• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • PlurkOchLinda

Hejsan! Längesen jag skrev här, men har följt tråden sedan start. Tänkte bara höra hur kommer ni att göra med efternamn? Erat eller pappans?

• Tolle83

Plurkochlinda

Jag är gift så för oss är de inga problem.. Hade jag inte varit de hade hi tagit mannens efternamn...

• Cizzi86

Vi väntar vårat andra barn men första fick pappans efternamn. Min tanke är ju att jag oxå ska heta det så småningom;)

• PlurkOchLinda

Min pojkvän vill att vi tar hans efternamn, jag själv har min mammas efternamn och ser inte detta som något självklart. Dock kommer jag nog att gå med på att vi tar hans efternamn, men tycker att jag kan få en extra röst i förnamn i så fall? ;)  Att ta bådas efternamn är ju oxå ett alternativ förstås :)

• michelodeon

Våra barn kommer heta mitt efternamn. Jag har en son sen innan som heter som jag så alla syskon ska oxå heta det.

• SaJo81

Vi är gifta också så vi har samma efternamn, dock fick våra första två barn bådas efternamn, men efter vigseln (i somras) så skulle dom också byta fast vi har väntat då vi hade pass till dem och var i thailand för en månad sen så vi ville inte göra fyra nya utan bara två:) Nu har min man fått mitt efternamn och det kommer lill*n få med:)

• Tolle83

Nån som hade receptet på citrondrycken eller vet vilken sida den skrevs på???

• smulan12

Vår plutt får nog pappas efternamn. Tanken är ju att vi någon gång sen ska gifta oss och jag med byta. Han heter Johansson och jag Karlsson. Så de är ju inte så roliga efternamn. Hade jag haft ett udda eller fint efternamn hade jag nog velat vara med på ett hörn. Men vi har så tråkiga båda två så de får bli pappas.:p

• Hera78

Vi gifte oss i somras och bytte då ut våra Larsson och Andersson mot ett nyskapat efternamn så vi är om möjligt ännu mer glada över att nu kunna föra detta namn vidare, i sommar blir vi tre som heter det  

Svar på tråden Juli bebis 2012