• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    Jamtlandstaus skrev 2011-11-01 06:28:19 följande:
    Gjorde om testet idag o nu var det klart o tydligt! : )
    Har BF 7 juli. Har en son på 14år sedan tidigare å han är född i juli så detta är väl min fertila toppmånad...
    Nu hoppas jag att det stannar kvar vill inte vara med om MA/MF igen!!
    Har inga uppenbara symtom alls förutom att jag är varm som en kamin, speciellt på kvällarna.
    Förra graviditeten hade jag mycket spottings å nu inga alls, än. Hoppas de håller sig borta!
    Fertil toppmånad, finns det något som heter så? Det skulle förklara varför fler i min opmgivning har barn födda på nästan samma dag, ett par har exakt samma födelsedag på sina barn. Här finns det också god chans att pricka in sonens 2-års-dag :)
  • bevingad

Beklagar ettplusett!!! Usch... skickar en massa styrkekramar till dig!!!

Välkomna alla nya och grattis

• Ella Jade

Om jag idag är 5+1 är jag väl i 6:e graviditetsveckan?

Blir lite olika på de olika sidorna jag kollar.. Hmm.

Ägglossning 11 Oktober (vad jag tror!)

• Älskadelillaliv
    Ella Jade skrev 2011-11-01 09:58:48 följande:

Ja det är så de räknar tror jag.

Jag har en dotter sedan tidigare som är 11år. Så det var ju ett tag sen man hade en liten.
    Är det flera som är svullna runt magen?  
  • Ella Jade
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-01 10:02:24 följande:

Ja det är så de räknar tror jag.

Jag har en dotter sedan tidigare som är 11år. Så det var ju ett tag sen man hade en liten.
    Är det flera som är svullna runt magen?  

Tack.. :)  blev lite förvirrad där.

Jag är väldigt svullen om magen, mer än jag trodde jag skulle vara SÅHÄR tidigt.. Den putar ut en del.. haha.
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-01 09:58:48 följande:

Så är det! Men jag minns hur min bm hela tiden skulle envisas med att säga tex. 15 veckor och jag kände 'hallååå, jag är faktiskt i v. 16!!!'.  Jag ville ju vara så långt gången som möjligt hela tiden :)

Hade du äl 11 oktober är du idag i v. 5+0, alltså vecka 6 =)
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-01 10:09:01 följande:
    Tack.. :)  blev lite förvirrad där.

Jag är väldigt svullen om magen, mer än jag trodde jag skulle vara SÅHÄR tidigt.. Den putar ut en del.. haha.
    Det blir så i början, tarmarna håller på att möblera om och tryckas uppåt så man blir svullen. Sen kan det lägga sig ett tag runt v. 10-12 och en del blir oroliga för att magen blir mindre, men sen efter v. 12 kommer livmodern upp över bäckenet och den riktiga bebbe-magen börjar växa :) Låter som värsta vetenskaps-gumman här nu ju, hehe =)
  • Mysmamma70

Mina barn är födda i feb, juli, nov och dec så jag är fertil året om

• Ella Jade
    MLT skrev 2011-11-01 10:17:42 följande:
    Det blir så i början, tarmarna håller på att möblera om och tryckas uppåt så man blir svullen. Sen kan det lägga sig ett tag runt v. 10-12 och en del blir oroliga för att magen blir mindre, men sen efter v. 12 kommer livmodern upp över bäckenet och den riktiga bebbe-magen börjar växa :) Låter som värsta vetenskaps-gumman här nu ju, hehe =)

Ja, klart jag hellre vill säga vecka 6 än 5!! :D haha! Så vecka 6 säger jag stolt, gött!

hahaha jag måste säga att det låter väldigt läskigt. "tarmarna håller på att möbleras om", inte så lyckat när jag sa detta till min sambo.. han ögon blev rätt uppspärrade.. *skratt*. Vill se riktig mage snart, otålig!! Det är bra, får svar på mina frågor ju! ;)

Har du någon aning om skillanden mellan VUL och UL? Jag vet vad de står för o så. Men jag tänkte göra en koll i vecka 8 kanske, undra vad som är bäst/som man isåfall bör göra!?
  • Ella Jade
    ettplusett skrev 2011-10-31 21:39:23 följande:
    Hej allihopa. Dessvärre kommer jag att lämna den här tråden pga mf. Väldigt ledsamt men det är bara att gå på't igen ;)

Lycka till allihopa och jag hoppas att ingen av er drabbas av samma öde som jag.

Kram! 

KRAM!! {#emotions_dlg.flower}  Härlig inställning, vi håller tummarna för dig! Hjärta
Svar på tråden Juli bebis 2012