Ella Jade skrev 2011-11-01 10:28:25 följande:
Ja, klart jag hellre vill säga vecka 6 än 5!! :D haha! Så vecka 6 säger jag stolt, gött!
hahaha jag måste säga att det låter väldigt läskigt. "tarmarna håller på att möbleras om", inte så lyckat när jag sa detta till min sambo.. han ögon blev rätt uppspärrade.. *skratt*. Vill se riktig mage snart, otålig!! Det är bra, får svar på mina frågor ju! ;)
Har du någon aning om skillanden mellan VUL och UL? Jag vet vad de står för o så. Men jag tänkte göra en koll i vecka 8 kanske, undra vad som är bäst/som man isåfall bör göra!?
Jag gjorde ett UL i v. 9 (8+0) privat och det syntes bra fast de kollade utanpå magen. Finns bild i mitt galleri (bebben i magen) som dock inte blev så bra. Fick se bebben på en stor platt-tv som hängde på väggen =) Jag vet inte skillnaden på hur bra man ser fostret, någon annan kanske gjort båda varianterna? Jag skulle tippa på att VUL är bättre i v. 8, de jag gjorde hos kollade tidigast i v. 9 (Emma ultraljudsklinik).
Det bästa är ju att du när du går in i v. 9 kan säga att du är i tredje månaden samt när du går in i v. 13 att du är i 4:e månaden osv.. det låter ju så mycket mer ;)
Det finns en jättebra sida som visar vad som händer vecka för vecka väldigt ingående i magen med tarmar, foster och allt vad det är, ska kolla om jag hittar den!