• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade

Godmorgon Cissi7006 och ni andra! :)

Någon mer än jag som halvsover på jobbet just nu? ojoj.. :D

• Mysmamma70

Min minsta är ju bara 10 mån så jag jobbar halvtid och har ledig dag idag, skööönt

Fast så mycket vila blir det ju inte hemma med två små (äldsta är 2 år)

• Ella Jade

Okej! :) Gud vad härligt för dig, hoppas ni får en mysig dag då!

Hade gett allt för en säng o sömn just nu, haha. Får ta en vila på rasten sen..

Får jag fråga, äter du och ni andra, Vitamintillskott och vilka isf? änsålänge äter jag bara Folsyra. Tänkte vänta på efter alla provtagningar så man vet vad kroppen behöver..

• Älskadelillaliv

God morgon töser .
    Jag jobbar kväll men ändå kan jag inte sova .
    Jag äter vitaminer från Apoteket kvinnans val eller vad de heter. Innehåller allt man behöver tydligen. Skadar ju inte att äta en tab om dagen.

• MammaSofi

God morgon! Här startade vi dagen med en pigg kille kl 5 :)

Jag äter folsyra och järntabletter, mitt hb va väldigt lågt sist jag var gravid så vi börjar med det direkt!

Har ni andra ringt bm ännu? När har ni inskrivning?

• Ella Jade

Morron Älskadelillaliv Glad

Ojdå, vilken tid börjar du jobba? Hoppas du lyckas somna nått sen.

Okej.. Hmm.. ja, jag funderade också på dem. Men sen finns det annan typ av vitaminer för gravida på apoteket, det är 4 tablett du skall få i dig dagligen, med olika saker i. För jag har läst att vissa vitaminer inte skall blandas, då får de inte lika stark effekt. Dock är den rätt dyr på apoteket, runt 260 tror jag. Hittade en annan på bodystore, likadan, för 119 bara.. skall höra med BM! :)

• Gurkburk

God morgon! Idag har jag en lite orolig dag. Börjar sjunka in nu att jag är gravid vilket så klart är ren lycka, men sist gick det ju inte så bra. Kommer på mig själv att titta på pappret varje gång jag varit på toa och vara rädd för att se blod. Antar att man kommer oroa sig tills barnet är fött. Eller det kanske är då den riktiga oron börjar

Ringde mödravården nyss och fick tid för inskrivning 28 november. Påtalade att jag äter levaxin och vad jag förstått är det viktigt att kolla upp värdena när man är gravid då man vanligtvis måste öka dosen. De ansåg dock att det räckte att kolla det vid inskrivningen. Gjorde misstaget igår att läsa allt hemskt som kan hända om man har dåliga körtelvärden så det känns inte helt bra att vänta så länge, men de borde ju veta bäst. Min sambo säger att jag kommer få datorförbud resten av graviditeten om jag inte slutar googla på allt elände. 

Jag har försökt äta folsyra hela året, men tyvärr inte skött det riktigt. Skärpning nu.

• Mysmamma70

Min man köpte Aco gravid till mig nu, den innehåller Folsyra, tidigare har jag bara tagit Folsyra men vill ha lite extra vitaminer nu i förkylningstiderna

Nu kom min man hem från natt jobbet och tyckte att jag skulle sova med lillan en stund, så jag lyder snällt

• MammaSandra1989

Jag vill ringa men vet inte om jag vågar med tanke på att jag fick missfall förra månaden så vill inte ringa för tidigt

• enutavmiljoner

hejhej!! hoppar in här, jag plussade också igår.. är på bim-2 och allt detta känns så overkligt! obs, detta är första barnet :)

Svar på tråden Juli bebis 2012