• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 20:51:15 följande:
    usch då... inte så smart av oss här då :)

Jag var den enda som fick barn på mitt sjukhus den dagen(natten) sonen föddes i oktober, vilket var väldans skönt eftersom det annars föds många barn där varje dag.
    Föreställer mig att jag ringer till förlossningen i juli å barnmorskan svarar "jag är ledsen, här är fullt, prova igen imorn" :)

Hihi, riktigt så illa är det ju inte, när du ringer om det är fullt så är det ju deras uppgift att hitta en plats på dig på en annan förlossning i närheten
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • jessamy

Jag önskar jag kunde minnas när jag hade mens sist jag så jag visste ungefär hur långt gången jag är. Jag tro.r det var 1 okt. Vi hade oskyddat sex den 9 oktober. Och har för mig att jag sa till min sambo att det var bara 8 dagar sen mensen slutade så borde vara lugnt. ÄL testade som var neg och nu testade jag pos igår och idag. Alltwså är jag gravid. Har en snart 8 månaders baby så detta var inte planerat.

Men tog ett clearblue digital idag som visar 3´+. Alltså minst 5+. Undra4r jag undrar =)

• jinxy
    Mysmamma70 skrev 2011-11-01 20:53:42 följande:
    Hihi, riktigt så illa är det ju inte, när du ringer om det är fullt så är det ju deras uppgift att hitta en plats på dig på en annan förlossning i närheten
    Det som är jobbigt då är ju att det är 13 mil till nästa :)
  • Mysmamma70
    jessamy skrev 2011-11-01 20:54:01 följande:
    Jag önskar jag kunde minnas när jag hade mens sist jag så jag visste ungefär hur långt gången jag är. Jag tro.r det var 1 okt. Vi hade oskyddat sex den 9 oktober. Och har för mig att jag sa till min sambo att det var bara 8 dagar sen mensen slutade så borde vara lugnt. ÄL testade som var neg och nu testade jag pos igår och idag. Alltwså är jag gravid. Har en snart 8 månaders baby så detta var inte planerat.

Men tog ett clearblue digital idag som visar 3´+. Alltså minst 5+. Undra4r jag undrar =)

Det kommer säkert att gå jättebra, jag har bara 13 månader mellan mina yngsta
  • jessamy

Ja det kommer säkert gå bra men har en sambo som inte hjälper till på nätterna hur mycket vi en bråakr om det. Har en dotter som har sovit kasst. Sover dock bättre nu :) man får ju lite ångest över hur allt ska fungera men det ordnar sig väl på ett eller annatt sätt.

Fyllde 30 förra veckan och funderar på att göra ett kub test privat denna gång :)

• Mysmamma70
    jessamy skrev 2011-11-01 21:00:24 följande:
    Ja det kommer säkert gå bra men har en sambo som inte hjälper till på nätterna hur mycket vi en bråakr om det. Har en dotter som har sovit kasst. Sover dock bättre nu :) man får ju lite ångest över hur allt ska fungera men det ordnar sig väl på ett eller annatt sätt.

Fyllde 30 förra veckan och funderar på att göra ett kub test privat denna gång :)

Ja, då får vi hoppas ni får bättre nätter snart!

Storebror här sov riktigt dåligt om nätterna mellan 9-12 månader när det kom massor med tänder, men sen dess har han i stort sett sovit hela nätter kl 19-07.

Lillasyster som nu är 10 mån har äntligen fått in kvällsrutiner också och sover 19.30-06.

Jag är 41     
  • Mysmamma70
    jinxy skrev 2011-11-01 20:57:46 följande:
    Det som är jobbigt då är ju att det är 13 mil till nästa :)

Hihi, då gäller det att du ringer i GOD tid
  • Tifan

Hej, hoppar in här oxå =) Plussade för snart 2 veckor sen o kan fortfarande inte fatta de. Det är 2:a barnet, min son är nu precis fyllda 1 år.

Inte så mycket symtom här än, bara trött o väldigt ömma bröst. Hoppas på en bättre graviditet denna gång då jag hade hemska foglossningar förra gången o det slutade med att jag åkte rullstol...

• BebisVagga
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 20:51:15 följande:
    usch då... inte så smart av oss här då :)

Jag var den enda som fick barn på mitt sjukhus den dagen(natten) sonen föddes i oktober, vilket var väldans skönt eftersom det annars föds många barn där varje dag.
    Föreställer mig att jag ringer till förlossningen i juli å barnmorskan svarar "jag är ledsen, här är fullt, prova igen imorn" :)
    det var sjuksköterske trejk då jag skulle ha min son... dessutom 15 veckor för tidigt så jag blev skickad till köpenhamn
  • SommarDahlia
    Mysmamma70 skrev 2011-11-01 20:53:42 följande:
    Tur man bor där det iaf finns flera sjukhus inom en timmes köravstånd, värre är det om man bor i norrland och närmsta sjukhuset är fullt.
Svar på tråden Juli bebis 2012