• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade
    Mijab skrev 2011-11-01 21:16:13 följande:
    Hejsan! E ny här :). Plussade idag o allt känns overkligt! E troligen i V5-6. Ska ringa barnmorskan o boka tid imon! Hur 100 kan man vara på att dessa Gravtest stämmer? Körde med clearblue digitalt! Jag mått illa smått sen haft typ mensvärk o haft en hel del flytningar! E det normalt?
    HEJ ÄLSKADE BÄSTIS! haha :)

Välkommeeeeeen. Har berättat för alla att vi troligtvis skall föda samma vecka. tjohooo!  Hjärta 

• Cizzi86

Hej hej!
    Är ny här och plussade idag =) Efter egen uträkning ska bf vara 5 juli men man får ju se sen efter ul vad datumet blir. Har en son, Maximilian, på nästan 14 månader och ett syskon är efterlängtat. Har haft 2 missfall mellan min sons födelse och detta plus men håller tummarna att detta ska gå vägen! Längtar efter en till bebis och vill verkligen ge min son ett syskon =)

• Ella Jade
    bevingad skrev 2011-11-01 15:40:05 följande:
    good... la den som länk i trådstarten
    Fint + du fick Kanske tar ett extra test jag oxå... har ju en del kvar hemma
    Tack! :)

Ja, vart lite orolig, men idag plussade jag starkare så det känns mkt bättre :).

Skall bli spännande med bildtråden när alla fina magar kommer upp! 
  • Tifan
    MLT skrev 2011-11-01 21:18:59 följande:
    Samma här, hade hemsk foglossning, men dock inte rullstol. Hade ett väldigt ansträngande jobb där jag bar 25-kilossäckar hela dagarna, blev 1-2 ton om dagen. Jag var by så ville inte berätta om min graviditet utan höll masken och bar fast det gjorde ont. Fick sjukskriva mig sista veckan och fick ful havandeskapspenning, hoppas verkligen denna graviditet blir bättre! Hur länge fick du sitta i srullstol och hur gick det att föda när du hade så ont?
    Jag var sjukskriven från vecka 25 ända fram till förlossningen, Då jag jobbade på sjukhuset och det blev väldigt påfrestande och tillslut så kunde jag inte ge den vården som mina patienter ska ha. När det väl var dags för förlossning så var det svårt att hitta en bra ställning som inte gjorde ont... Slutade med att jag låg i vanlig gynställning o krystade... Det som va grejen med att jag hade haft så ont innan var att jag tyckte att det inte gjortde så ont att föda, dessutom blev det helt utan bedövning oxå. Hade en väldigt förstående BM o läkare.
  • Mysmamma70
    jessamy skrev 2011-11-01 21:20:20 följande:
    Cissi7006; Usch det lät inte skoj. Femte barnet för dig alltså= Hur bor ni? Vi bor i en lägenhet med två sovrum. Våra barn delar rum just nuö Var tänkt att vi skulle bo kvar några år. Förmodligen sätter vi upp en vägg och gör om deras rum tioll två så får småttingarna dela rum. Vi lär försöka bo kvvar några år iaf så vi kan spara lite mera pengar. Så jävla dyrt med hus när man inte har massa opengar sparade.

Ah säg inte så om förlossningen och juli. Är förlossningsrädd och gick på klara verksamheten inför förlossningen i mars. Hoppas jag får komma dit igen Hoppas även jag får göra ett tuol den här gången med. Första barnet i 39+2 vägde 4300g ochandra barnet i 40+3 vägde 4720gram.

Vi bor i hus och jag får lov att säga att vi har välutnyttjade 144 kvadratmeter på 6 personer Lillan sover fortfarande inne hos oss, men hon ska få dela rum med storebror sen när hon slutat vakna för att få nappen istoppad.

Tonåringarna har ju såklart egna rum, men de små behöver ju inte egna rum förrän de har flyttat hemifrån, så det kommer ju att lösa sig då. Annars kan vi ju bygga till huset eller sätta upp en friggebod.  

Ja, försök spara! Att bo i hus är dyrare än man tror, särskilt med elpriserna...

Du bör väl få göra ett TUL, förlossningsläkaren jag pratade med sist sa att barn som förväntas väga mer än 4,5 kg håller man extra koll på.    
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Välkomna alla nyplussade

• therese berglund

hej hej, här har ni en som också ska få en liten baby i juli jag och min man är båda jätte glada men samtidigt lite rädd, det blir vårat första barn.   vi har bf 8 juli

• Ella Jade
    HöstLilja och Madlin:

Underbart att ha ngn i samma sits, som man kan göra massa mamma skoj med :). 
    Jag har tvingat hit vännen nu, Mijab, så hon också får hänga här :D

{#emotions_dlg.flower}
  • MLT
    Tifan skrev 2011-11-01 21:27:37 följande:
    Jag var sjukskriven från vecka 25 ända fram till förlossningen, Då jag jobbade på sjukhuset och det blev väldigt påfrestande och tillslut så kunde jag inte ge den vården som mina patienter ska ha. När det väl var dags för förlossning så var det svårt att hitta en bra ställning som inte gjorde ont... Slutade med att jag låg i vanlig gynställning o krystade... Det som va grejen med att jag hade haft så ont innan var att jag tyckte att det inte gjortde så ont att föda, dessutom blev det helt utan bedövning oxå. Hade en väldigt förstående BM o läkare.
    Fy vad jobbigt, men du behöver inte få foglossning denna graviditet, vet fler som slapp den helt och hållet andra graviditeten. Jag hoppas på det själv! Jag födde också utan bedövning, men det var för att det var onödigt. Var 7cm öppen när jag kom in och det hela var över på 2½ timma. Tyckte inte heller att öppningsskedet var så farligt (självklart har jag förträngt hur jag stod och skakade för att det gjorde så ont, hehe), men jag tyckte krystningsvärkarna var läskiga. De flesta säger ju att de tyckte det var skönt att börja krysta, men jag upplevde det bara skrämmande. Ser fram emot nästa förlossning med skräckblandad förtjusning ;)
  • Mysmamma70

Ja, jag har bara haft besvärlig foglossning under min första graviditet, så visst finns det hopp för dig att slippa det denna gång

Svar på tråden Juli bebis 2012