fick se den lille vinka åt oss också :) eller ja, den rörde på armen!
  • EllaBella02

Hejsan Svejsan!
    Tänkte presentera mig .. har tjuvläst tråden enda sedan start  i stort sett men inte skrivit innan. 

Jag är 31 år och jag och min sambo väntar vårt första barn. Är beräknad till den 8 Juli och går in i v 14 idag.

Resan var lite krokig i början med två blödningar i v 7, och det var inte direkt en planerad graviditet och pga minipiller så har jag inte haft direkt koll på mina cykler... så jag gjorde två UL vid blödningarna, och ett i v 10 då vi trodde vi skulle kunna göra kub, eftersom jag fick min inskrivningstid efter min sista mens, men den var alldeles för liten då... men vid alla UL har den mått bra och på det i V 10 fick vi se lite sprattel.... Underbar känsla...

Idag har vi varit och gjort KUB.. fick låg risk 1 / 9000, och allt så bra ut med den lilla rackaren i magen. Tror vi tittade på den i stort sett i en timme innan BM fick den att vända sig ordentligt så hon kunde mäta nacken... jag fick tom hoppa runt lite på britsen så den skulle vända på sig.. .men inte då... den var inte lättlurad inte... : )

Så ni har vi nya fina bilder på den lille i magen, och man kan känna sig lugn ett tag... : )

Hoppas få hänga med er fram till Juli då bebisen ska komma om allt går som det ska!!

Tack för ordet! ; )  

• Trolla75

Hej EllaBella02 - Grattis!
    vad roligt att få fina bilder...

Ska till min BM i morgon, men tror inte att de har någon utrustning som gör att jag får se min lill*.  Får vänta till KUB nästa vecka.

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Tolle83

Ja tycker att mitt bf borde vara 8 juli eftersom ja kliver in i v 14 idag... Ja längtar så tills mitt ul 9 feb :)

• Engla80

God fortsättning allihop!! Skrattande 

6 veckor kvar till RUL... Känns som en evighet! Obestämd 
    Mår bra och har inte haft någon blödning men ja... en oroande känsla infinner sig ständigt att det inte ska finnas något där... Hörde hjärtljud med min angelsound en gång men har inte lyckats få in något sen dess vilket gör mig ännu mer orolig! 

Hormonerna som ger utslag på ett grav test visst finns dom i kroppen hela tiden? Så om jag gör ett test nu så borde det visa possitivt om jag fortfarande är gravid, eller? Är i v 13

• enilorac81

Hej Engla80,

Har du inte fått möjlighet att göra ett UL? Om jag vore du skulle jag ringa en privatgyn för att få göra ett UL, då kan du få känna dig lite lugn. Jag kände precis som du och mailade till min barnmorska innan min inskrivning och sa att jag önskade få göra ett tidigt UL, och det fick jag. Det kändes så bra att få se det lilla i mig, och skulle även betala pengar för att göra om det.

Kram och lycka till!

• Malena C

På babyvärldens kalkylator har jag bf 23 Juli, på fl - 24 Juli och enligt gynekologen 25 Juli så jag tror det skiljer sig  hur man räknar. Alla har räknat med mensens första dag 18 oktober, befrukningsdag 1 November och 28 dagars cykel. Det måste finnas olika metoder helt enkelt. å andra sidan spelar det ju inte så stor roll eftersom det betyder att allt från 10 Juli till 7 Augusti är normalt.

Svar på tråden Juli bebis 2012