• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-01-12 20:21:52 följande
    Men sjutton va svårt det är att hitta brallor! Vill ha bekväma byxor, inte en massa slimfit! Tajts kan man inte alltid ha...

Jaja,, tjenixen! 
    På tal om byxor, låg och funderade på om man kan "göra om" favvobyxorna, sätta dit skön resår?
    Är det någon som är sykunnig som kan ge tips o idéer på hur man kan göra?
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • EllaBella02
    Tolle83 skrev 2012-01-12 16:53:58 följande:
    Är de nån mer som känner som håll precis vid naveln? Imellanåt gör de rätt ont :S
    Ja! Precis så har jag också känt.... Känns som håll vid naveln... Undra vad det kan vara för någonting.. : )
  • Tolle83
    EllaBella02 skrev 2012-01-12 21:07:11 följande:
    Ja! Precis så har jag också känt.... Känns som håll vid naveln... Undra vad det kan vara för någonting.. : )

Ja de undrar ja me... Jag ska ju till läkaren imorn, måste komma ihåg att fråga då vad de kan bero på..
    Håll är de iaf inte för ja f¨r de oftast när ja ligger eller sitter... :S 
  • Tolle83
    AnnA1985 skrev 2012-01-12 19:05:56 följande:

Ja, jag har det precis just nu. Skitskumt :S

Ja tycker att de gör skit ont. hela min kropp låser sig nästan när jja får så.... :S
  • Tolle83
    Hera78 skrev 2012-01-12 19:40:39 följande:
    Jag känner av ligamenten flera gånger om dagen, speciellt när jag reser mig upp från typ soffan eller en fåtölj, och när jag nyser, hostar eller ibland t.o.m. skrattar

Ja me.. Sjukt jobbitg, men skönt att de går över ganska snabbt :)
  • Engla80

Ush, idag har jag en sån där kass dag igen... Känner mig inte alls gravid, tycker magen inte har växt, känner inget och fick inte in något på min angelsound igår Rynkar på näsan 

Tankarna far runt i skallen att det inte ska vara något i magen när vi kommer till RUL om ca 4 veckor... Suck... Varför får man sånna här tankar? Blir så arg på mig själv!! Har inte möjlighet att ringa BM idag heller (mycke och fixa på jobb). Tror det blir en lång date med angelsounden i kväll... hoppas, hoppas jag får in det så jag kan känna mig lugn i helgen.

• TiLo
    Trolla75 skrev 2012-01-12 20:51:12 följande:
    På tal om byxor, låg och funderade på om man kan "göra om" favvobyxorna, sätta dit skön resår?
    Är det någon som är sykunnig som kan ge tips o idéer på hur man kan göra?
    Är de relativt låga kan du ju klippa bort linningen och sy dit antingen bred resår som pop har på sina byxor eller ett "skynke" med resår längst upp som det är på andra mammabyxor.
  • Woogie

Idag var jag på KUB och allt var bra!!
    Risken var 1/3000 och h*n var i högsta grad levande och rörlig på alla sätt. Alla proportioner var bra och inga mått konstiga, så det var jätteskönt! BM var supergo och jag har fått fem eller sex bilder mailade till mig ♥
    Känns bra nu när det har läckt ut på jobbet också (jag berättade ju för min chef på PU-samtalet i måndags och sen har det liksom rullat på...).
    Jag fick tid till RUL bokad av henne som rutin, alltså jag behövde inte fråga henne. RUL är 24/2, i v. 19+1 tror jag. Det enda lite trista är att jag fick backa från den 13/7 till den 18/7, vilket egentligen känns konstigt med tanke på mens och ÄL som jag har stenkoll på, men några dagar hit eller dit...
    Och här (Malmö) skiner solen från en klarblå himmel och jag och stora sonen ska iväg och köpa lördagsgodis sen. Myyyyyys!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Tolle83

Hej alla!
    Underbart Woogie att kuber var bra!

Jag blev sjukskriven 2 veckor. Och fick dessutom göra ett UL och bebis vinkade till mig. Läkaren sa de också; o här vinkar bebisen till sin mamma

• Sladdis
    Woogie skrev 2012-01-13 13:51:53 följande:
    Idag var jag på KUB och allt var bra!!
    Risken var 1/3000 och h*n var i högsta grad levande och rörlig på alla sätt. Alla proportioner var bra och inga mått konstiga, så det var jätteskönt! BM var supergo och jag har fått fem eller sex bilder mailade till mig ♥
    Känns bra nu när det har läckt ut på jobbet också (jag berättade ju för min chef på PU-samtalet i måndags och sen har det liksom rullat på...).
    Jag fick tid till RUL bokad av henne som rutin, alltså jag behövde inte fråga henne. RUL är 24/2, i v. 19+1 tror jag. Det enda lite trista är att jag fick backa från den 13/7 till den 18/7, vilket egentligen känns konstigt med tanke på mens och ÄL som jag har stenkoll på, men några dagar hit eller dit...
    Och här (Malmö) skiner solen från en klarblå himmel och jag och stora sonen ska iväg och köpa lördagsgodis sen. Myyyyyys!
    GRATTIS till bra KUB!!!Solig
Svar på tråden Juli bebis 2012