• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02
    Woogie skrev 2012-01-13 13:51:53 följande:
    Idag var jag på KUB och allt var bra!!
    Risken var 1/3000 och h*n var i högsta grad levande och rörlig på alla sätt. Alla proportioner var bra och inga mått konstiga, så det var jätteskönt! BM var supergo och jag har fått fem eller sex bilder mailade till mig ♥
    Känns bra nu när det har läckt ut på jobbet också (jag berättade ju för min chef på PU-samtalet i måndags och sen har det liksom rullat på...).
    Jag fick tid till RUL bokad av henne som rutin, alltså jag behövde inte fråga henne. RUL är 24/2, i v. 19+1 tror jag. Det enda lite trista är att jag fick backa från den 13/7 till den 18/7, vilket egentligen känns konstigt med tanke på mens och ÄL som jag har stenkoll på, men några dagar hit eller dit...
    Och här (Malmö) skiner solen från en klarblå himmel och jag och stora sonen ska iväg och köpa lördagsgodis sen. Myyyyyys!
    Grattis till bra KUB resultat och att du fick ta dig en titt på den lille! : )

Fick också min tid för RUL direkt vid mitt KUB... jag ska den 17 Feb.

: ) 
  • EllaBella02
    Tolle83 skrev 2012-01-13 14:03:26 följande:
    Hej alla!
    Underbart Woogie att kuber var bra!

Jag blev sjukskriven 2 veckor. Och fick dessutom göra ett UL och bebis vinkade till mig. Läkaren sa de också; o här vinkar bebisen till sin mamma
    Kul att få hälsa på den lille!! Frågade du om krampen vid naveln.? : ) 
  • SaJo81

Kan jag ha missat denna lilla tråd?! Har bf 16juli med knodd nummer 3 :) har tvillingpojkar sen innan som kommer fylla tre två månader efter den nya kommer:)

Var på ul v 10+3 och fick se den lill*
    Skönt att se att det bara var en och se att den lever o så:) har rul den 16februari

• Tolle83

Ellabella
    Ja men han visste inte alls vad de kunde vara..

• Malena C

Vi är hemma med sonen från sjukhuset sedan igårkväll och allt har gått bra. Han har återhämtat sig snababre än någon trodde. De har kunnat ta bort hälften av tumören och båda kirurgerna tror att det är ett godartat Menigniom. När biopsisvaren kommer tillbaka ska vi planera fortsatt behandling och om kirurgerna har rätt blir det förmodligen riktad strålning men våra "vanliga" läkare vill inte spekulera innan de har de slutgiltiga biopsisvaren.
    Det är så skönt att vara hemma igen och det har varit en riktigt tuff vecka för sonen. Den lilla inne i magen verkar må dock. Jag ser redan ut som om jag var i femte månaden trots att jag är vecka 12+4 och ilamåned, matthet och huvudvärk kommer av och till men inget är riktigt illa.
    Mina ryggproblem och oron för sonen överskuggar graviditetssymptomen.
    Vad roligt med alla bra KUB. Vi skiter i blodprovet och har bara mättt nackspalten och den var perfekt. Här gör de också en nogrann organkontroll med ultraljud i vecka 20-21 och då ser man faktiskt ganska mycket.

• Trolla75
    Woogie skrev 2012-01-13 13:51:53 följande:
    Idag var jag på KUB och allt var bra!!
    Risken var 1/3000 och h*n var i högsta grad levande och rörlig på alla sätt. Alla proportioner var bra och inga mått konstiga, så det var jätteskönt! BM var supergo och jag har fått fem eller sex bilder mailade till mig ♥
    Känns bra nu när det har läckt ut på jobbet också (jag berättade ju för min chef på PU-samtalet i måndags och sen har det liksom rullat på...).
    Jag fick tid till RUL bokad av henne som rutin, alltså jag behövde inte fråga henne. RUL är 24/2, i v. 19+1 tror jag. Det enda lite trista är att jag fick backa från den 13/7 till den 18/7, vilket egentligen känns konstigt med tanke på mens och ÄL som jag har stenkoll på, men några dagar hit eller dit...
    Och här (Malmö) skiner solen från en klarblå himmel och jag och stora sonen ska iväg och köpa lördagsgodis sen. Myyyyyys!
    Grattis!
    Men Va, fick du dina siffror samma dag???
    Jag var på KUB i torsdags, ul såg bra ut och nackspalten låg på normal...
    och jag fick lämna blodprov...
    Men BM sa att jag skulle få slutresultat i slutet på nästa vecka...

Är det fler som fått resultat i samband med KUB-testet???
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • enilorac81

Hej, jag fick också resultatet direkt. 1/20 000 man får resultatet direkt ifall man gjort blodprovet innan själva ultraljudet. Verkar som vissa gör blodprov efter och då får man visst vänta på resultatet.

• Trolla75
    enilorac81 skrev 2012-01-14 18:55:10 följande:
    Hej, jag fick också resultatet direkt. 1/20 000 man får resultatet direkt ifall man gjort blodprovet innan själva ultraljudet. Verkar som vissa gör blodprov efter och då får man visst vänta på resultatet.
    Aha, tack så mycket!

då var det bara att vänta o se glad ut...
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Tolle83

Heej tjejer!

Den där citrondrickan nå la upp receptet om. Är de nån som kan lägga upp de igen? Jag hittar inte sidan de skrevs på... Och vi alla verkar ju vara rätt aktiva i denna tråd så de har ju blivit en hel del sidor ;) 

• EllaBella02
    Tolle83 skrev 2012-01-14 15:21:53 följande:
    Ellabella
    Ja men han visste inte alls vad de kunde vara..
    Nehepp... : )

Jag fick förresten också vårt KUB-resultat samma dag som vi gjorde UL, men då hade vi tagit blodprovet några veckor innan.

Svar på tråden Juli bebis 2012