• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hera78

Tingeling, högst upp i den svarta raden finns en smidig funktion som heter "sök i tråden", en enkel sökning där visade att receptet är följande: 

"Borsta citronerna 2-3st i varmt vatten, Dela citronerna i 4 delar och skiva dem i ganska tunna skivor.
    Lägg dem i en stor skål och blanda med 900gr(ca 1liter) strösocker och 50gr citronsyra(pulver).
    Koka upp 1 liter vatten och häll över citronblandningen och rör runt ordentligt.
    Låt stå 1dygn!!
    Sila alltsammans genom en silduk i ställning och fyll upp drycken i kalla flaskor.

Jag brukar göra dubbelsats, de går åt speciellt på sommaren. 
    Tänk på att förvara citrondrickan i väl förslutna flaskor i kylen"

• Engla80

I morse hörde jag hjärtljud med min angelsound!!!!!!!! SkrattandeHjärta

Först fick jag inte in nått och sen hörde jag det svagt och sen försvann det och sen POFF måste babyn ha lagt sig i perfekt läge för jag fick in det klockrent! Kunde också höra att den rörde sig och sen slog den på/mot apparaten så det tjongade i hörlurna Glad

Känner mig SSSÅÅÅÅÅ mycke lugnare nu och de 4 veckor där är kvar till RUL känns inte helt oändliga längre!

Vi är också gifta så vi har samma efternamn. Men hade vi inte varit det hade jag propsat på att babyn skulle heta som jag... För mig är det viktigt att ha samma efternamn som mina barn. 

• FruSandra

Engla80
    Vilken underbar lättnad..

Hera78
    Ja ska pröva mej på den där drycken imorn :) måste man ha citronsyra? Vad e den bra för?

• JennyL88

Citronsyra är ett surhetsreglerande medel som används i mycket av dagens matprodukter och de flesta drycker.
    Kan också användas som avkalkningsmedel, super bra!! {#emotions_dlg.flower}

• FruSandra
    JennyL88 skrev 2012-01-15 19:31:41 följande:
    Citronsyra är ett surhetsreglerande medel som används i mycket av dagens matprodukter och de flesta drycker.
    Kan också användas som avkalkningsmedel, super bra!! {#emotions_dlg.flower}

Så då behövr jag använda citronsyra? Jag hade inte de hemma och hade ingen lust att åka o handla :S
  • FruSandra
    FruSandra skrev 2012-01-15 19:36:13 följande:

Så då behövr jag använda citronsyra? Jag hade inte de hemma och hade ingen lust att åka o handla :S

Jag trodde att de kanske var sånt som "förlänger" hållbarheten :D
  • JennyL88

Nja.. de kan hända att det förlänger hållbarheten också.
    Men jag skulle ju rekommendera att ha i citronsyra,
    men de kanske kan bli gott utan har aldrig testat de.
    Blir nog inte riktigt så syrligt som den ska bli kan jag tänka mig.

Lycka till!

• Trolla75
    PlurkOchLinda skrev 2012-01-15 11:48:26 följande:
    Hejsan! Längesen jag skrev här, men har följt tråden sedan start. Tänkte bara höra hur kommer ni att göra med efternamn? Erat eller pappans?
    Bägge mina har fått mitt efternamn!
    Är det läkarbesök, telefonsamtal mm. så "brukar" det ju vara mamman som ordnar med detta... och då kan det ju underlätta med samma efternamn... kanske dum tanke!?

Min man friade för 8 år sedan... men ännu har det inte blivit något bröllop, så barn nr 3 kommer även bära mitt efternamn!
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Feah

Engla80, härligt! Jag har också beställt en angelsound, för min egen inre frids skull. Går och oroar mig titt som tätt.

Lite knivigt att välja efternamn. Jag har ett ovanligt efternamn, så med rätt förnamn så blir vårt barns namnkombination helt unik. Min sambo å andra sidan har en känd person bakåt i släkten och de är därför stolta över sitt efternamn, så han vill säkert att hans namn ska gå i arv, även om det inte är unikt eller särskilt fint annars. Visste inte att man kunde välja bägge efternamnen, i så fall är det nog en OK kompromiss.

Svar på tråden Juli bebis 2012