• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • jessamy

Usch foglossning är inte skoj. Hade jag med sist men inte så jag fick sitta i rullstol.

Någon som fick ont i fötterna efter en tidigare förlossning? Det fick jag. AJ AJ JA säer ja bara när man skulle ställa sig. EN kollega til min hade likadant. Dt försagvnn i juli och nu har det kommit tillbaka.

Ursäkta alla stavfel och så. Sitter på min svärmors puckade laptopö.

• Mysmamma70
    BebisVagga skrev 2011-11-01 21:04:02 följande:
    det var sjuksköterske trejk då jag skulle ha min son... dessutom 15 veckor för tidigt så jag blev skickad till köpenhamn

Fast Köpenhamns förlossning har väl ett gott rykte?
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 21:04:17 följande:
    Tur man bor där det iaf finns flera sjukhus inom en timmes köravstånd, värre är det om man bor i norrland och närmsta sjukhuset är fullt.

Ja, men då får man väl hoppas att norrlandssjukhusen har större beredskap  Eller semestra i Skåne när det drar ihop sig

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    jessamy skrev 2011-11-01 21:06:43 följande:
    Usch foglossning är inte skoj. Hade jag med sist men inte så jag fick sitta i rullstol.

Någon som fick ont i fötterna efter en tidigare förlossning? Det fick jag. AJ AJ JA säer ja bara när man skulle ställa sig. EN kollega til min hade likadant. Dt försagvnn i juli och nu har det kommit tillbaka.

Ursäkta alla stavfel och så. Sitter på min svärmors puckade laptopö.

Nej, men jag hade väldigt ont i svanskotan i fem-sex mån efter förlossningen, och det har kommit tillbaka nu
  • MLT
    Glada28 skrev 2011-11-01 20:27:08 följande:
    Min kompis jobbar på BB å sa det att om jag någoion ska ha mer barn, skaffa aldrig i början av Juli. Då är det kaos. ALLA får barn. 

Hehe, där fick hon..   
    Det är verkligen totalt kaos, natten jag födde kom det 9 barn! Jag blev upprullad på rummet och låg där ensam med lilla Theo på magen i flera timmar, sambon fick åka hem. Fick inte hjälp att amma honom förrän efter ett halvt dygn. Är glad att jag kan allt nästa gång så jag klarar mig bättre själv.

Nu behöver det ju inte bli såhär för alla, men ett tips är att läsa på mycket om amning innan, lära sig tekniken, hur det funkar osv. Jag var totalt oförberedd och visste ingenting.
  • BebisVagga
    Mysmamma70 skrev 2011-11-01 21:10:02 följande:
    Fast Köpenhamns förlossning har väl ett gott rykte?
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 21:04:17 följande:
    Tur man bor där det iaf finns flera sjukhus inom en timmes köravstånd, värre är det om man bor i norrland och närmsta sjukhuset är fullt.
    Ja, men då får man väl hoppas att norrlandssjukhusen har större beredskap  Eller semestra i Skåne när det drar ihop sig

nu låg ju jag på neonatalen..
    jag hatade det.. fattade ingenting o dem vägrade prata engelska.. dem var otrevliga o snäsiga..
     skällde ut dem att hjag itne fattade vad dem sa.. o dem sa då att jag var trög i huvudet som inte fattade deras språk antingen fick jag lära mej det eller skita i att förstå..
  • Mijab

Hejsan! E ny här :). Plussade idag o allt känns overkligt! E troligen i V5-6. Ska ringa barnmorskan o boka tid imon! Hur 100 kan man vara på att dessa Gravtest stämmer? Körde med clearblue digitalt! Jag mått illa smått sen haft typ mensvärk o haft en hel del flytningar! E det normalt?

• BebisVagga
    Mijab skrev 2011-11-01 21:16:13 följande:
    Hejsan! E ny här :). Plussade idag o allt känns overkligt! E troligen i V5-6. Ska ringa barnmorskan o boka tid imon! Hur 100 kan man vara på att dessa Gravtest stämmer? Körde med clearblue digitalt! Jag mått illa smått sen haft typ mensvärk o haft en hel del flytningar! E det normalt?
    så normalt det kan bli
  • Mysmamma70
    BebisVagga skrev 2011-11-01 21:15:59 följande:
    nu låg ju jag på neonatalen..
    jag hatade det.. fattade ingenting o dem vägrade prata engelska.. dem var otrevliga o snäsiga..
     skällde ut dem att hjag itne fattade vad dem sa.. o dem sa då att jag var trög i huvudet som inte fattade deras språk antingen fick jag lära mej det eller skita i att förstå..

Tråkigt att höra
  • MLT
    Tifan skrev 2011-11-01 21:03:27 följande:
    Hej, hoppar in här oxå =) Plussade för snart 2 veckor sen o kan fortfarande inte fatta de. Det är 2:a barnet, min son är nu precis fyllda 1 år.

Inte så mycket symtom här än, bara trött o väldigt ömma bröst. Hoppas på en bättre graviditet denna gång då jag hade hemska foglossningar förra gången o det slutade med att jag åkte rullstol...
    Samma här, hade hemsk foglossning, men dock inte rullstol. Hade ett väldigt ansträngande jobb där jag bar 25-kilossäckar hela dagarna, blev 1-2 ton om dagen. Jag var by så ville inte berätta om min graviditet utan höll masken och bar fast det gjorde ont. Fick sjukskriva mig sista veckan och fick ful havandeskapspenning, hoppas verkligen denna graviditet blir bättre! Hur länge fick du sitta i srullstol och hur gick det att föda när du hade så ont?
  • jessamy

Mijab: Hej och välkommen. Det låter helt normalt :) Jag har haft binda på mig varje natt förra veckan för jag var så säker på att mensen skulle komma. Dom ska kunna stämma. Eftersom dom mäter hcg halten i urinen. Men ta ett till test om du är osäker. Själv har jag tagit tre nu ;)

Cissi7006; Usch det lät inte skoj. Femte barnet för dig alltså= Hur bor ni? Vi bor i en lägenhet med två sovrum. Våra barn delar rum just nuö Var tänkt att vi skulle bo kvar några år. Förmodligen sätter vi upp en vägg och gör om deras rum tioll två så får småttingarna dela rum. Vi lär försöka bo kvvar några år iaf så vi kan spara lite mera pengar. Så jävla dyrt med hus när man inte har massa opengar sparade.

Ah säg inte så om förlossningen och juli. Är förlossningsrädd och gick på klara verksamheten inför förlossningen i mars. Hoppas jag får komma dit igen Hoppas även jag får göra ett tuol den här gången med. Första barnet i 39+2 vägde 4300g ochandra barnet i 40+3 vägde 4720gram.

Svar på tråden Juli bebis 2012