• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-01 10:28:25 följande:
    Ja, klart jag hellre vill säga vecka 6 än 5!! :D haha! Så vecka 6 säger jag stolt, gött!

hahaha jag måste säga att det låter väldigt läskigt. "tarmarna håller på att möbleras om", inte så lyckat när jag sa detta till min sambo.. han ögon blev rätt uppspärrade.. *skratt*. Vill se riktig mage snart, otålig!! Det är bra, får svar på mina frågor ju! ;)

Har du någon aning om skillanden mellan VUL och UL? Jag vet vad de står för o så. Men jag tänkte göra en koll i vecka 8 kanske, undra vad som är bäst/som man isåfall bör göra!?
    Jag gjorde ett UL i v. 9 (8+0) privat och det syntes bra fast de kollade utanpå magen. Finns bild i mitt galleri (bebben i magen) som dock inte blev så bra. Fick se bebben på en stor platt-tv som hängde på väggen =) Jag vet inte skillnaden på hur bra man ser fostret, någon annan kanske gjort båda varianterna? Jag skulle tippa på att VUL är bättre i v. 8, de jag gjorde hos kollade tidigast i v. 9 (Emma ultraljudsklinik).

Det bästa är ju att du när du går in i v. 9 kan säga att du är i tredje månaden samt när du går in i v. 13 att du är i 4:e månaden osv.. det låter ju så mycket mer ;)

Det finns en jättebra sida som visar vad som händer vecka för vecka väldigt ingående i magen med tarmar, foster och allt vad det är, ska kolla om jag hittar den!
  • Jamtlandstaus
    Mysmamma70 skrev 2011-11-01 07:29:41 följande:
    Vad kul Jamtland, jag har också en son som är 14 år som är född i juli
    Kul! Skrattande 
    Berättar du för dina andra barn att du väntar syskon?
    Själv säger jag nog inget förrän efter FVP. Tror inte han blir så glad...Flört
  • Jamtlandstaus
    MLT skrev 2011-11-01 09:18:24 följande:
    Fertil toppmånad, finns det något som heter så? Det skulle förklara varför fler i min opmgivning har barn födda på nästan samma dag, ett par har exakt samma födelsedag på sina barn. Här finns det också god chans att pricka in sonens 2-års-dag :)
    Tror inte det finns som begrepp men har hört att kvinnor tenderar att ha en(eller fler) månad då de är extra fertila. Jag upplever oxå att många har barn födda i samma tid på året.
    Så kan kalla det fertil toppmånad Flört
  • Mysmamma70

Jamtland, vi har tidigare berättat ganska tidigt för tonåringarna, sådär i vecka 8. De kommer ju också snabbt att se (iallafall dottern) att vinet till fredagsmiddagen ersatts med vatten

Men nu tycker de ju att det räcker med syskon så vi får se hur reaktionerna blir.

Vi gör inget FVP utan nöjer oss med KUB om allt ser bra ut där, sist fick jag 1:20000 och fick ta om för de tyckte det var FÖR bra för min ålder, men prov 2 visade detsamma.

• SommarDahlia

Hade sån huvudvärk igår, la mig 20.20(!!) igår å sov hela natten. Lägger mig normalt aldrig innan 22 men igår var orken slut å huvudvärken alltför påträngande. Hoppas innerligt jag inte ska vara såhär trött framöver. Minns att jag i stort sett alltid la mig innan 21 när jag va gravid med sonen. Hur ska det gå med mitt studernade då? pluggar mkt på kvällarna eftersom jag inte vill ha sonen fulla dagar på dagis..
    Nån mer som börjar bli trött redan?

känner mig inte svullen än och jag hoppas det dröjer, ska ut på VFU med skolan i fem veckor på ett behandlingshem för psykiskt sjuka och jag tror inte dom är positivt inställda till gravida på arbetsplatsen med tanke på riskerna. Dessutom har en del psykiskt sjuka tendenser till att vara hotande och aggressiva mot de som på något vis är svagare. Så jag hoppas magen dröjjer till jul :)

Ni som har mer än ett barn sen innan, märkte ni att magen kom fortare med 2:an än med 1:an?

• Ella Jade
    MLT skrev 2011-11-01 10:36:46 följande:
    Jag gjorde ett UL i v. 9 (8+0) privat och det syntes bra fast de kollade utanpå magen. Finns bild i mitt galleri (bebben i magen) som dock inte blev så bra. Fick se bebben på en stor platt-tv som hängde på väggen =) Jag vet inte skillnaden på hur bra man ser fostret, någon annan kanske gjort båda varianterna? Jag skulle tippa på att VUL är bättre i v. 8, de jag gjorde hos kollade tidigast i v. 9 (Emma ultraljudsklinik).

Det bästa är ju att du när du går in i v. 9 kan säga att du är i tredje månaden samt när du går in i v. 13 att du är i 4:e månaden osv.. det låter ju så mycket mer ;)

Det finns en jättebra sida som visar vad som händer vecka för vecka väldigt ingående i magen med tarmar, foster och allt vad det är, ska kolla om jag hittar den!

Tack för svar, låter som att VUL kanske är lämpligast så tidigt för att kunna se något alls! Skall ringa kliniken här i Göteborg och höra efter :D Skall bli grymt spännande!!

Hahaha, ja men precis.. så kommer jag förmodligen säga :P Hämta ut babyboxarna förresten igår, hämta ut ni som inte gjort, maaaassa roliga/bra grejer!!

Tack för länken, har sett den sidan innan, underbart att kunna se alla klippen om hur det ser ut där inne egentligen. :D Skall kolla igen bara för de..
  • MLT
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 11:30:56 följande:
    Ni som har mer än ett barn sen innan, märkte ni att magen kom fortare med 2:an än med 1:an?
    Det undrar jag också! De jag frågat minns inte så exakt, men i stort sett alla säger att den definitivt kom tidigare, men frågan är hur mkt tidigare? Jag fick inte mage förrän v. 24 med sonen, bara vaknade en morgon så var den där i stort sett :)

Har ett jättestort projekt på gång och skulle det gå vägen vill jag vänta så länge det bara går med att berätta att jag är gravid, helst inte alls.
  • Mysmamma70

Grattis Camilla!

Magen har kommit mkt fortare med tvåan, men jag har ju haft tätt mellan mina också (17 mån och 13 mån)

Svar på tråden Juli bebis 2012