• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83
    BebisVagga skrev 2011-11-01 14:00:20 följande:
    verkar inte bli en julibebis för mej.. plussade på testlagrets stickor.. men efter några dagar så testade jag igen med cb (idag) o den e helt negativt... så tror jag drabbades av en såndär kemisk graviditet eller vad dem kallar det för..

bim på söndag.. men har gett upp hoppet..

Men du, om du har BIM först på söndag kan testet knappt stämma.. Då har ju ägget kanppt fäst? De är väl ungefär en vecka innan mens de fäster om man har lutefasen på 14 dagar...

Eller har jag fel? bara en tanke.... 
  • Tolle83
    Bragdoll skrev 2011-11-01 16:14:25 följande:
    Madlin:
    Jag gjorde som du tyckte och körde på ett CB-digital med veckoindikator idag. Det stod gravid (surprise ;P) och 2-3 veckor. Min gissning är iaf att ägglossningen var runt den 18:e, och det har jag trott hela tiden.. verkar vara en helt okej gissning då va?

Vecka 5 idag isf. Har inte ringt mvc än.. tänkte vänta en liten stund till. 

Vad roligt jag fick lika dant, och jag hade ÄL den 19 de :D
    Blir du också 10 juli? 
  • SommarDahlia

Jag har oxå en kompis som är i 4:e månaden, hade varit så kul om allt gick vägen.
    I övrigt har de flesta kompisarna fått sina första detta året men jag har fått en hint om att ytterligare några provar på syskon snart.

JonnaA87: Om jag förstått det hela rätt så spelar det ingen roll om det finns tvillingar i din pojkväns familj. Det där handlar om ägg och hänger helt på dig :)

• Johanna8206

Testade positivt idag och kommer förhoppningsvis få en juli-bebis om allt går bra! Fick ett missfall i v.7 i början på oktober men kroppen kom igång direkt med ägglossning. Lite öm i brösten bara, annars inga symtom än. Känns iaf jättekul att vi lyckade bli gravida igen!

• MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-01 16:55:46 följande:
    Fick nyss reda på att min bästa vän också är gravid! Bf 3 dar efter mig. Samt är min underbara svägerska gravid i 4e mån. Hur ofta händer sånt här!!!? :D håller tummar för dom, mig o er alla att allt går vägen!
    Vad kul! En av mammorna i min mammagrupp är också gravid, 5 veckor längre gången än jag. Våra söner är födda med en veckas mellanrum och vi har umgåtts regelbundet sedan graviditeten. Ska bli riktigt skoj att gå mammaledig med henne igen =)
  • BebisVagga
    Tolle83 skrev 2011-11-01 18:27:24 följande:
    Men du, om du har BIM först på söndag kan testet knappt stämma.. Då har ju ägget kanppt fäst? De är väl ungefär en vecka innan mens de fäster om man har lutefasen på 14 dagar...

Eller har jag fel? bara en tanke.... 
    jag vet inte exakt.. aningen BIM idag eller på söndag..
    hade 33 dagars cykel innan mitt missfall i augusti iaf..
  • Bragdoll
    Tolle83 skrev 2011-11-01 18:31:16 följande:
    Vad roligt jag fick lika dant, och jag hade ÄL den 19 de :D
    Blir du också 10 juli? 
    Japp! Nu går jag och väntar på att det ska komma lite mage också.. det är sååå mysigt!!
  • Tolle83
    Bragdoll skrev 2011-11-01 19:40:33 följande:
    Japp! Nu går jag och väntar på att det ska komma lite mage också.. det är sååå mysigt!!

Är de första barnet?
  • Tolle83

Frågar här med-...

Nån som vet om ananas i konservburkar kan vara skadligt? 

• BebisVagga
    Tolle83 skrev 2011-11-01 19:44:59 följande:

Frågar här med-...

Nån som vet om ananas i konservburkar kan vara skadligt? 

skulle jag inte kunna tänka mej
Svar på tråden Juli bebis 2012